Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #1 Skrevet 9. mars 2014 Er bare i uke 3 + 5. Er allerede veldig kvalm. Har hørt at dette kan være tilfelle dersom det er tvilling? Eller kan det tyde på hyperemesis? Min mor hadde hyperemesis med meg og var mye innlagt på sykehus. Trodde egentlig at svangerskapskvalmen kom i uke 5 til 6? Anonymous poster hash: bedfe...55a
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #2 Skrevet 9. mars 2014 Det med tvillinger er bare tull. Det er ikke sikkert at du får hyperemesis heller. Alt er forskjellig fra graviditeter Anonymous poster hash: 2ac70...fb8
Major HotLips Houlihan Skrevet 9. mars 2014 #3 Skrevet 9. mars 2014 Det er veldig forskjellig når man kjenner kvalmen. Tipper det er vanlig svangerskapskvalme du har. Spis ofte og lite så går det nok bra
moota m storebror&lillebror Skrevet 9. mars 2014 #4 Skrevet 9. mars 2014 Jeg fant ut at jeg var gravid pga jeg var kvalm. Det var verst med storesøster. Var kvalm før positiv test og til jeg var et godt stykke over halvveis. Ble også kvalm igjen i slutten. Jeg ble ikke innlagt eller noe. Men kastet opp en del og var veldig dårlig til tider.
Gjest cd0da Skrevet 9. mars 2014 #5 Skrevet 9. mars 2014 Kan svare for meg selv. Da jeg var gravid med første ble jeg kvalm i uke 6. Trodde det var ille ettersom jeg kun kunne jobbe kveld og lå over doskåla resten av dagen. Så ble jeg gravid med tvillinger. Der starta det i uke 4 og jeg bodde over doskåla hele døgnet. Var helt ekstremt
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #6 Skrevet 9. mars 2014 Jeg ble kvalm ca en uke før forventet mens og det ble ganske ekstremt. Brakk meg i 5 måneder, ble temmelig undervektig etterhvert ja... Det er også sant at med tvillinger er det ofte mer hormoner i sving enn når man har bare en i magen og derfor kan man oppleve svangerskapsplagene mye sterkere. Men det trenger ikke bety noe heller, kanskje er kroppen din veldig var for forandringer i hormonene og du merker allerede nå at du er gravid pga kroppens reaksjoner. Kroppen kan likevel venne seg til forandringene ganske fort og du vil få et flott svangerskap uten store plager videre. Det er helt umulig å vite.... Anonymous poster hash: 390ea...6ca
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #7 Skrevet 9. mars 2014 Det blir et langt svangerskap om du allerede nå skal begynne å lete etter problemer. De fleste er kvalme i en eller annen grad i første trimester, de færreste får tvillinger eller hyperemesis. Slapp av, spis ofte og ta det som det kommer. Anonymous poster hash: 1054d...078
Kanutten83 Skrevet 9. mars 2014 #8 Skrevet 9. mars 2014 Da jeg ble gravid med nr 2 ble jeg kvalm i uke 3, og fikk positiv test 3+3... Det utviklet seg til å bli hyperemesis dessverre. Ble lagt inn i uke 12, og det var på høy tid, og ble liggende i 4 døgn med 3 poser intravenøst pr døgn... Før jeg ble lagt inn var jeg så dårlig at jeg var sikker på at om jeg utrolig nok klarte å sovne så ville jeg ikke våkne igjen... På sykehuset ble jeg også satt på 2 postafen og 1 phenergan om dagen til jeg var rundt 15 uker, da klarte jeg meg med 1 postafen til rundt uke 16-17. Da var jeg helt kvitt kvalmen Var ikke tvillinger da Med nr 1 og 3 ble jeg kvalm i uke 6, nr 1 litt mer enn med nr 3
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #9 Skrevet 9. mars 2014 Ved hyperemesis mister man over 5 prosent av kroppsvekten sin, før man får diagnosen. Så det er enda ei stund før du vil få det bekreftet. Jeg har hatt to Hh svangerskap, og har vært kvalm fra uke 3 og 6. Min venninne ble kvalm i uke 4, fikk ikke hyperemesis, dette var tvillinger:) Anonymous poster hash: 28afa...992
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #10 Skrevet 9. mars 2014 Jeg var mindre kvalm med tvillingene enn med førstemann. Hadde ikke tenkt tanken på tvillinger, så sjokket ble stort da UL i uke 12 viste to små. Anonymous poster hash: 17260...07d
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #11 Skrevet 9. mars 2014 Det blir et langt svangerskap om du allerede nå skal begynne å lete etter problemer. De fleste er kvalme i en eller annen grad i første trimester, de færreste får tvillinger eller hyperemesis. Slapp av, spis ofte og ta det som det kommer. Anonymous poster hash: 1054d...078 Hvis hun er kvalm er det ikke sikkert hun trenger å lete så veldig... Hva er det for er svar. Det var da et helt greit spørsmål hun stilte. Anonymous poster hash: e8003...174
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #12 Skrevet 9. mars 2014 Jeg fikk hyperemisis i uke 6. Varte tom. Uke 14... hadde ett barn i magen. En venninne fikk tvillinger og var kvalm helt i begynnelsen som deg. Det fikk ikke ver på henne. Får krysse fingrene det fjlr det på deg også. Ellers må du huske å få hjelp tidlig om du ikke får i deg mat.. hjalp utrolig godt med intravenøs væske (når jeg endelig spurte om hjelp). Lykke til. Ps.. det er en gruppe for hyperemisis på facebook. Klem Anonymous poster hash: e6bf4...a80
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #13 Skrevet 9. mars 2014 Det fikk over for henne* autokorrekt;-) Anonymous poster hash: e6bf4...a80
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #14 Skrevet 9. mars 2014 Gikk!!!!* Anonymous poster hash: e6bf4...a80
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #15 Skrevet 9. mars 2014 Skal ikke påstå dette er arvelig men både min mormor, mor og meg har alle hatt hyperemesis. Det med tvillinger er jeg litt mer usikker på da. Vil bare ønske deg lykke til og krysse fingrene for at dette ikke er så ille. Anonymous poster hash: c4f45...30d
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #16 Skrevet 9. mars 2014 Tusen takk for alle svar. Krysser fingrene for at det verken er tvillinger eller hyperemesis. HI Anonymous poster hash: bedfe...55a
Narelle Skrevet 9. mars 2014 #17 Skrevet 9. mars 2014 Ikke uvanlig at kvalmen kommer så tidlig som i uke 4. Så det trenger slettes ikke å bety tvillinger eller at du får hyperemesis. Fatt mot, det blir bedre etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå