Gå til innhold

100 000,- mer i lønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått tilbud om ny jobb.

Sikler etter pengene, men er så usikker på hva jeg skal gjøre.

Har en fantastisk jobb i dag. Gode kollegaer, spennende arbeidsoppgaver, frihet og ansvar, men dårlig betalt og ingen utsikter om mer i lønn.

Den nye jobben har ikke samme frihet og ansvar, må jobbe under en annen. Føler selv jeg er litt overkvalifisert for jobben, men jeg kan jo ta feil.

Andre som har vært i samme situasjon?

Hva valgte dere og hvorfor?

Trenger noen synspunkter

Anonymous poster hash: b4f2a...5f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs jo litt egentlig... Går du fra 1,2 til 1,3 millioner eller 300.000 til 400.000 liksom? Føler det har litt å si :)

Skrevet

Jeg gikk ikke like mye opp som deg, men fra 440000 til 505000. Ny jobb litt mer ansvar og mye nytt og sette seg inn i. Nå etter 4 år er jeg fornøyd med byttet. Lønnen er nå 515000 og jeg mestrer bra den nye jobben og kommet meg greit inn i det sosiale

Anonymous poster hash: cba2d...940

Skrevet

Spørs jo litt egentlig... Går du fra 1,2 til 1,3 millioner eller 300.000 til 400.000 liksom? Føler det har litt å si :)

Går fra 400.000 til 500.000

Syns det er mye penger å si nei til...

Skrevet

Jeg gikk ikke like mye opp som deg, men fra 440000 til 505000. Ny jobb litt mer ansvar og mye nytt og sette seg inn i. Nå etter 4 år er jeg fornøyd med byttet. Lønnen er nå 515000 og jeg mestrer bra den nye jobben og kommet meg greit inn i det sosialeAnonymous poster hash: cba2d...940

Jeg kommer til å gå NED i ansvar. Det er jeg litt ukomfortabel med.

Vet ikke hvordan mulighetene er senere, men da tror jeg at jeg må over på ledelse og personalansvar, og det ønsker jeg ikke.

Hmmm, kan bli en lang helg, har lovet et svar innen mandag.

Skrevet

En ting er pengene, men kom kommer du til å gå på jobben med glede hver dag. Den nye jobben høres dårligere ut en gamle, med unntak av pengene.

Anonymous poster hash: c6228...0b7

Skrevet

Går fra 400.000 til 500.000

Syns det er mye penger å si nei til...

Da ville jeg nok ikke sagt nei, hvertfall om det ikke er noen spennende utsikter i nåværende jobb! Selv om du tror du vil like den bedre vil du etterhvert bli lei den om det er det samme om og om igjen :)

Og: Penga rår! Sånn er det bare! 

Skrevet

Noen mulighet for å bruke tilbudet til å presse lønn på nåværende arbeidsplass?

Anonymous poster hash: 1ea21...490
Skrevet

Kan du søka om permisjon frå "gamlejobben" og prøva deg et år? 25% lønnsauke e dumt å sei nei til når du kanskje kan komme til å like deg i den nye jobben og!?

Skrevet

Noen mulighet for å bruke tilbudet til å presse lønn på nåværende arbeidsplass? Anonymous poster hash: 1ea21...490

Neppe. Kan jo prøve, men pga dårlig økonomi i firmaet nå så tror jeg ikke jeg er viktig nok for ledelsen.

Permisjon kan jeg kanskje få, det var et godt tips. Takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...