Gå til innhold

Ville dere gjort dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

I påsken er sfo stengt. Faren skal ha ungene. De er 7 og 13. Ville dere latt de være hjemme alene dra ca 06.30 til 15? Jeg liker ikke dette. Noen timer er en ting, men så lenge. Er det bare jeg som overreagerer eller?

 

Anonymous poster hash: 38435...e09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våre barn er hjemme alene, og har vært det fra de var ca så gamle.

 

Om du overreagerer handler om hvorvidt din 7-åring fikser å være hjemme, og vi kjenner jo ikke ham/henne. Men det finnes ikke noe uforsvarlig i å la en 7-åring være hjemme en dag, i hvert fall ikke med et søsken på 13.



Anonymous poster hash: 76e9e...4ef
Skrevet

Ja det hadde jeg fint gjort så lenge 13 åringen var normalt oppegående, og at søsknene ellers er vel forlikte i hverdagen.

Skrevet

Spørs hvordan barna går sammen. om det er krangling og slossing om ingen holder oppsyn med de så er det alt for lenge. Om 13 åringen kan finne på å bare forlate 7 åringen hjemme alene så er det også alt for lange dager alene syntes jeg.

Men om de er rolige og går godt sammen og det finnes en kriseløsning om ting skjærer seg som at pappaen kommer hjem fra jobb hvis nødvendig så burde det gå bra.



Anonymous poster hash: 358a5...7d3
Skrevet

Far har vel tatt en avgjørelse på at dette går bra, han kjenner barna bedre enn noen av oss her på DIB. Dette må du overlate til far!

 

Anonymous poster hash: 91128...36d

Skrevet

En 13åring burde være i stand til å se etter en 7åring.

 

 

Anonymous poster hash: 2b945...2ad

Skrevet

Samme alder som mine barn. Og det hadde ikke vært noe problem her. Men det er stor forskjell på barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...