Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #1 Skrevet 9. mars 2014 Mannen min drømmer om å bli politimann, og trives ikke i sin nåværende jobb. Han har ikke studiegjeld fra før, og jeg syns det er en god ide å skaffe seg mer utdannelse, spesielt siden han ikke trives så godt der han er nå. Men han er redd for at vi ikke klarer det økonomisk. Vi har hus og bil og barn, så vi vil jo måtte sette ned levestandarden vår en del hvis han skal bli student. Studiene vil foregå i Oslo, vi bor ca 3 timer derfra, så vi må enten flytte dit eller han må ukependle, det tenker han også fælt på, han vil helst ikke selge huset. Er det noen som har noen tips til hva vi kan gjøre her, jeg ønsker jo at han skal få følge drømmen sin, samtidig må vi jo klare oss økonomisk. Anonymous poster hash: a64ed...502
PRobert Skrevet 9. mars 2014 #2 Skrevet 9. mars 2014 Lei ut huset og lei leilighet i Oslo så lenge han studerer?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #3 Skrevet 9. mars 2014 Kanskje han kan få seg et lite rom i bofellesskap på Majorstuen. Da slipper han utgifter til transport og får tid til studiene og det som skjer rundt skolen i ukedagene og kan være med familien i helgene. Andreåret skal han ut i praksis og dette kan han kanskje klare å få hjemme. Og så tilbake på skolen 3.året. Det er mange søkere og få som får plass så han burde bruke mye tid på å forberede seg fysisk og psykisk til opptakskravene. Dere kan kanskje be om å kun betale renter på huset deres i de årene han går på politihøgskolen. Anonymous poster hash: c4957...e7f
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #4 Skrevet 9. mars 2014 Jeg ville vurdert det ut fra barnas alder. Går de på skolen, eller skal begynne på skolen de neste tre årene så hadde jeg ønsket at han ukespendla. Har dere små barn hadde jeg leid ut huset og leid studenthybel i Oslo. Anonymous poster hash: 8707b...f52
Anyne Skrevet 9. mars 2014 #5 Skrevet 9. mars 2014 Vi har akkurat samme problemstilling og her ser det dessverre ut som om det blir med drømmen :-(
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #6 Skrevet 9. mars 2014 Også kan dere ha avdragsfritt på lånet mens han studerer dersom han pendler. Hvis mulig kan dere refinansiere, noen banker tilbyr opp til 40 år på lånet og opptil 20 års avdragsfritt. Anonymous poster hash: 8707b...f52
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #7 Skrevet 9. mars 2014 Når jeg leser på siden deres nå ser det nesten ut som de har gått over til at alle 3 årene er på skolen. 9 år siden jeg var der så ting har sikkert forandret seg. Anonymous poster hash: c4957...e7f
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #8 Skrevet 9. mars 2014 Be om avdragsfritt. Så kan han jobbe litt ekstra ved siden av. Men pendlingen tror jeg kommer bli tøff, så jeg ville gjort som de andre foreslår. Flytt under studietiden eller så kan han bo på hybel. Og planlegg dette nå økonomisk, legg unna alt ekstra dere kan slik at dere har en liten buffert. Jeg studerte på nytt igjen og de sparte pengene reddet oss til tider. Det var hardt og tøft men verdt det! Anonymous poster hash: 7b1e4...e67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå