Gå til innhold

Er jeg rar? Ang syke barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når ungen vår er syk og i dårlig form på vinteren har jeg alltid fått et slags "instinkt" på at jeg må gå ut med ungen. Legge h*n i vogna å trille rundt noen timer for at ungen skal få luft. Jeg gjør det ikke ettersom alle sier at man skal være inne med syke barn.

Men når jeg selv er dårlig med influensa og slikt har jeg bestandig gått ut i noen timer, jo kaldere jo bedre. Kunne fint være ute i 1-2 timer, følte meg mye bedre med en gang, men så snart jeg kom inn igjen var jeg like dårlig som jeg var da jeg gikk ut.

Andre som vil dra med seg ungene ut? :P

Anonymous poster hash: a339a...3b1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet bare at når jeg Har hatt influensa , 2 ganger i løpet av 32 år, har jeg ikke orket å være ute i 1-2 timer .

Er det snakk om forkjølelse så er jeg enig . Frisk luft gjør alltid godt ,

Anonymous poster hash: 10cf5...535

Skrevet

Forkjølelse er jeg enig, men har feber eller influensa er det ikke sjans for noe annet enn å ligge. Vil tro du ikke er ordentlig syk da

Anonymous poster hash: b9bdf...47c

Skrevet

Man kan jo sette seg ut på altanen eller i hagen. 

Jeg leste litt om det på lommelegen sin side. Det er anbefalt å kjøle ned kroppen, så en tur ut kan være lurt, med mindre det blåser.

http://www.lommelegen.no/artikkel/feber

Anonymous poster hash: dd50b...318
Skrevet

Har ingen skruplar med å trille tur med eit sjukt barn, uansett årstid (såframt det ikkje er ti minusgrader eller meir). Har ikkje heilt tru på at ein blir fortare frisk om ein held seg inne.

Men eg er heller ikkje av dei som på død og liv må ut. Er eg sjølv sjuk og ikkje vil ut legg eg ungane til dagkvil inne.

Skrevet

Har ingen skruplar med å trille tur med eit sjukt barn, uansett årstid (såframt det ikkje er ti minusgrader eller meir). Har ikkje heilt tru på at ein blir fortare frisk om ein held seg inne.

Men eg er heller ikkje av dei som på død og liv må ut. Er eg sjølv sjuk og ikkje vil ut legg eg ungane til dagkvil inne.

Enig. Så lenge man ikke fryser, er det bare godt med litt frisk luft. Jeg triller mine på tur hvis de har lett feber. Er de veldig syke, holder vi oss inne.

Skrevet

Da har du ikke hatt influensa, men en kraftig forkjølelse. Ved influensa orker du såvidt bevege på kroppen, og absolutt alt gjør vondt. Jag kan ta ungene ut hvis de ikke er for syke. Når de har 40 i feber, så slapper vi av inne. Tvinger ikke ungene ut da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...