Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #1 Skrevet 10. mars 2014 Hvor ofte, sånn cirka, er du borte fra jobb? Tenker da på egenmeldinger eller ved barns sykdom. Jeg er nok borte 1-2 dager hver 2. eller 3. måned. Er det mye? Hittil i år har jeg vært borte en dag pga barns sykdom. Anonymous poster hash: 2c2d3...dff
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #2 Skrevet 10. mars 2014 Du har relativt høyt fravær synes jeg. Jeg er lærer, har ikke vært syk selv dette skoleåret. Var hjemme 2 dager i september pga yngste sønn hadde omgangssyken. Anonymous poster hash: f175b...83b
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #3 Skrevet 10. mars 2014 Var hjemme med sykt barn i mars i fjor en dag, en dag i november 2013 og i en dag nå i februar. Selv var jeg syk 3 dager nå i februar og da hadde jeg ikke vært synk de siste 1,5 årene. Jeg syns du har høyt fravær. Anonymous poster hash: b980e...74d
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #4 Skrevet 10. mars 2014 Har ikke hatt fravær selv siden november i 2012 Hadde 1 el 2 dager med yngstemann i fjor. Ingen så langt i år. Jobber deltid,men har uansett ikke vært syk av slik art at det hadde vært nødvendig med mer fravær hverken i år eller i fjor. Anonymous poster hash: 26b5c...05d
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #5 Skrevet 10. mars 2014 Hadde 1 dag i graviditeten vår 2013, før det kan jeg faktisk ikke huske sist jeg var syk og måtte være hjemme fra jobb. Anonymous poster hash: 77261...2ed
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #6 Skrevet 10. mars 2014 Jeg har vært heldig med god helse og har nesten aldri eget sykefravær, har vært i samme jobb i over 10 år og har på alle de årene under 1 dag i snitt pr. år. Det var en del dager med sykt barn ved 1. år i barnehage, nå går barnet på skolen og det er ca 3-4 dager pr. år. Anonymous poster hash: 8c158...562
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #7 Skrevet 10. mars 2014 Jeg har forresten to barn, begge går i barnehage. De er ikke ofte syke, men de er aldri syke samtidig HI Anonymous poster hash: 2c2d3...dff
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #8 Skrevet 10. mars 2014 Jeg var borte så mye som du er før jeg sluttet i jobben... Har ikke barn! Jeg ble psykisk deprimert av jobben, det sleit meg totalt ut og jeg ble mye syk pga. det! Jobbet med MYE tøff atferd/fysisk utagering! Så glad jeg ikke må tilbake, ikke pleid å være så mye syk før! Deilig å slippe det Anonymous poster hash: 26d36...7df
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #9 Skrevet 10. mars 2014 Jeg var borte så mye som du er før jeg sluttet i jobben... Har ikke barn! Jeg ble psykisk deprimert av jobben, det sleit meg totalt ut og jeg ble mye syk pga. det! Jobbet med MYE tøff atferd/fysisk utagering! Så glad jeg ikke må tilbake, ikke pleid å være så mye syk før! Deilig å slippe det Anonymous poster hash: 26d36...7df Er ikke nødvendigvis jeg som er syk, da Har to barn som er syke 2-3 ganger i året. Kaster de opp i helga kan de likevel ikke dra i barnehagen på mandag, eventuelt tirsdag. Jeg trives i jobben. Er selv syk rundt 3 ganger i året (forkjølelse/sjau/migrene), men drar ofte på jobb selv om jeg er syk. Ok, skjønner fra svarene at jeg er mye borte fra jobb. Men, vet ikke helt hvor mye jeg får gjort med det HI Anonymous poster hash: 2c2d3...dff
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #10 Skrevet 10. mars 2014 Det er da ikke noe å henge seg opp i. Så lenge man har syke barn eller selv er syk skal man ikke gå på jobb. Er ikke noe man får gjort noe med. Jeg synes det er verre med de som går på jobb selv om de er syke, og smitter andre. Anonymous poster hash: b37db...03c
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #11 Skrevet 10. mars 2014 Var borte 1,5 dager i oktober (ble sendt hjem fordi jeg var så dårlig), og har hatt to-tre sykt barn-dager det siste året. Anonymous poster hash: d4979...001
ønskerbebis Skrevet 10. mars 2014 #12 Skrevet 10. mars 2014 Barna kommer først! Jeg hadde blitt hjemme med god samvittighet! Sånn er det med barn og spesielt i begynnelsen i barnehagen!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #13 Skrevet 10. mars 2014 Ikke vært syk selv i 2013/2014, men har vel hatt 4 dager hjemme med sykt barn. Skal ganske mye til før jeg blir hjemme pga meg selv, men sykt barn er jo noe annet. Smitter ikke en hel bhg for å spare en arbeidsdag:) Anonymous poster hash: c0f7a...3b9
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #14 Skrevet 10. mars 2014 Er ikke barna deres syke?? Hva gjør dere når de er syke da? Har barnrpass hjemme? Selv har jeg vert syk 3 dager 2013, en operasjon 8 uker sykemelding. Men små barn syns jeg er mye syke, feber omgangsyke osv. Jeg eller mann må da være hjemme fra jobb då det blir fort noen dager det ila et år Anonymous poster hash: c20c3...ff9
Øyne som ser!! Skrevet 10. mars 2014 #15 Skrevet 10. mars 2014 I snitt 5-6 dager pr år med egenmelding, de fleste av de kunne jeg nok klart å gjøre jobben min, men går ikke pga smittefare. Sykemeldt 1-2 ganger per år i max 2 uker pga lungebetennelse/bronkitt, knee ut av ledd pga slappe leddbånd.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #16 Skrevet 10. mars 2014 Er ikke barna deres syke?? Hva gjør dere når de er syke da? Har barnrpass hjemme? Selv har jeg vert syk 3 dager 2013, en operasjon 8 uker sykemelding. Men små barn syns jeg er mye syke, feber omgangsyke osv. Jeg eller mann må da være hjemme fra jobb då det blir fort noen dager det ila et år Anonymous poster hash: c20c3...ff9 Dette synes jeg også er rart Jeg anser mine barn til å være lite syke i forhold til andre barn i omgangskretsen min, men ut i fra hva jeg leser her, så er barna mine mye syke (2-3 ganger i året).. HI Anonymous poster hash: 2c2d3...dff
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #17 Skrevet 10. mars 2014 Herregud så mye skinnhellige folk. HI har da ikke høyt fravær. Anonymous poster hash: e7b90...948
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #18 Skrevet 10. mars 2014 Herregud så mye skinnhellige folk. HI har da ikke høyt fravær. Anonymous poster hash: e7b90...948 Takk for det! Begynte å føle meg skikkelig unormal HI Anonymous poster hash: 2c2d3...dff
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 10. mars 2014 #19 Skrevet 10. mars 2014 Nei, jeg synes ikke du har spesielt høyt fravær :-)
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #20 Skrevet 10. mars 2014 Hadde du spurt meg før jul hadde svaret vært at jeg har vært borte 2 dager på 6 mnd. Nå...akk og ve... Jeg har vært borte enormt mye de siste mnd. Storebror fikk først omgangssyke, så fikk lillebror omgangssyke, så fikk jeg influensa, så fikk lillebror influensa og nå er jeg syk igjen. Det er bare dritt altså, men vi pleier normalt å være friske så dette er virkelig unntakstilstand.. Anonymous poster hash: 0f026...a9b
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #21 Skrevet 10. mars 2014 Merkelig det her altså. Bare på vår skole kanskje at vi for noen uker siden hadde omgangsyke som gikk og nå er det jammen omgang med influensa.?Masse syke barn. Og som ikke det er nok går vannkopper også. Som lærer er det ofte syke barn på denne tiden og rett og slett sjelden klassen er fulltallig. Har barn selv og de blir syke som alle andre. Kanskje vi får alle disse omgangene med sykdom på skolen fordi foreldrene etterstreber å ha minst mulig fravær og ikke overholder tiden barna skal være hjemme?! Anonymous poster hash: 59dd2...d63
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #22 Skrevet 10. mars 2014 Synes fraværet ditt høres normalt ut. Er ca like mye syk/ syke barn og i følge min sjef er det normalt til lite fravær når man har to barn i barnehage. Anonymous poster hash: 22e9c...cc4
Honningmelon Skrevet 10. mars 2014 #23 Skrevet 10. mars 2014 Det varierer veldig. Det kan gå måneder i mellom hver gang, og så kan det være mer fravær noen mnd. Sykdom går litt i perioder hos oss. Nå har det vært mye en periode, men pga at jeg og barna har hatt vinterferie så ble det ikke fravær. Har hatt litt fri ellers også.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #24 Skrevet 10. mars 2014 Jeg har siden jeg ble yrkesaktiv for ca 17 år siden ikke hatt en eneste sykedag. Eller, jeg hadde muligens en dag tidlig i graviditeten med nr 1. Etter at jeg fikk barn har jeg hatt noen år som hjemmeværende, så har sluppet noen sykt barn dager pga det. Har ikke vært noe syk selv. Har vært i jobb siste året og har hatt en sykt barn dag, samme med mannen. Også måtte jeg vel den ene være hjemme fra bhg en dag jeg allikevel hadde fri. Er velsignet med lite syke barn. Anonymous poster hash: 3698e...412
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #25 Skrevet 10. mars 2014 Sånt går vel opp og ned. Jeg hadde ingen dager borte fra sommer til Jul. Men etter jul har det gått både influensa og diare her og det ene barnet mitt har vært innlagt på sykehus en periode (jeg har barna 100% så alt fravær faller på meg) Så på 2,5 mnd har jeg vært borte sikkert 10 dager ihvertfall. Men jeg hadde da permisjon fra jobben i halvparten av disse dagene da det var sykehusopphold. Syntes ikke du har spesielt høyt fravær. Anonymous poster hash: 22fce...67e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå