Gå til innhold

hvorfor er jeg så mye syk...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har aldri vært mye syk..  men nå ser det ut til at jeg får alt - og jeg HATER følelsen av å ikke kunne ta vare på barna mine, og alt ekstraarbeidet det medfører for mannen..

siden jul har jeg hatt omgangssyken 3 ganger, hatt influensa, stort sett hatt sår hals hele tiden og skikkelig vondt i ryggen (mest sannsynlig en låsning som følge av tidligere bekkenløsning, med nerver som ligger i klem og skaper smerter nedover i beina)

så nå ligger jeg her på sofaen og griner innimellom dobesøkene.. alt jeg tenker på er mannen som igjen måtte levere to barn, fortelle på jobben at han må reise tidlig fordi han har syk kona (igjen..), hente to barn, lage middag, gjøre klart til i morgen osv..

jeg vil bare fungere, være frisk og gjøre min del av arbeidet..

(vet ikke helt hva jeg vil med dette.. er bare så drittlei..)

Anonymous poster hash: c8325...6ec
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle kan oppleve slike perioder innimellom, selv de med stålhelse går ikke gjennom livet uten en slik periode eller to altså...

Men du kan jo gjøre litt for å få opp immunforsvaret ditt, nok søvn og sunn mat er viktigst..

Halve immunforsvaret sitter i tarmen, så gode tarmbakterier er uhyre viktig, ta kapsler med melkesyrebakterier eller drikk biola hver dag. Antioksidanter er også viktig for immunforsvaret.

God bedring! 

Anonymous poster hash: 1b0cc...72c
Skrevet

Slik hadde jeg det i fjor. Dette året tok jeg influensavaksine, så er det det mindre.

Anonymous poster hash: 83fba...759
Skrevet

Har du blitt smittet av barna? Jobber du i en jobb med sykdom?

Anonymous poster hash: 56c10...ee5

Skrevet

God håndhygiene er alfa og omega....

Jeg har lært at hender skal vaskes varmt vann og såpe i minst 30 sekunder. Alltid etter toalettbesøk, før man tar i mat, når man har vært ute, når man har tørket en snørrete nese, osv.... Sier ikke at du ikke gjør det, men gjør du det nok? Jeg er superstreng med håndvask hjemme - både med meg selv og barna.

Dessuten lærte jeg akkurat at håndsprit ikke dreper viruset man har når man får omgangssyke.

Og jeg blir omtrent aldri syk. Har ikke fått omgangssyken mer en en eller to ganger i løpet av de 10 årene jeg har jobbet i barnehage, og kanskje hatt influensa en gang. 

God bedring! :)

Skrevet

Sjekk ut at du ikke har d-vitamin mangel. Før jeg startet med tilskudd var jeg syk hele tiden. Nå har jeg ikke hatt en forkjølelse på ett år.

Skrevet

Trener du eller hvordan spiser du? Kosthold og trening har neste alt å si for immunforsvaret og hvordan man føler seg. Sitter du mye i ro og spiser mye usunn mat er det en invitasjon til å bli mye syk.

Anonymous poster hash: 9cfa2...87a
Skrevet

Hvis jeg er sliten og stressa blir jeg fort syk, kan det være det?

Anonymous poster hash: 00365...c3c

Skrevet

Stress setter ned immunforsvaret betraktelig.

Det samme gjør søvnmangel.

Er man syk har man lett for å bli smittet på ny før man har blitt helt frisk.

Dessuten finnes det viruser som virker i kroppen over lengre tid enn en forkjølelse eller en vanlig omgangssyke.

Vi har hatt det slik hjemme siden før jul, men det har vært min mann som har blitt syk på ny og på ny.

Det er kjempefrustrerende både for ham og meg, men vi vet at det er ikke mye annet å gjøre enn å håpe det går over snart.

Mest sannsynlig blir det ikke likedan til neste år.

Mot omgangssyke bruk Klorin, ikke antibac.

Vask hender så fort dere kommer hjem når dere har vært ute. Vask alltid hendene til barna når de har vært i barnehagen. Alle har hvert sitt håndkle på badet for håndtørk.

Anonymous poster hash: bf141...f82
Skrevet

Høres ut som slik jeg hadde det før det ble funnet ut at jeg manglet jern, B12 og D-vit. Etter en liten stund på tilskudd forsvant mye muskelsmerter og sykdom.

Fantastisk når det er så lett å fikse, kanskje verdt en tur til legen for å sjekke diverse nivåer?

Anonymous poster hash: 19e70...0af

Skrevet

Jeg er ikke så glad i helsekost, men ettersom jeg kjenner godt til akkurat dette firmaet kan jeg jo tipse deg om disse kapslene:

http://www.nbg247.no/kosttilskudd/nbg-reg_24_7-trade_-60-kapsler/

De har blitt testet ut på ulike arbeidssplasser, vissnok med gode resultat mht. fravær, så kanskje det vil hjelpe? Uansett tviler jeg ikke på at stress, lite søvn og dårlig kosthold gjør ting verre, så dersom det er noe du kan forbedre der...

Anonymous poster hash: ab193...214

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...