Gå til innhold

Dere som ikke har fått barnehageplass

Anbefalte innlegg

Gjest Mor til tre hjerter
Skrevet

Hva gjør dere? Her er det 4 ledige plasser og 52 barn :( sjansen er vel liten selv om det er søsken i barnehagen fra før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et januarbarn og et februarbarn.

Jeg var hjemme til august med begge to.

Visste jo allerede da testen viste positivt at dette kom til å bli vanskelig så vi begynte å spare. Hele svangerskapet sparte vi 20% av min lønn, hele svangerskapet og hele permisjonen sparte vi alt av feriepenger, skattepenger, bursdagspenger og det vi kunne avse (reiste ikke på ferie på flere år). Den tiden jeg var hjemme ulønnet fryste vi boliglånet og betalte bare renter i tillegg til at vi sparte inn på alt, ingen impuls-shopping e.l. og vi brukte det meste av klær og utstyr lenger enn vi pleide (er ikke nødvendig med nye jakker hvert år osv).

Det gikk akkurat, fikk jo kontantstøtte også.

Med februarbarnet tok far fedrekvoten som tidskonto så han strakk den veldig ut i tid. Var hjemme to dager i uken og jobbet tre dager, jeg var hjemme de dagene han jobbet og jobbet de dagene han var hjemme, fikk da to dager i uken med ulønnet permisjon.

Da eldstemann var baby (han er født i 2001) var det enda ikke så vanlig med småbarnsavdelinger i barnehagene og det var nesten umulig å få barnehageplass før barna var 3 år gamle. Da hadde vi dagmamma fra han var 1 til han var 3 år før han begynte i barnehage. Det fungerte kjempefint, var en dagmamma vi hadde blitt anbefalt av andre og som hadde veldig godt rykte. Gutten er nå snart 13 år og fremdeles veldig glad i denne dagmammaen som passet han når han var så liten, litt morsomt at den ellers litt flaue og keitete ungdommen fremdeles gir henne en klem om han møter henne på gata :)

Anonymous poster hash: 693fe...994
Skrevet

Veit ikkje enda. Spørs om det ikkje blir seinvakt mandag, permisjon tirsdag, svigermor onsdag og gradert pappaperm torsdag og fredag. Siste par mnd før ferie og barnehagestart blir pappapermen uløna i så fall.

Alternativt tek eg uløna permisjon til mars og mannen tek pappaperm april-juni.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...