Gå til innhold

Tilberedning av frosne grønnsaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere dette for at de ikke skal bli slappe og vasne? Leser at frosne grønnsaker er vel så sunt som ferske, men synes ikke jeg får de til skikkelig og velger derfor oftest ferske selv om de er dyrere, holder kortere og ofte ikke like sunne har jeg skjønt. Tips fra noen som får det til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kok opp vann, sleng de oppi, la koke i ca 1,5 min, tøm av vannet, server. Det funker her i allefall. bruker mest brokkoli, gulrot og blomkål blandinger.

Anonymous poster hash: 14d36...470
Skrevet

Steker/ woker de:-)

Anonymous poster hash: dcbc7...074

Skrevet

Bruk en damprist eller dampkjele! Blir mye bedre:-)

Skrevet

Jeg synes ikke de blir så bra når jeg koker opp vannet og koker de lett sånn det står på pakka.. Hvordan er en dampkjele? Damprist kan jeg kanskje kjøpe til vanlig kjele? Eller kan jeg dampe i trykkoker?

Skrevet

Legg dem i en microveholder og tilbered dem i kort tid der. Hvor lenge avhenger av microen har det vist seg, så prøv deg frem. Trenger ikke vann sammen med dem da de er frosne og har nok vann i seg fra før.

Anonymous poster hash: 7bf3c...3a6

Skrevet

Uansett hvordan du varmer de opp vil de ikke snake like godt som ferske.

Om jeg må bruke det damper jeg de på rist. Eller har de i wok og grateng.

Anonymous poster hash: 2edd1...13f
Skrevet

Dampar dei i mikrobølgeomn.

Skrevet

Legger de i kaldt vann, rask oppkok og vips har du sprø grønnsaker (eks brokkoli)

1,5 min koking er da alt for lenge....æsj

Anonymous poster hash: c5ae4...524

Skrevet

Legger de i kokende vann og lar vannet koke opp på nytt med grønnsakene i. Tar de deretter rett opp. Lar de ikke stå å koke-kun et lett oppkok.

Anonymous poster hash: 301a4...8d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...