Gå til innhold

Dine beste tips til et minimalistisk hjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Anonymous poster hash: f8db0...8ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldekkende skaper (fra gulv til tak) på hele den ene kortsiden i stuen, da kan alle mulige slags ting og duppedingser gjemmes vekk bak skapdører. Skal du ha det helt minimalistisk får du jo skaper uten dørhåndtak også...

Andre steder i huset kan det også være greit med skapdører for å gjemme vekk ting...

Lars%20Ulvestad%202.jpg

Anonymous poster hash: 26228...856
Skrevet

Rydd og kast alt du ikke MÅ ha.

Ha få klær og sko som brukes og byttes ut av og til.

Ha skap nok

Anonymous poster hash: 75b43...c6c

Skrevet

Ekstra dyp kjøkkeninnredning, og med "Rullegardiner" som dekker kaffemaskin, brødboks og ellers alt som står pp kjøkkenbenken.

Skrevet

Jeg kjøper aldri ting som jeg ikke trenger. Jeg er heller ikke redd for å kvitte meg med ting som jeg ikke bruker (uansett hva det har kostet).

Jeg har det ryddig i boden og har ting jeg bruker minst der inne.

Ellers har jeg det alltid ryddig, og det er ikke så vanskelig når man ikke har så mye i huset ;)

Skrevet

Jeg kjøper aldri ting som jeg ikke trenger. Jeg er heller ikke redd for å kvitte meg med ting som jeg ikke bruker (uansett hva det har kostet).

Ellers har jeg det alltid ryddig, og det er ikke så vanskelig når man ikke har så mye i huset ;)

Det var inspirerende å høre. Jeg ønsker å være slik, men vegrer meg for å kaste, særlig klær som har vært dyre, men som jeg ikke bruker lenger.

Har du noen tips på hvordan bli flinkere til å skille seg av med ting?

Hva med ting fra barndommen, fotografier osv, ting som tar masse plass i boden men som kun er minner?

Skrevet

Det var inspirerende å høre. Jeg ønsker å være slik, men vegrer meg for å kaste, særlig klær som har vært dyre, men som jeg ikke bruker lenger.

Hva med ting fra barndommen, fotografier osv, ting som tar masse plass i boden men som kun er minner?

ikke kast minner,de får du ALDRI tilbake igjen.pakk de ned i en pappeske da,og sett den en plass du ikke ser den,så har du den om du for senere.

Gi ting til fretex,de er veldig glad for alt man gir til de,skulle det være klær eller stuff.

jeg er ingen minimalist,synes det er en fryktelig stil,men å rydde og gi bort det kan jeg!

Anonymous poster hash: 70f15...627

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan jeg kan hjelpe deg med det, men jeg har aldri vært knyttet til materielle ting...Jeg tar være på bilder og filmer  (på pcn og harddisk) og har valgt en ting fra barndommen min som jeg tar være på (en dukke).

Andre ting som klær, leker (mine og barna sine), bøker osv, gir jeg eller selger på finn. Men det meste gir jeg til venninner eller fretex. Jeg tenker ikke så mye over det...for meg er det et lett valg: Trenger jeg det? Kommer jeg til å bruke det? Hvis svaret er nei på begge 2 spm, kvitter jeg meg med det!

Mannen min lærte seg å være sånn som meg,og i dag synes han det er faktisk deilig å eie kun det man virkelig trenger og bruker. Av og til kjøper vi ting som vi ender opp med å ikke bruke, som alle andre. Men vi er flinke til å gi det videre om vi ser at vi faktisk ikke hadde trengte det.

For meg er det mye viktigere å ha et ryddig hjem (et hjem som jeg klarer å ha kontroll på) enn å eie mye. Jeg blir faktisk dårlig (psykisk) av å ha for mye rundt meg. Jeg takler ikke det. Så det er sikkert derfor det er lett for meg å ha det slik.

Skrevet

Jeg kjenner ingen som går i kjelleren for å finne minnene sine bare for å se på dem.... Bilder er en ting, men "ting" er noe annet...Du kan ta være på ting om du bruker dem :) (men hvem vet, folk er forskjellig) 

Jeg har for eksempel noen pynt fra barndommen til mannen min som jeg bruker i huset. Vi har også et par leker fra mannen min som sønnene våres har arvet.

Skrevet

Skaper??? Er det noen som sier det? DET HETER SKAP!

Anonymous poster hash: 57b16...efa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...