Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #1 Skrevet 10. mars 2014 Jeg kokte gulrøtter og potet, moste de skikkelig med litt vann, og mosen ble ganske tynn. Så lot jeg den kjøle seg ned og hadde mosen i små beholdere. For 3-4 uker siden. Tok opp for første gang en beholder i går kveld og skulle gi til sønnen min i sta, mosen var helt tinet men veldig seig og klumpete. Så kunne ikke gi den til han. Gjorde jeg noe feil når jeg laget den? Lå den for lenge i fryseren? Anonymous poster hash: 694c4...4c2
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #2 Skrevet 10. mars 2014 Potet egner seg dårlig til frysing, samme med kraftig mosing(den blir som lim). Det beste er å gi den nykokt og mose lett med en gaffel. Anonymous poster hash: a262c...f80
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #3 Skrevet 10. mars 2014 Den var ikke seig før frysing og den var veldi tynn, ikke kraftig. Så ga da til ungen, frys ikke ned alt. Men takk da vet jeg det om potet. Har laget annen mos uten potet som har vært kraftigere, ikke seig i det hele tatt etter frysing. Anonymous poster hash: 694c4...4c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå