Gå til innhold

Noen Fosterforeldre,tar til seg barn for

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kun penger,det er det ingen tvil om, dere her inne kan bare beskytte barnevernet og fosterforeldrene så mye du vil,men det er fakta...  Tenker ikke på og gi ungen et bedre hjem eller tenker på barnets beste ,der er det kun pengene som teller.

Anonymous poster hash: ea24c...d10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt sant. Men det gjelder ikke de fleste!

Anonymous poster hash: d55d0...a2f
Skrevet

Får man så veldig mye penger for å være fosterforeldre da?

Anonymous poster hash: cb5be...b99
Skrevet

Tror nok noen gjør det,men tror de aller fleste av fosterforeldre vil hjelpe barnet til og få et bedre liv og gi dem masse kjærlighet og god omsorg

Skrevet

Det kan nok sikkert forekomme, men jeg synes ikke det er så viktig. Det vesentlige er ikke grunnen til at de tar jobben, men hvordan de utfører den.

Anonymous poster hash: 708aa...db1

Skrevet

Mine fosterforeldre gjorde det kun for pengene.

Skrevet

Hvilke penger? man får 5000,- i lønn pr, mnd man skatter ekstra mye av fordi det er bi inntekter. Så får man 4-6 i utgiftsdekning. Det skal liksom dekke mat, aktiviteter,ferie, klær, alt av utstyr, strøm- og boutgifter.

Du kan nå regne på det, så snakkes vi.

Hilsen fostermor av kjærlighet.

Anonymous poster hash: 4d859...cb5
Skrevet

Lønnen er vell nå på drøyt 7000 og godtgjøringen på mellom 4600 og 7000 avhengi av alder.

Anonymous poster hash: 708aa...db1

Skrevet

Pøysj, det er ingenting å tjene på å være fosterhjem tatt i betraktning all den ekstra jobben det gjerne er å følge opp et barn med ulike issues.

Anonymous poster hash: 0383b...ef0

Skrevet

Lønnen avhenger av barnet. Noen får kompensasjon for å slutte å arbeide. Men dette dreier seg om barn som krever mer enn normaltfungerende barn.

Onkelen og tanten har begge sluttet å jobbe for å ta seg av to forsterbarn. Begge med diagnose. Og de har ikke dårlig råd...

Anonymous poster hash: c71b5...dca

Skrevet

Lønnen avhenger av barnet. Noen får kompensasjon for å slutte å arbeide. Men dette dreier seg om barn som krever mer enn normaltfungerende barn.

Onkelen og tanten har begge sluttet å jobbe for å ta seg av to forsterbarn. Begge med diagnose. Og de har ikke dårlig råd...

Anonymous poster hash: c71b5...dca

Da blir man frikjøpt fra sitt tidligere arbeid og får tilsvarende lønn.

Som frikjøpte fosterhjem i regi av fylkeskommunen mister man også pensjonspoeng (blir lønnet som støttekontakt/frilanser), rett til sykepenger og feriepenger.

Vet at fosterforeldre i regi av staten/bufetat har bedre vilkår, heldigvis. Men de har også de mest heavy sakene, så alt de får er dem vel unt.

Skrevet

Hvilke penger? man får 5000,- i lønn pr, mnd man skatter ekstra mye av fordi det er bi inntekter. Så får man 4-6 i utgiftsdekning. Det skal liksom dekke mat, aktiviteter,ferie, klær, alt av utstyr, strøm- og boutgifter.

Du kan nå regne på det, så snakkes vi.

Hilsen fostermor av kjærlighet.

Det er forskjell på kommunale fosterhjem og statlige familiehjem. Mannen min jobber som forsterhjemskonsulent i Bufetat og han har mindre lønn enn de fosterhjemmene han veileder. 

TS: Blir man fosterhjem i staten kan man tjene gode penger, men man har også de absolutt mest krevende barna/ungdommene som BV har ansvaret for. Veldig ofte krever det ekstremt mye av fosterforeldrene å ta hånd om disse barna. Jeg kjenner til flere tilfeller hvor ekteskapet til fosterforeldrene har røket.

Man får dessverre ikke alltid luket ut de som gjør dette kun for penger. Vi mennesker er gode til å vise vår beste side, og det er fullt mulig å lure Pride-lederne. Men alternativet til fosterhjem er institusjoner, og det ønsker vi jo ikke at barna skal bo i over tid. Så da blir det slik da at noen gjøre dette av økonomiske grunner og andre fordi de ønsker å gjøre en innsats for vanskeligstilte barn.

Skrevet

de får mellom 250-500 000 i året. så er nok noen som gledelig for det kun for pengene.

Skrevet (endret)

de får mellom 250-500 000 i året. så er nok noen som gledelig for det kun for pengene.

Husk på at dette gjelder de fosterforeldre som har de meste krevende barna da. 

Endret av HvittHus
Skrevet

Det er endel penger og tjene hvis du vet hva du har krav på og kan søke om.kan bli en meget høy mnd lønn og du får med deg alt.

Skrevet

Det er endel penger og tjene hvis du vet hva du har krav på og kan søke om.kan bli en meget høy mnd lønn og du får med deg alt.

h Høy lønn og høy lønn... Man er også på jobb 24/7.. Ikke glem det. Det ER følelsesmessig krevende, fysisk krevende og utfordrende for hele familien. Selvfølgelig skal man lønnes! Jeg tar godt vare på mine egne barn, og i tillegg tar jeg vare på(sammen med familien min) et barn til. Et barn som trengte det, og som vil trenge det resten av livet. I utgangspunktet er ikke dette barnet mitt ansvar, jeg har ikke født det. Jeg fikk det da det resten var ødelagt av sin biologiske familie og jeg har fått den fine jobben med å reparere dette barnet sånn at samfunnet vårt får en.nydelig voksenperson om noen år. Det er en.jobb jeg gjør med glede, med kjærlighet og med hele meg, men jeg synes det er en selvfølge at jeg får betalt for den. Og lønnen er lavere enn den jeg hadde før. Lavere lønn og lengre dager. Og folk kaller meg grådig?

Anonymous poster hash: b96ff...ee4

Skrevet

Høy lønn? Den har ikke vi sett noe til i allefall.. 

Vi får ca 5000 i måneden i utstyrsdekning - den skal dekke alt av mat, klær, utstyr o.l som barnet trenger i løpet av en måned. I tillegg er jeg nå frikjøpt fra jobb for 1 år - jeg får samme lønn av barnevernet som jeg hadde fått om jeg hadde jobbet. 

Når jeg skal tilbake i jobb til høsten vil vi få ca 5000 i lønn (i stedefor frikjøp), men de 5000 må vi skatte av. 

Så hvordan man gjør dette for pengene vet ikke jeg.. 

Vi har verdens herligste fosterdatter. Hun er en av familien, og vi er utrolige glade i henne :) 

Anonymous poster hash: ccd62...61d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...