Gå til innhold

Gruer meg, vil ikke til legen.. Redd for resultatet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har smerter i brystet. Blitt verre den siste tiden. Smertene kommer ved fysisk anstrengelse og går over etter hvile. En tung, klemmende, trykkende følelse rundt hjertet. Kombinert med kvalme, sykdomsfølelse(svetting),tungpusthet og svimmelhet.

Min far har store hjerteproblemer og medfødt hjertefeil. Er redd for at jeg kan ha det samme(ble ikke oppdaget hos ham før han var på den alderen jeg er nå). Han hadde samme symptomene som meg, men det ble ikke oppdaget før han en dag besvimte på badegulvet.

Jeg håper og tror at smertene mine kun er pga stress. Men hva om..?

Min far er inn og ut av sykehus, mange operasjoner, medisiner, osv. Er så redd for å miste ham.

For noen dager siden ble det på nytt akutt innleggelse og familien er igjen i "alarmberedskap". I morgen får vi svaret på om det blir en ny hasteoperasjon.

Min far sier selv at han er lei. Sier at hadde det ikke vært for at han har familien ville han ha gitt opp for lengst..

Er så redd for å måtte leve med det samme... Men vet jo at jeg må få sjekket det ut. Har hatt det slik en stund uten å fortelle det til noen. Er så redd for at det skal være noe galt! Vet ikke hva jeg vil med dette.. Måtte vel bare få det ut..

Anonymous poster hash: 4e28c...4ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du vente til du selv besvimer en dag?
Ta symptomene alvorlig og kom deg til legen i morgen!

Skrevet

Det du nevner er også ting som kan komme fra lungebetennelse....

Anonymous poster hash: 591ae...bd7

Skrevet

Jeg ville startet prosessen i morgen. Helsenorge har et enormt køsystem. Hvis du må videre til ultralyd, røntgen, hjertespesialister osv kan du ende opp med å måtte vente i kø i månedsvis. Hvis du begynner i morgen er ihverfall prosessen i gang. Da slipper du ihverfall å leve i uvisshet i flere år og tenk om det er noe helt ufarlig så må du gå rundt å bekymre deg unødig. Lykke til og en klem til deg.

Anonymous poster hash: 18e76...ad0

Skrevet

Lykke til. Alt innen helse er best å vite så fort som mulig. Ikke sikkert du har det samme som far, og om du har det behøver det ikke bli likt...

Gjest lillehi
Skrevet

Skjønner godt at det er skremmende å kanskje få en vanskelig beskjed fra legen, men jeg tror nok at angsten for om det er noe galt med tiden vil bli så sterk at den vil gjøre hverdagen vanskelig. Er det så galt som du frykter vil du kunne få relevant behandling og bli fulgt opp av lege, og over tid vil nok det være bedre enn å ikke vite😃 Så kvinn deg opp og ta den telefonen til legen, muligheten er jo også der at det er en helt annen årsak til plagene dine. Masse lykke til😃

Skrevet

Jeg hadde de symptomene du beskriver for to år siden, jeg kommer også fra en "hjerte familie" og ble sendt til spesialist med en gang for utredelse.

Hjertet mitt er helt perfekt! Jeg hadde ett virus på lungene samt alt for stram musklatur i overkroppen. Ett par behandlinger så var jeg hundre ganger bedre!

Krysser fingrene for at det ikke er hjertet ditt!

Anonymous poster hash: 17e2c...ed4

Skrevet

Gå til legen og få det unna.

Til trøst hadde jeg lignende symptomer og fikk hjerteutredning. Viste seg jeg hadde ubehandlet astma samt ekstremt stram brystmusklatur pga stress.

Ikke ta sorgene på forskudd.

Hjertefeil gir ikke slikt ubehag sa spesialisten når jeg kom til han.

Anonymous poster hash: f36a6...4a7

Skrevet

Jeg ville startet prosessen i morgen. Helsenorge har et enormt køsystem. Hvis du må videre til ultralyd, røntgen, hjertespesialister osv kan du ende opp med å måtte vente i kø i månedsvis. Hvis du begynner i morgen er ihverfall prosessen i gang. Da slipper du ihverfall å leve i uvisshet i flere år og tenk om det er noe helt ufarlig så må du gå rundt å bekymre deg unødig. Lykke til og en klem til deg.Anonymous poster hash: 18e76...ad0

Dette har du erfaring med hører jeg... :rolleyes:

Selvsagt er det ikke månedsvis med ventetid i kø om det er en akutt situasjon.

Ta kontakt med legen din i dag HI. Er det hjertet ditt som plager deg, så forsvinner ikke det av at du prøver å utsette et eventuelt negativt svar.

Lykke til og god bedring til din far.

Anonymous poster hash: f9fed...fab

Skrevet

Ja du også skjønner jeg ! Vet du hva akutt er ? Søk det opp. Hvis HI's tilstand var akutt hadde ikke hun sittet på dib for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 18e76...ad0

Skrevet

Jeg ville startet prosessen i morgen. Helsenorge har et enormt køsystem. Hvis du må videre til ultralyd, røntgen, hjertespesialister osv kan du ende opp med å måtte vente i kø i månedsvis. Hvis du begynner i morgen er ihverfall prosessen i gang. Da slipper du ihverfall å leve i uvisshet i flere år og tenk om det er noe helt ufarlig så må du gå rundt å bekymre deg unødig. Lykke til og en klem til deg.Anonymous poster hash: 18e76...ad0

Norge har ikke et enormt køsystem når det gjelder akutte innleggelser, og utfra det HI beskriver kan det være aktuelt med innleggelse. Da blir hun raskt ivaretatt.

Anonymous poster hash: 60ae4...17a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...