Gå til innhold

Årslønn, bare lurer :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ny jobb på onsdag, og i arbeidskontrakten står det at jeg har 383 000 i årslønn.

Hvor mye får jeg hver mnd da?

(Har 5 ferieuker i året) skal jeg fordele 383 på 11 eller 12 mnd

Eller er 383 ink feriepenger året etter, pluss lønn for 11 mnd?

Anonymous poster hash: ff45b...346

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si det... Hva jobber du som?

Anonymous poster hash: 9d9b5...e81

Skrevet

Du får 383'/12 i månedslønn. Denne lønna får du i 11 måneder. Den 12. Måneden (som regel juni) får du feriepenger opptjent fjor. Feriepengene er 12% av fjorårets inntekt, dersom du har 5 uker ferie. Det første året får du altså bare 11 måneder lønn. Når du har opparbeidet deg feriepenger vil årslønn din ligge litt over 383' til sammen fordi feriepengene stort sett er litt høyere enn månedslønnen.

Skrevet

Jeg har årslønn på 383', jobber 90% og her utbetalt rett over 20.000,- Husker ikke brutto i farten.

Anonymous poster hash: 8696c...183

Skrevet

Si det... Hva jobber du som?

Anonymous poster hash: 9d9b5...e81

Jeg har fått jobb på kontor og regnskaps avd. Er nyutdannet i mai (siste eksamen) bachelor) begynner i juni og skal ikke ha ferie i år. Har derfor heller ingen arbeidserfaring

Skrevet

Du får 383'/12 i månedslønn. Denne lønna får du i 11 måneder. Den 12. Måneden (som regel juni) får du feriepenger opptjent fjor. Feriepengene er 12% av fjorårets inntekt, dersom du har 5 uker ferie. Det første året får du altså bare 11 måneder lønn. Når du har opparbeidet deg feriepenger vil årslønn din ligge litt over 383' til sammen fordi feriepengene stort sett er litt høyere enn månedslønnen.

Da får jeg i brutto 31 960 pr mnd, men må skatte hvor mye ca? 36%? Har huslån på 3.mill og betaler 138 000 i renter i året +3 bhg plasser fra august (eneste fratrekk på skatten jeg kommer på)

Sitter vel igjen med ca 20 000 i mnd +3 barnetrygder da? :)?

Skrevet

Da får jeg i brutto 31 960 pr mnd, men må skatte hvor mye ca? 36%? Har huslån på 3.mill og betaler 138 000 i renter i året +3 bhg plasser fra august (eneste fratrekk på skatten jeg kommer på)

Sitter vel igjen med ca 20 000 i mnd +3 barnetrygder da? :)?

Du må lese kontrakten din. Hvis årslønnen er 383000 inkludert feriepenger så er det 383000 du får som lønn i året når du har jobbet og opparbeidet deg fullt med feriepenger. Dvs at du første året ikke får så mye i lønn. Hvis du har 383000 + feriepenger så må du finne ut hvilke prosentsats dere har på feriepenger (kommer ann ppå dere har den femte ferieuken).

Anonymous poster hash: fcabf...bca

Skrevet

12% er vel om du er organisert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...