Gå til innhold

Hvor mange kcal pr dag skal en gravid ha i 2.trimester?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ett eksakt antall kalorier blir vanskelig å regne ut ettersom alle er forskjellige, noen er jo mer aktive en andre. Det du kan evt. Er å ta det opp med legen din. Det er jo det mest ansvarlige ihvertfall.. På helsedirektoratets side skal en (tror jeg har lest ett sted) spise 200 kalorier ekstra for voksende mage. Og og mot slutten ekstra mellomnåltider... Men hør med legen du. Det vil hjelpe deg bedre

Ja det kommer helt an på blant annet aktivitetsnivået ditt.. Et absolutt gjennomsnitt er 2000 + de 200-230 kcal ekstra vi gravide skal ha. Men som sagt, ville ikke gått ut fra dette uten å vite aktivitetsnivået ditt. Så lenge man spiser ren mat, og lite tomme kalorier/sukker går det nok bra:)

Jeg fikk høre at babyen kun trenger ca en appelsin om dagen. :)

Er du overvektig fra før så trenger du ikke noe ekstra så lenge du spiser normal sunn kost. Jeg er også overvektig i utgangspunktet, er nå 4 mnd på vei og har ikke lagt på meg et kiloe nnå, men det kommer nok. ;) Spurte jordmor om dette sist jeg var på kontroll, og hun syntes det var bra jeg ikke hadde lagt på meg noe ennå, at babyen får det den trenger uansett, men at den da tærer på mine ekstra kilo, så det er ikke nødvendig å spise noe ekstra for meg,

• 1 måned senere...

Annonse

Hvis du allerede vet du er overvektig så ville jeg spist normalt uten de ekstra. Jeg var overvektig med barn Nr 5. Aktivitetsnivået steg pga husbygging, så jeg la på meg kun 6 kg totalt. Mao så gikk jeg ned i vekt (hvis en kun legger på seg 6 kg så tar en av fikk jeg høre av legen, men det var ikke feil pga vekta.)

Etter fødselen veide jeg da 5 kg mindre enn jeg gjorde før graviditeten.

Vi skal ikke slanke oss, men trenger heller ikke spise oss større....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...