Gå til innhold

Noen som jobber som innkjøpere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da først og fremt i litt større systemer, ikke i en liten klesbutikk f eks.

Hva slags firma jobber dere i? Hva slags utdannelse har dere? Hva gjør dere i hovedtrekk i løpet av en arbeidsdag?

Har selv master i rettsvitenskap og tar noen studiepoeng i økonomi på fritiden. Prøver å finne ut hva slags jobb jeg virkelig får brukt mitt potensiale i.

Anonymous poster hash: d12f3...900
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei venninne har bachelor i økonomi og er innkjøper på et sykehus. Noe mer kan jeg ikke svare på :)

Anonymous poster hash: 9fd8b...d9d

Skrevet

Jeg kjenner en jurist som jobber med innkjøp i oljeselskap. Hva hun kjøper inn vet jeg ikke;) Tror hun jobber mest med kontrakter.

Anonymous poster hash: 29cfc...314
Skrevet

Jeg er også jurist. Har akkurat startet i et mellomstort konsulentfirma som driver med innkjøp, både for private og offentlige kunder. Vi konsulterer i innkjøp vedr alt fra utstyr til bruk i olje- og gassbransjen til IKT- systemer/ administrative systemer f.eks for en kommune, busser og ting til kollektivtrafikk, bygg og anlegg, til noe så enkelt som kontormøbler og utstyr til bedrifter. Firmaet består av økonomer, jurister, ingeniører, samfunnsvitere og litt annet.

Som jurist skriver jeg juridiske vurderinger ifht lov om off.anskaffelser, gir kunder juridisk rådgivning, kvalitetssikrer kontrakter osv. Jeg har ikke tatt noe økonomifag for hos oss har vi økonomer som tar den biten. Men det er sikkert en fordel for deg :)

Jeg trives veldig godt og synes jeg får bryne meg på spennende juridiske problemstillinger hver dag. For meg er det veldig kjekt at vi er et eget firma som bare driver med innkjøp sånn at jeg har mange folk som er eksperter på det rundt meg. Jeg tror ikke jeg hadde trivdes med å jobbe alene som innkjøper i et mindre firma eller i en liten kommune f.eks.

Kan absolutt anbefales!

Anonymous poster hash: c10dd...603

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...