Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #1 Skrevet 9. mars 2014 Hvor lenge tenker dere å ha redusert plass? Barnet mitt på 2 år går 60%, å jeg jobber i samme prosent. Har søkt det samme for dette året også. Jeg håper å bli gravid i løpet av dette året, å skal etter eventuelt ny permisjon begynne å studere. De to dagene i uken vi har fri, koser vi oss ute, leker,tegner, baker, leser osv. Trives veldig godt sånn som vi har det nå. Hvor lenge syns dere det er "greit"? Anonymous poster hash: d78a8...174
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #2 Skrevet 9. mars 2014 Glemte å få med at jeg føler noen syns jeg gjør et dumt valg, at jeg holder han hjemme to dager i uka, særlig fra en venninne som er ped.leder.. Men jeg tenker at så lenge vi har mulighet til det, så vil jeg nyte dagene med gutten min hjemme Anonymous poster hash: d78a8...174
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #3 Skrevet 9. mars 2014 Ikke bry deg om hva andre mener. Kos deg med gutten din, småbarnstiden går så alt for fort. Anonymous poster hash: e25bb...0c4
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #4 Skrevet 9. mars 2014 Så lenge dere trives med det må det være greit tenker jeg Gutten min begynte med 60 % i mai i fjor, da var han 2 år. Forrige uke begynte han med 80 % plass da han gjerne ville i bhg på fridagene. Siste året i bhg blir det full plass med tanke på skolestart. Han har sjelden lange dager i bhg, som regel fra 9 til 14-15. Anonymous poster hash: 1d219...f1c
Superdolly Skrevet 9. mars 2014 #5 Skrevet 9. mars 2014 Mine har aldri gått mer enn 80 %, altså hatt en fridag i uka. Og de har syntes det er skikkelig deilig med en fridag. Ikke at de har sovet spesielt lenge om morgenen, men det blir jo gjerne litt roligere likevel. Ja, de går glipp av det som skjer i barnehagen den dagen, men de får noe annet i stedet. De får en fridag (eller to) med lange, rolige morgener, tid sammen med deg. Det er viktig det også.
Englenemine Skrevet 9. mars 2014 #6 Skrevet 9. mars 2014 Vil satse på litt redusert helt frem til skolestart om økonomien tillater det og jeg kan være med han.
Honningmelon Skrevet 9. mars 2014 #7 Skrevet 9. mars 2014 Jenta mi blir straks 3 år og går 60%. Har ikke søkt om økt plass til høsten. Ser ann til etter jul om det er behov for mer. Om ikke så søker jeg 80% fra høsten 2015.
Hjerteskatten<3 Skrevet 10. mars 2014 #8 Skrevet 10. mars 2014 Tusen takk for svar Da kan jeg ha han hjemme med god samvittighet. Tror dere de kan ta noen "skade" av å ikke være der hver dag? Sønnen min har etter hva jeg har blitt fortalt kommet veldig lett inn i gruppa og har mange gode venner. Men ser han koser seg de dagene vi er hjen
Hjerteskatten<3 Skrevet 10. mars 2014 #9 Skrevet 10. mars 2014 Oi ble ikke helt ferdig Merker han koser seg de dagene vi er hjemme,uten noe stress. Da tror jeg hvertfall vi skal ha det sånn her fram til siste året i barnehagen. Eventuelt søke 80% neste høst, i tilfelle det blir noen forandring :-) Hi
☆☆☆ Skrevet 10. mars 2014 #10 Skrevet 10. mars 2014 Her i kommunen er det berre fulltidsplass å få, så det er det vi har. Men det kunne ikkje falle meg inn å tru at det er dumt å ha toåringen heime når det passar meg. Det er då ikkje skulen ho går på! Forrige veke gjekk ho glipp av maling med primærfargar, trur ikkje ho får hol i utdanninga si av det..
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #11 Skrevet 10. mars 2014 Hvis man har råd, tror jeg 60% er ypperlig helt frem til skolestart. Er aldri skadelig å ha barna hjemme! (med mindre det er noe VELDIG galt med foreldrene såklart..) Anonymous poster hash: d8e20...f40
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #12 Skrevet 10. mars 2014 Jeg er ped leder på småbarnsavdeling. Der er det flere som har en dag i uken fri og noen to dager. Det fungerer fint. De som går full tid i barnehagen blir selvfølgelig mye fortere tilvendt, er tryggere. Men det blir de andre også, det tar bare lengre tid. To dager i barnehagen (40%) anbefaler vi ikke. De blir aldri helt trygge. En fridag hjemme er bare godt. Barnehagedagen er hektisk og barna blir slitne. Godt å roe ned litt. Jeg har min treåring hjemme en dag i uken. Samtidig så må jeg si at ingen foreldre må få dårlig samvittighet av å ha barna fullt i bhg heller. Hos oss ser vi at de små stortrives i bhg, de tar sin plass og føler seg hjemme. De fleste hviler og får seg sånn en god pause midt på dagen. Barna i vår Bhg har det godt:) Anonymous poster hash: 468e9...4f9
Tordensky Skrevet 10. mars 2014 #13 Skrevet 10. mars 2014 På lille sin avdeling har ca halvparten 80% stilling. Virker nesten som om barnehagen har lagt opp til det, men det er nok mye foreldrenes valg vil jeg tro. Vi fikk tilbud om en resterende 80% plass, som var det som var igjen når alle som hadde førsterett på plass hadde fått sine ønskede prosenter. Det funker veldig fint med samspillet i gruppen såvidt vi ser hvertfall. Vi har måttet søke full plass fra høsten av på grunn av endret studie/jobbsituasjon, og i vårt tilfelle ser vi også at lille er så glad i barnehagen at han blir mer grinete de dagene han ikke skal dit, og maser om å få gå. Hvis din gutt koser seg hjemme, og dere har råd til det, så kjør på med deltid :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå