Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #1 Skrevet 9. mars 2014 Drar dere enkelte bygder inn som hele fylket eller er generelt hver eneste kommune såkalt harry? Noen som kan gi meg en begrunnelse på det? Anonymous poster hash: faccb...498
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #2 Skrevet 9. mars 2014 Ja, de er harry hele fylket... :/ Anonymous poster hash: 56954...9ac
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #3 Skrevet 9. mars 2014 Ja, de er harry hele fylket... :/ Anonymous poster hash: 56954...9ac Hva er begrunnelsen din for det? Anonymous poster hash: 2e752...24a
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #4 Skrevet 9. mars 2014 Vært der masse, og de færreste jeg har møtt der har vært normale. Resten er bonde-knøl som røyker, snuser drikker seg altfor fulle og har harry dialekt.. Snakker kun om hjemmebrent, kuer og traktorer. Anonymous poster hash: 56954...9ac
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #5 Skrevet 9. mars 2014 De er litt bedre i Hamar da.. Litt.. Anonymous poster hash: 56954...9ac
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #6 Skrevet 9. mars 2014 Jeg er herfra, og kjenner meg ikke gjennomgående igjen i beskrivelsen. Noen er sånn, ja. Tror faktisk ikke jeg har en eneste venn som hverken røyker eller snuser herfra, og de av mine venner som drikker mest er nok fra andre deler av landet. Anonymous poster hash: 10b46...20f
Monica Skrevet 9. mars 2014 #7 Skrevet 9. mars 2014 Jeg har familie i Elverum, og har bodd der selv. Har ikke opplevd veldig harry mennesker der. Da er det mer de fra bygdene rundt. Hamar er da heller ikke harry.
midgard Skrevet 9. mars 2014 #8 Skrevet 9. mars 2014 Nei, jeg syntes ikke det... Jeg syntes Østfold er harry - spesielt langs grensa... oj, jeg bor i Østfold!!!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #9 Skrevet 9. mars 2014 Haha, ja Østfold er verre igjen faktisk takk og lov for Akershus! Anonymous poster hash: 56954...9ac
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #10 Skrevet 9. mars 2014 Østfold er helt forferdelig. Grusom dialekt og gjennomgående harry. Har til gode å møte et seriøst menneske derfra, og dialekta gjør fremtoningen ti ganger verre. Hedmark er bare sjarmerende bondsk i forhold. Anonymous poster hash: cfd5d...8fe
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #11 Skrevet 9. mars 2014 De er litt bedre i Hamar da.. Litt.. Anonymous poster hash: 56954...9ac men folkeskikk eier ikke hamarfolk. De har en utrolig rar holdning mot folk med "feil" dialekt. Når jeg snakket bergensk dialekt når jeg boddde der oppe så ble folk ufine og frekke mot meg med en gang. Å når jeg var med på en fest hamar med en venn av meg som bodde der oppe,så var det ingen som snakket til meg.Ganske rart når det var en god venn av kameraten deres. Jeg jobbet på hamar å visst jeg prøvde på smalltalk med kollegane,noe som er vanlig i bergen,så såg de bare rart på meg med ett blikk som sier: Hvorfor snakker du til meg når du ikke kjenner meg? Nei makan til nitriste folk skal en faen lete lenge etter! Anonymous poster hash: 14d58...f89
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #12 Skrevet 9. mars 2014 De er litt bedre i Hamar da.. Litt.. Anonymous poster hash: 56954...9ac men folkeskikk eier ikke hamarfolk. De har en utrolig rar holdning mot folk med "feil" dialekt. Når jeg snakket bergensk dialekt når jeg boddde der oppe så ble folk ufine og frekke mot meg med en gang. Å når jeg var med på en fest hamar med en venn av meg som bodde der oppe,så var det ingen som snakket til meg.Ganske rart når det var en god venn av kameraten deres. Jeg jobbet på hamar å visst jeg prøvde på smalltalk med kollegane,noe som er vanlig i bergen,så såg de bare rart på meg med ett blikk som sier: Hvorfor snakker du til meg når du ikke kjenner meg? Nei makan til nitriste folk skal en faen lete lenge etter! Anonymous poster hash: 14d58...f89 Det er noe som heter at hvis du har et problem og dårlig kjemi med en person så er muligheten stor for at det er den personen som er problemet, hvis man reagerer på flere så bør man gå inn i seg selv og vurdere om problemet muligens kan ligge hos seg selv. Du har faktisk problemer med alle som bor på Hamar...hmmm...sorry, men er forholdsvis sikker på at problemet ligger hos deg og ikke de som bor på Hamar! Anonymous poster hash: 87cc4...75d
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #13 Skrevet 9. mars 2014 De er litt bedre i Hamar da.. Litt.. Anonymous poster hash: 56954...9ac men folkeskikk eier ikke hamarfolk. De har en utrolig rar holdning mot folk med "feil" dialekt. Når jeg snakket bergensk dialekt når jeg boddde der oppe så ble folk ufine og frekke mot meg med en gang. Å når jeg var med på en fest hamar med en venn av meg som bodde der oppe,så var det ingen som snakket til meg.Ganske rart når det var en god venn av kameraten deres. Jeg jobbet på hamar å visst jeg prøvde på smalltalk med kollegane,noe som er vanlig i bergen,så såg de bare rart på meg med ett blikk som sier: Hvorfor snakker du til meg når du ikke kjenner meg? Nei makan til nitriste folk skal en faen lete lenge etter! Anonymous poster hash: 14d58...f89 Det er noe som heter at hvis du har et problem og dårlig kjemi med en person så er muligheten stor for at det er den personen som er problemet, hvis man reagerer på flere så bør man gå inn i seg selv og vurdere om problemet muligens kan ligge hos seg selv. Du har faktisk problemer med alle som bor på Hamar...hmmm...sorry, men er forholdsvis sikker på at problemet ligger hos deg og ikke de som bor på Hamar! Anonymous poster hash: 87cc4...75d Sa ikke alle men de fleste! Når folk ser rart på deg om du prøver å snakke litt med kollegaene så er det de som har ett problem ikke jeg! I bergen er det helt vanlig å småprate litt med de du jobber med. Å kommer det nye folk på en fest i Bergen så prøver folk å bli bedre kjent med personen,noe som er ganske vanlig når det er en god venn av en kamerat av de. Anonymous poster hash: 14d58...f89
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #14 Skrevet 9. mars 2014 Haha, ja Østfold er verre igjen faktisk takk og lov for Akershus! Anonymous poster hash: 56954...9ac Den delen av Akershus som er nord-øst for Oslo er VELDIG harry!! Anonymous poster hash: a7f14...615
ærlig talt Skrevet 9. mars 2014 #15 Skrevet 9. mars 2014 De er litt bedre i Hamar da.. Litt.. Anonymous poster hash: 56954...9ac men folkeskikk eier ikke hamarfolk. De har en utrolig rar holdning mot folk med "feil" dialekt. Når jeg snakket bergensk dialekt når jeg boddde der oppe så ble folk ufine og frekke mot meg med en gang. Å når jeg var med på en fest hamar med en venn av meg som bodde der oppe,så var det ingen som snakket til meg.Ganske rart når det var en god venn av kameraten deres. Jeg jobbet på hamar å visst jeg prøvde på smalltalk med kollegane,noe som er vanlig i bergen,så såg de bare rart på meg med ett blikk som sier: Hvorfor snakker du til meg når du ikke kjenner meg? Nei makan til nitriste folk skal en faen lete lenge etter! Anonymous poster hash: 14d58...f89 Jeg tror du misforstår hamarfolk. Min mening er at hedmarkinger generelt er trauste, sindige og noe lukket som personer. Det er dermed ikke bare bare å komme inn på folkene derifra. Det betyr ikke at de ikke eier folkeskikk, de er bare annerledes enn deg. Jeg har selv vokst opp både på vestlandet og østlandet, og min oppfatning er at vestlendinger generelt er mer imøtekommende og bedre på small talk. Men det betyr ikke at østlendinger er frekkere.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #16 Skrevet 9. mars 2014 Heldigvis noe jeg sør for Oslo i Akershus da, her er heldigvis folk normale, oppegående og ressurssterke. Enig i at Akershus nord for Oslo er harry;) Anonymous poster hash: 56954...9ac
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #17 Skrevet 9. mars 2014 De er litt bedre i Hamar da.. Litt.. Anonymous poster hash: 56954...9ac men folkeskikk eier ikke hamarfolk. De har en utrolig rar holdning mot folk med "feil" dialekt. Når jeg snakket bergensk dialekt når jeg boddde der oppe så ble folk ufine og frekke mot meg med en gang. Å når jeg var med på en fest hamar med en venn av meg som bodde der oppe,så var det ingen som snakket til meg.Ganske rart når det var en god venn av kameraten deres. Jeg jobbet på hamar å visst jeg prøvde på smalltalk med kollegane,noe som er vanlig i bergen,så såg de bare rart på meg med ett blikk som sier: Hvorfor snakker du til meg når du ikke kjenner meg? Nei makan til nitriste folk skal en faen lete lenge etter! Anonymous poster hash: 14d58...f89 Det er noe som heter at hvis du har et problem og dårlig kjemi med en person så er muligheten stor for at det er den personen som er problemet, hvis man reagerer på flere så bør man gå inn i seg selv og vurdere om problemet muligens kan ligge hos seg selv. Du har faktisk problemer med alle som bor på Hamar...hmmm...sorry, men er forholdsvis sikker på at problemet ligger hos deg og ikke de som bor på Hamar! Anonymous poster hash: 87cc4...75d Sa ikke alle men de fleste! Når folk ser rart på deg om du prøver å snakke litt med kollegaene så er det de som har ett problem ikke jeg! I bergen er det helt vanlig å småprate litt med de du jobber med. Å kommer det nye folk på en fest i Bergen så prøver folk å bli bedre kjent med personen,noe som er ganske vanlig når det er en god venn av en kamerat av de. Anonymous poster hash: 14d58...f89 Tja, jeg er fra Stryn og har en annen dialekt enn de på Hamar, men har aldri opplevd å ikke kunne snakke med mine kollegaer. Jeg har bodd og jobbet på hamar nå i over ti år og har jobbet på tre store arbeidsplasser, og har enda ikke møtt et menneske hverken i jobbsammenheng eller privat som ikke snakker med meg. Min opplevelse er at de er åpne og hyggelige og ønsker folk velkommen med åpne armer. Min erfaring tilsier derfor at du nok ikke er helt uskyldig i hvorfor kommunikasjonen ikke fungerte, og jeg står fortsatt på det at har man problemer med flere så ligger som regel problemet hos seg selv. Anonymous poster hash: 87cc4...75d
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #18 Skrevet 9. mars 2014 De er litt bedre i Hamar da.. Litt.. Anonymous poster hash: 56954...9ac men folkeskikk eier ikke hamarfolk.De har en utrolig rar holdning mot folk med "feil" dialekt. Når jeg snakket bergensk dialekt når jeg boddde der oppe så ble folk ufine og frekke mot meg med en gang. Å når jeg var med på en fest hamar med en venn av meg som bodde der oppe,så var det ingen som snakket til meg.Ganske rart når det var en god venn av kameraten deres. Jeg jobbet på hamar å visst jeg prøvde på smalltalk med kollegane,noe som er vanlig i bergen,så såg de bare rart på meg med ett blikk som sier: Hvorfor snakker du til meg når du ikke kjenner meg? Nei makan til nitriste folk skal en faen lete lenge etter! Anonymous poster hash: 14d58...f89 Og jeg er hamarsing som har bodd tre år i Bergen. Makan til klysete folk skal du lete lenge etter. Uansett hvor jeg var, fikk jeg høre hvor bonde jeg var og hvor stygg dialekt jeg hadde. Jeg snakker østlandsk, så godt som blottet for hedmarksord og uttrykk. Det spilte ingen rolle om det var på jobb eller i kø på kafé. Det var ingen som hadde noe positivt å si, og alle skulle fremheve hvor bra Bergen og bergensere var. En helt grusom by med overlegne folk! Anonymous poster hash: 2b801...d8d
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #19 Skrevet 9. mars 2014 De er litt bedre i Hamar da.. Litt.. Anonymous poster hash: 56954...9ac men folkeskikk eier ikke hamarfolk.De har en utrolig rar holdning mot folk med "feil" dialekt. Når jeg snakket bergensk dialekt når jeg boddde der oppe så ble folk ufine og frekke mot meg med en gang. Å når jeg var med på en fest hamar med en venn av meg som bodde der oppe,så var det ingen som snakket til meg.Ganske rart når det var en god venn av kameraten deres. Jeg jobbet på hamar å visst jeg prøvde på smalltalk med kollegane,noe som er vanlig i bergen,så såg de bare rart på meg med ett blikk som sier: Hvorfor snakker du til meg når du ikke kjenner meg? Nei makan til nitriste folk skal en faen lete lenge etter! Anonymous poster hash: 14d58...f89 Og jeg er hamarsing som har bodd tre år i Bergen. Makan til klysete folk skal du lete lenge etter. Uansett hvor jeg var, fikk jeg høre hvor bonde jeg var og hvor stygg dialekt jeg hadde. Jeg snakker østlandsk, så godt som blottet for hedmarksord og uttrykk. Det spilte ingen rolle om det var på jobb eller i kø på kafé. Det var ingen som hadde noe positivt å si, og alle skulle fremheve hvor bra Bergen og bergensere var. En helt grusom by med overlegne folk! Anonymous poster hash: 2b801...d8d Jeg kunne sagt det samme om Hamar. Anonymous poster hash: 14d58...f89
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #20 Skrevet 9. mars 2014 De er litt bedre i Hamar da.. Litt.. Anonymous poster hash: 56954...9ac men folkeskikk eier ikke hamarfolk. De har en utrolig rar holdning mot folk med "feil" dialekt. Når jeg snakket bergensk dialekt når jeg boddde der oppe så ble folk ufine og frekke mot meg med en gang. Å når jeg var med på en fest hamar med en venn av meg som bodde der oppe,så var det ingen som snakket til meg.Ganske rart når det var en god venn av kameraten deres. Jeg jobbet på hamar å visst jeg prøvde på smalltalk med kollegane,noe som er vanlig i bergen,så såg de bare rart på meg med ett blikk som sier: Hvorfor snakker du til meg når du ikke kjenner meg? Nei makan til nitriste folk skal en faen lete lenge etter! Anonymous poster hash: 14d58...f89 Jeg tror du misforstår hamarfolk. Min mening er at hedmarkinger generelt er trauste, sindige og noe lukket som personer. Det er dermed ikke bare bare å komme inn på folkene derifra. Det betyr ikke at de ikke eier folkeskikk, de er bare annerledes enn deg. Jeg har selv vokst opp både på vestlandet og østlandet, og min oppfatning er at vestlendinger generelt er mer imøtekommende og bedre på small talk. Men det betyr ikke at østlendinger er frekkere. Ja denne forklaringen kan jeg faktisk tro på,de er kanskje bare ikke så åpne av seg. Anonymous poster hash: 14d58...f89
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #21 Skrevet 9. mars 2014 Jeg er selv fra ei lita bygd i Hedmark. Har flyttet tilbake etter mange år utabygds. Legger merke til at f.eks i barnehagesammenheng så er det foreldrene som er i fra bygda her er lettere å komme i prat med, en de som er innflyttere. Gjelder spesielt mødrene. Så er vel kanskje en stor mulighet for at Hedmarkinger ikke er så verst, bare at folk har fått det for seg at de er en haug med bondeknøler. Tiss hedmarkinga er et huggalt følkeslag je Anonymous poster hash: ccba3...8ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå