HvittHus Skrevet 10. mars 2014 #1 Skrevet 10. mars 2014 Bilen vår har et alvorlig problem, så alvorlig at det kun er aktuelt å skrote den. Bilen er fra 98, så den er gammel, men pga hunden vi har hadde vi håpet den skulle holde et par år til. Men slik gikk det altså ikke og nå må vi ha en ny bil. Mannen er lei av å skru og vil ha "ny" bil, altså en som er et par år gammel og fremdeles har nybilgaranti. Jeg har "angst" for å ta opp nye lån. Iallefall nå som vi ser enden på lånene vi har fra før. Har igjen ca 300000 tusen fordelt på husbank, studielån og et diverseopppussingslån i lokalbanken. Så hva gjør man da? Banken låner oss villig 300000 tusen til en ny bil og baker det inn i det eksisterende lånet vi har og forhøyer låneperioden. Bør jeg gi meg og kjøpe en ny? De fleste idag har jo billån, så jeg vet det er helt normalt og fint lite risiko forbundet ved å ta på opp mer lån, men katastrofetankene mine regerer. Hva hvis, hva om.
☆☆☆ Skrevet 10. mars 2014 #2 Skrevet 10. mars 2014 Om de kjøper ny, sørg for å betale ned denne delen av lånet før de kjøper ny. Om de betaler på bilen i 20-30 år blir den ufattelig dyr pga rentene. Mannen min blir ikkje lei av å skru, så vi valgte å kjøpe "gammal" stasjonsvogn no når det ikkje er nok med småbil.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #3 Skrevet 10. mars 2014 Dere har nå ikke mye lån fra før, så hadde ikke hatt betenkeligheter med å ta opp et nytt billån. Dere MÅ jo ikke ta opp 300000 heller. Tror jeg hadde fått mer katastofetanker å av å kjøre rundt i en 16 år gammel skroteferdig bil enn å ta ta opp lån på en nyere og mer driftsikker bil Anonymous poster hash: cd08a...832
HvittHus Skrevet 10. mars 2014 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2014 Om de kjøper ny, sørg for å betale ned denne delen av lånet før de kjøper ny. Om de betaler på bilen i 20-30 år blir den ufattelig dyr pga rentene. Mannen min blir ikkje lei av å skru, så vi valgte å kjøpe "gammal" stasjonsvogn no når det ikkje er nok med småbil. Ja det er et av argumentene mine, men de faller på steingrunn både hos mannen og de voksne ungene. Dere har nå ikke mye lån fra før, så hadde ikke hatt betenkeligheter med å ta opp et nytt billån. Dere MÅ jo ikke ta opp 300000 heller. Tror jeg hadde fått mer katastofetanker å av å kjøre rundt i en 16 år gammel skroteferdig bil enn å ta ta opp lån på en nyere og mer driftsikker bil Anonymous poster hash: cd08a...832 Bilen vi har er en av de mest kollisjon og driftssikre tross alderen, så jeg hadde ikke hatt betenkeligheter med å bruke den en god stund til. Når det gjelder lånet så er 300000 minimum pris pga alder på bilen, samt at vi må ha stasjonsvogn og 4WD.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå