Gå til innhold

Baby 11 uker har aldri tunga ute...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svelger også MYE luft! Ser ut som det er et "hakk"i tunga når han strekker den ut, men kommer bare til gommene og ikke lenger...Kan det være stramt tungebånd?

Anonymous poster hash: 62bf3...452

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...

Skrevet

Svelger også MYE luft! Ser ut som det er et "hakk"i tunga når han strekker den ut, men kommer bare til gommene og ikke lenger...Kan det være stramt tungebånd?

Mi har akkurat likens, er stramt tungebånd, fikk beskjed av lege om at så lenge hun fikk i seg mat, så klipte de ikke før hun ble ca to år. Kunne hende det strakk seg til da, men ellers kunne det gå utover språket.

Mi er nå ett år, og vi har hele tiden lekt mye med tungebevegelse, og nå får hun tunga akkurat utenfor leppene.

Anonymous poster hash: 78882...88e

Skrevet

Svelger også MYE luft! Ser ut som det er et "hakk"i tunga når han strekker den ut, men kommer bare til gommene og ikke lenger...Kan det være stramt tungebånd?Anonymous poster hash: 62bf3...452

Få det klippet asap! Må de gjøre det når de er eldre er det full narkose og smerter. Etter mye krangling fikk vi klippet ved 4 mnd. To dråper blod, og 10 tårer. Og en unge som ble mett, fornøyd, mindre luft og magevondt, og en mamma uten mere såre pupper!

Idioti av leger å ikke klippe på dem når de er nyfødte!

Anonymous poster hash: fd58e...c2b

Skrevet

Enig med siste taler, dersom det ER stramt tungebånd, få det klippet jo før jo heller. Her levde vi i 3 år med alt for kort tungebånd. Resultatet var forsinket språk, narkose og lang opptrening. Kirurgen sa da at ved neste skulle jeg ta direkte kontak og få det klippet på fødeavdelingen (høy arvelig faktor). 

Anonymous poster hash: dd06a...cd9
Skrevet

Kanskje dette er grunnen til alle våre problemer!! Håper det!! Slitt mye med amming og luft i magen. Mister taket på puppen osv. Mye sårhet for min del i tillegg...Har vært hos manuellterapeut, under utredning for stille reflux osv. Men så så jeg et bilde av en på samme alder som min, med tunga ute...Kom på at det har aldri min gjort/greid!!

Takk for svar! Skal be om å få det sjekket og evt klipt.

Hi

Skrevet

Vi har to gutter som blei klipt på dag to for å unngå problemer seinare og fordi det car lettvint når dei er små .

På andremann fødtte vi på et sjukehus og hadde barsel på eit anna. På legesjekk på første sjukehus ville dei ikkje klippe før han fikk problemer med det. På legesjekk dagen etter på nytt sjukehus klipte han fordi det var lett å gjere det når han var liten og unødvendig å vente på at det skulle bli problem.

Var fort gjort og lite skriking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...