mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. mars 2014 #1 Skrevet 10. mars 2014 Halvannet år mellom gutta og i perioder krangler de så sinnsykt,om den minste ting...lego,leker etc... Og de sloss..gud som de sloss noen ganger... Flere her med barn tett i alder hvor det er mye krangling? Tips??
magica fra tryll Skrevet 10. mars 2014 #2 Skrevet 10. mars 2014 Når mine gutter krangler mye, tenker jeg at de trenger hjelp fra de voksne. Da er jeg sammen med dem og leker, går ut i skogen etc. Noen ganger deler vi oss, slik at mannen gjør noe med 2 av dem, og jeg med 1 f.eks. Vi har 3 på 3, 5 og 7.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #3 Skrevet 10. mars 2014 Mine er like tett og krangler sjelden. Sloss aldri. Det kan kanskje ha noe med oppdragelsen å gjøre. Anonymous poster hash: 47b3f...154
Mamma_til_2 Skrevet 10. mars 2014 #4 Skrevet 10. mars 2014 senn de inn på rommet og lukk døra si fra til de at de må ikke komme skrikende til deg for at de ikke klarer og leke pent mine er 6 og 2 de krangler de og, men når de får den beskjeden roer de seg på rommet
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. mars 2014 #5 Skrevet 10. mars 2014 Jeg har gutt og jente, de krangler også... Om alt! Man skulle ikke tro det var mulig å krangle om alt de krangler om engang...
Mamma_til_2 Skrevet 10. mars 2014 #6 Skrevet 10. mars 2014 Mine er like tett og krangler sjelden. Sloss aldri. Det kan kanskje ha noe med oppdragelsen å gjøre. Anonymous poster hash: 47b3f...154 denne kommentaren er bare teit!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #7 Skrevet 10. mars 2014 Vi var tette som barn, mine søsken og jeg. Kranglet og sloss nesten hele oppveksten. Men det avtok etterhvert som vi vokste til kanskje du bare skal gi det litt tid Anonymous poster hash: e1db5...406
soleia Skrevet 10. mars 2014 #8 Skrevet 10. mars 2014 Mine er like tett og krangler sjelden. Sloss aldri. Det kan kanskje ha noe med oppdragelsen å gjøre. Anonymous poster hash: 47b3f...154 Litt nysgjerrig her, korleis meiner du at du oppdreg ungane til å ikkje krangle? Det mååå jo berre ha med oppdragelse å gjere, for ungar er jo ikkje fødde ulike, med ulikt temperament... -sa mor til to kranglefantar med 1,5 års mellomrom, som også er gode leikekameratar innimellom.
ærlig talt Skrevet 10. mars 2014 #9 Skrevet 10. mars 2014 16 måneder mellom mine gutter. De krangler veldig ofte. Men de krangler sjelden høylytt, det er mer "stikk" til hverandre. Sloss har det gjort en gang (yngstemann kløp storebror i tissen, og det endte med wresling på gulvet ). Jeg sa tydelig i fra at sånt ikke var greit, sendte de på hvert sitt rom og siden har de ikke sloss. Krangling mellom søsken er så og si påbudt! Det må da kunne gå an å være uenige når man bor under samme tak og tilbringer mye tid med hverandre. Men kranglingen skal ikke ta helt av! Da blander vi voksne oss inn. Som regel ordner gutta opp selv
ærlig talt Skrevet 10. mars 2014 #10 Skrevet 10. mars 2014 Glemte tips da: La de få være uenige, men vær tydelig på at slossing IKKE er greit. Ved høylytt krangling/slossing; del dem opp (ev. send de på hvert sitt rom), slik at det fysisk blir umulig for dem å krangle/sloss.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. mars 2014 Forfatter #11 Skrevet 10. mars 2014 Ja man må vel regne med noe krangling ja:-) de får masse alenetid med oss og kan og være verdns beste venner...men plutselig er det kun krangling... slossinga er jo ikke sånn superille.. de får liksom ikke vært voldsomme før de blir skillt og satt i pause:-) Men noen ganger kjenner denne mammaen at det blir i meste laget:-)
ærlig talt Skrevet 10. mars 2014 #12 Skrevet 10. mars 2014 Ja man må vel regne med noe krangling ja:-) de får masse alenetid med oss og kan og være verdns beste venner...men plutselig er det kun krangling... slossinga er jo ikke sånn superille.. de får liksom ikke vært voldsomme før de blir skillt og satt i pause:-) Men noen ganger kjenner denne mammaen at det blir i meste laget:-) De fleste mammaer (og pappaer) kjenner nok på dette Husker selv min egen mor, hvor oppgitt hun var til tider over meg og storebror.. Vi krangla MYE og det hendte nok vi sloss litt også. Sakte, men sikkert, gikk det over, og vi har da ingen varige skader av det i dag
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #13 Skrevet 10. mars 2014 Det er helt vanlig at søsken krangler. Ute etter krangel her inne kanskje? Anonymous poster hash: 3df4a...5fe
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. mars 2014 Forfatter #14 Skrevet 10. mars 2014 Ja man må vel regne med noe krangling ja:-) de får masse alenetid med oss og kan og være verdns beste venner...men plutselig er det kun krangling... slossinga er jo ikke sånn superille.. de får liksom ikke vært voldsomme før de blir skillt og satt i pause:-) Men noen ganger kjenner denne mammaen at det blir i meste laget:-) De fleste mammaer (og pappaer) kjenner nok på dette Husker selv min egen mor, hvor oppgitt hun var til tider over meg og storebror.. Vi krangla MYE og det hendte nok vi sloss litt også. Sakte, men sikkert, gikk det over, og vi har da ingen varige skader av det i dag Har en følelse av at det vil gå over ja:-) de har og enorm glede av hverandre,men nå om dagen må jeg telle til ti noen ganger:-)
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. mars 2014 Forfatter #15 Skrevet 10. mars 2014 Det er helt vanlig at søsken krangler. Ute etter krangel her inne kanskje?Anonymous poster hash: 3df4a...5fe Nope:-) tips
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #16 Skrevet 10. mars 2014 Halvannet år mellom gutta og i perioder krangler de så sinnsykt,om den minste ting...lego,leker etc... Og de sloss..gud som de sloss noen ganger... Flere her med barn tett i alder hvor det er mye krangling? Tips?? Oppdragelse hjelper. Anonymous poster hash: 6da27...3ab
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. mars 2014 Forfatter #17 Skrevet 10. mars 2014 Halvannet år mellom gutta og i perioder krangler de så sinnsykt,om den minste ting...lego,leker etc... Og de sloss..gud som de sloss noen ganger... Flere her med barn tett i alder hvor det er mye krangling? Tips?? Oppdragelse hjelper. Anonymous poster hash: 6da27...3ab Oppdragelse får de og har fått hele veien
☆☆☆ Skrevet 10. mars 2014 #18 Skrevet 10. mars 2014 Mormor og bestefar hadde som regel at krangling og slossing måtte foregå ute. Meir formaningar fekk vi ikkje. Det er sjeldan ein gidd å kle på jakke og sko for å løyse ei konflikt..
*Miss Marple* Skrevet 10. mars 2014 #19 Skrevet 10. mars 2014 Halvannet år mellom gutta og i perioder krangler de så sinnsykt,om den minste ting...lego,leker etc... Og de sloss..gud som de sloss noen ganger... Flere her med barn tett i alder hvor det er mye krangling? Tips?? Oppdragelse hjelper. Anonymous poster hash: 6da27...3ab Oppdragelse eller kadaverdisiplin? Sunne og trygge barn skal krangle og sloss, det er med på å skape nærhet mellom søsken faktisk. Barn som er så 'godt oppdratt' at de ikke tør å heve stemmen eller hevde sin rett er ikke godt oppdratt, de er kuet. Jeg har ingen tips annet enn å godta noe uenighet, men prøve å være i forkant når man aner at noe kan skape konflikt. Ellers mener jeg jo at krangling er sunt til en viss grad, ihvertfall så lenge de er noenlunde likeverdige og det ikke er den samme som alltid går seirende ut av konflikten. De skal lære å løse konflikter ute i samfunnet og den kunnskapen starter i hjemmet.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #20 Skrevet 10. mars 2014 Mine er like tett og krangler sjelden. Sloss aldri. Det kan kanskje ha noe med oppdragelsen å gjøre. Anonymous poster hash: 47b3f...154 å herregud for et jævla nedlatende svar. Lær deg å les tråden før du svarer,det var ikke akkurat det HI spurte om. Drittkjærring Anonymous poster hash: 21fae...0d5
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. mars 2014 Forfatter #21 Skrevet 10. mars 2014 Ja vi må vel bare godta at de er uenige innimellom:-)
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #22 Skrevet 10. mars 2014 Barn krangler Anonymous poster hash: b056b...195
Subwoofer Skrevet 10. mars 2014 #23 Skrevet 10. mars 2014 Sist gang jeg sloss med søsteren min var jeg 20 år Vi var som hund og katt hele oppveksten!
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. mars 2014 Forfatter #24 Skrevet 11. mars 2014 Hehe så kanskje de holder på inn i 20 åra:-)
Subwoofer Skrevet 11. mars 2014 #25 Skrevet 11. mars 2014 Om det er noe trøst, så har vi vært bestevenner siden da ;p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå