Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #1 Skrevet 9. mars 2014 Guttungen blir 5 mnd om en uke. Vi er i 2 barselgrupper og det er tilsammen 12 babyer. ALLE bortsett fra min sønn kunne rulle fra rygg til mage før 4 mnd, men ikke min baby. Syns det er litt kjipt at han er 1 av 12 som ikke kan det. Jeg har sett at alle de andre kunne det før 4 mnd det så det er ikke bare noe mødrene påstår, og de ruller bevist, det ser man tydelig. Andre som har en baby som lærte å rulle etter 5 mnd? Når? Tips til å få han til å skjønne det? Vi har øvd daglig i ca 3 uker nå, men han skjønner ikke at han sikkert kan klare det alene. Fikk tips av en fysio til hvordan øve. Han er flink til å løfte hodet, han hadde låsninger i nakken men de ble borte for noen uker siden. Anonymous poster hash: 3b004...11c
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #2 Skrevet 9. mars 2014 Slapp av, det kommer. Om det beroliger deg, så lærte min jente akkurat å rulle fra rygg til mage. Hun er 8 mnd. Hun kunne åle før hun rullet faktisk. Anonymous poster hash: a4a31...a83
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #3 Skrevet 9. mars 2014 Min rullet etter 5-6 mnd. Er nå 8 og har nettopp begynt å åle seg frem. Snurrer rundt på magen overalt da. Anonymous poster hash: 0e4aa...93b
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #4 Skrevet 9. mars 2014 Åling/kryping stresser jeg ikke etter fordi det kommer neppe før rulling. Har ikke vært stresset før nå, at de 11 andre babyene kunne det før 4 mnd sier jo litt om hva det normale er. Anonymous poster hash: 3b004...11c
☆☆☆ Skrevet 9. mars 2014 #5 Skrevet 9. mars 2014 (endret) Med første var denne rullinga ein milepæl, og det var på ein litt stress når dei tidlegaste jamnaldra ungane gjorde det. No er eg meir "jaja, å rulle tidleg er ikkje noko for CV'en akkurat..". Endret 9. mars 2014 av ★
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #6 Skrevet 9. mars 2014 Jeg tror du har "uflaks" med barselgruppene, er ikke SÅ vanlig å rulle før 4 mnd. Alle mine 3 barn har lært seg å rulle et sted mellom 5 og 6 mnd. ingen på helsestasjonen har reagert på dette. Anonymous poster hash: ca7a0...cfe
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #7 Skrevet 9. mars 2014 Hadde det vært 5-6 andre babyer som kunne det og ikke resten så hadde jeg ikke brydd meg. Men 11 styk er ganske mange! Og min er den eneste som ikke kan det, hadde vært en liten trøst om en til av de ikke kunne det men nei.. Flere som var sene? Anonymous poster hash: 3b004...11c
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #8 Skrevet 9. mars 2014 Jeg tror du har "uflaks" med barselgruppene, er ikke SÅ vanlig å rulle før 4 mnd. Alle mine 3 barn har lært seg å rulle et sted mellom 5 og 6 mnd. ingen på helsestasjonen har reagert på dette. Anonymous poster hash: ca7a0...cfe Fysioteraputen på 4 mnd kontrollen reagerte litt, ikke veldig men sa at han brude iallefall kommet så langt at han prøvde å rulle selv. Men han prøver ikke en gang. Anonymous poster hash: 3b004...11c
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #9 Skrevet 9. mars 2014 Din er ikke sein, men helt innafor normalen. Førstegangs mor? Anonymous poster hash: 03354...370
☆☆☆ Skrevet 9. mars 2014 #10 Skrevet 9. mars 2014 Meinar eldste var 5 mnd, har ikkje inntrykk av at det var seint. Yngste rullar ikkje, ho er snart 4 mnd.
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. mars 2014 #11 Skrevet 9. mars 2014 Min er 8 mnd og ruller ikke fra mage til rygg...
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #12 Skrevet 9. mars 2014 Jeg har tre barn og vært i tre ulike barselgrupper med totalt 36 barn. Alle har rullet ved fire måneder. Anonymous poster hash: f5960...2de
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #13 Skrevet 9. mars 2014 Jeg har tre barn og vært i tre ulike barselgrupper med totalt 36 barn. Alle har rullet ved fire måneder. Anonymous poster hash: f5960...2de Akkurat, det er normalen. Er ikke bekymret da fordi noen er trege på noen områder. Men syns det er kjipt å skille seg ut på treffene. Men virkelig så mange barn per gruppe? Her er det 5 og 7. Anonymous poster hash: 3b004...11c
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #14 Skrevet 9. mars 2014 Ja min var veldig sen med det. Men er gutten din litt stor? Gutten min var litt stor så virker ikke som han fikk kroppen med seg rundt Han prøvde noen ganger men ga fort opp når det ikke fikk med en ang. Anonymous poster hash: debe6...2bb
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #15 Skrevet 9. mars 2014 Jeg har tre barn og vært i tre ulike barselgrupper med totalt 36 barn. Alle har rullet ved fire måneder. Anonymous poster hash: f5960...2de Akkurat, det er normalen. Er ikke bekymret da fordi noen er trege på noen områder. Men syns det er kjipt å skille seg ut på treffene. Men virkelig så mange barn per gruppe? Her er det 5 og 7. Anonymous poster hash: 3b004...11c Vi har vært 12 på hver gruppe. Stort sted og ikke ressurser på helsestasjonen til flere små grupper. Anonymous poster hash: f5960...2de
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #16 Skrevet 9. mars 2014 Jeg har to barn, ett på 3 og ett på 18 mnd. Ingen av dem har vært særlig interessert i å rulle, og tror knapt de rulla overhodet. Men det er begge helt på gjennomsnittet når det gjelder motorisk utvikling. Eldste gikk 13mnd gammel og yngste 15mnd gammel. Begge har krabbet mye innen den tid. Jeg synes nå i ettertid at det nok faktiskt var ganske ok, mye roligere tid for meg Jeg stressa litt med nr 1 som ikke ville rulle, men det er faktiskt veldig greit å kunne legge de ned på gulvet, stikke å hente noe i naborommet og vite at de enda ligger der du la de Anonymous poster hash: a2cb8...ebf
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #17 Skrevet 9. mars 2014 Jeg har tre barn og vært i tre ulike barselgrupper med totalt 36 barn. Alle har rullet ved fire måneder. Anonymous poster hash: f5960...2de Det var da voldsomt så mange barn pr gruppe? Og jeg har også vært i tre forskjellige barselgrupper, totalt ca 15 barn, og der har det vært 50/50 om de kunne rulle eller ikke ved 4 mnd alder. Som sagt har jeg en som ålet fra 5 mnd alder, men faktisk ikke rullet før nå, 8 mnd. Så det er mulig det også. Anonymous poster hash: a4a31...a83
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #18 Skrevet 9. mars 2014 Min var 6 mnd før han rullet. Han var nok blant de tregeste i min barselgruppe, men noen må jo være det også Han var også litt stor så det virket ikke som om han fikk kroppen med seg. Nå er han 12 mnd og fremdeles treg på enkelte ting, men det kommer. Ikke noe galt i å være sent ute Anonymous poster hash: 7f4cd...5f5
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #19 Skrevet 9. mars 2014 Jeg har to barn, ett på 3 og ett på 18 mnd. Ingen av dem har vært særlig interessert i å rulle, og tror knapt de rulla overhodet. Men det er begge helt på gjennomsnittet når det gjelder motorisk utvikling. Eldste gikk 13mnd gammel og yngste 15mnd gammel. Begge har krabbet mye innen den tid. Jeg synes nå i ettertid at det nok faktiskt var ganske ok, mye roligere tid for meg Jeg stressa litt med nr 1 som ikke ville rulle, men det er faktiskt veldig greit å kunne legge de ned på gulvet, stikke å hente noe i naborommet og vite at de enda ligger der du la de Anonymous poster hash: a2cb8...ebf Joda er ganske greit sånn sett hehe. Men litt kjipt som sagt på treffene. De andre ruller masse rundt mens min ligger i ro, altså han spreller ol, men skiller seg så ut. Anonymous poster hash: 3b004...11c
☆☆☆ Skrevet 9. mars 2014 #20 Skrevet 9. mars 2014 Jeg har to barn, ett på 3 og ett på 18 mnd. Ingen av dem har vært særlig interessert i å rulle, og tror knapt de rulla overhodet. Men det er begge helt på gjennomsnittet når det gjelder motorisk utvikling. Eldste gikk 13mnd gammel og yngste 15mnd gammel. Begge har krabbet mye innen den tid. Jeg synes nå i ettertid at det nok faktiskt var ganske ok, mye roligere tid for meg Jeg stressa litt med nr 1 som ikke ville rulle, men det er faktiskt veldig greit å kunne legge de ned på gulvet, stikke å hente noe i naborommet og vite at de enda ligger der du la de Anonymous poster hash: a2cb8...ebf Joda er ganske greit sånn sett hehe. Men litt kjipt som sagt på treffene. De andre ruller masse rundt mens min ligger i ro, altså han spreller ol, men skiller seg så ut. Anonymous poster hash: 3b004...11c Heilt unik i gruppa, med andre ord
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #21 Skrevet 9. mars 2014 Jenta mi rullet for første gang dagen før hun ble 6 mnd. Skjønner følelsen din, men du må bare slappe av. Babyen ruller nok snart :-) Anonymous poster hash: 3eb0a...d4f
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #22 Skrevet 9. mars 2014 Så lenge han er innen normalen så kan du slappe av. Noen er tidlige og andre trege Men skjønner jo at du sammenligner med andre barn, det er også normalt. Kanskje han senere blir tidligere ute med andre ting. Anonymous poster hash: f2283...e42
SuperFries Skrevet 9. mars 2014 #23 Skrevet 9. mars 2014 Min datter rullet ikke før hun var ca 6 mnd, men gikk da hun var 8,5 mnd :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå