Gå til innhold

ekstremt urolig baby om kvelden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på snart 3 uker som er en engel på dagtid. Kun sover, spiser og er fornøyd.

I det klokken blir 8-9 forandrer hun seg helt. Bare gråter, er urolig og vil ha mat hele tiden selvom jeg vet at hun er mett. (Hun får mme). Noen ganger funker det å bære på henne, men stort sett ikke.

Hvorfor er hun kun sånn på kveldene og hva kan jeg gjøre?

Hun pleier å roe seg rundt 1..

Anonymous poster hash: 868b5...dbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik var eg som baby, berre det var 17-20 uroa varte. Gjekk over av seg sjølv ved 3 mnd.

Skrevet

Det er sånn de aller fleste babyer oppfører seg på kveldstid. Begge mine har vært sånn. Frustrerende og vondt å høre på, men vær der for babyen og byss og gjør øvelser med beina til babyen. Innimellom opplevde vi at det var luftsmerter og da hjalp det litt :) prøv å ikke stress deg opp (lettere sagt enn gjort) for du får gjort så lite med det alikevel! :(

Akkurat det der er en av de mest slitsomme periodene hos nyfødte av egen erfaring. Men det går over igjen :)

Anonymous poster hash: b5012...13f

Skrevet

Det er sånn de aller fleste babyer oppfører seg på kveldstid. Begge mine har vært sånn. Frustrerende og vondt å høre på, men vær der for babyen og byss og gjør øvelser med beina til babyen. Innimellom opplevde vi at det var luftsmerter og da hjalp det litt :) prøv å ikke stress deg opp (lettere sagt enn gjort) for du får gjort så lite med det alikevel! :(

Akkurat det der er en av de mest slitsomme periodene hos nyfødte av egen erfaring. Men det går over igjen :)

Anonymous poster hash: b5012...13f

Helt enig.

Nr to fikk noen ganger også litt sukkervann, og det virket som det hjalp.

Anonymous poster hash: a857b...853

Skrevet

Som de andre skrev lenger opp, så er det mest sannsynlig luftsmerter. Mine sleit også med det, med nr 1 så fikk han mm. Jeg hadde utdrivningsrefleks som var helt ekstremt, melka kom så fort at nurket svelget mye luft hver gang han spiste. Tok titt og ofte pauser og la han på skulderen slik at han fikk rapet. Selv det så hjalp det lite, han skrek også mye om kvelden. Da pleide vi å ta begge beina hans og trakk det opp mot magen, så ned igjen og gjentok "gymnastikken" flere ganger, da ble han faktisk roligere. Ellers så måtte jeg av og til ty til sukkervann. Med nr.2 ammet jeg på dagen, og mme om kvelden siden jeg ikke hadde nok "fett" melk som gjorde at hun var konstant sulten, og det førte til at hun fikk titt og ofte mageknipe og mye luft i magen. Det som hjalp her var sukkervann, gymnastikken og maltekstrakt i mme :)

Anonymous poster hash: 6af8c...431
Skrevet

Minifoam fra apoteket. Reddet oss

Anonymous poster hash: 14d18...091
Skrevet

Har prøvd miniform uten hell

Anonymous poster hash: 868b5...dbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...