Gå til innhold

Dere som mener dyr er like mye verdt som mennesker....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom jeg hadde blitt fosterhjem for et barn som hadde hatt det veldig vanskelig før, og som pga det for eksempel hadde problemer med utageringer (fysisk).....

Og jeg også hadde en katt fra før som jeg så ikke kunne være i hus med gutten rett og slett fordi gutten tok ut sin aggresjon på pus og jeg anså det for å være for farlig for katten (muligens)...

Mener dere da at jeg burde ha avvist barnet og sendt han tilbake/gitt han opp slik at pus fikk bli i hjemmet sitt? Fremfor at barnet kunne vokst opp hos nye foreldre som kunne hjulpet han (mens katten måtte flytte)?

Anonymous poster hash: fed76...d78
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vanskelig å si med katt, jeg har ikke de samme følelser for katt som for hund... Men hadde det vært hunden det var snakk om hadde jeg beholdt hunden!

Skrevet

Litt vanskelig å si med katt, jeg har ikke de samme følelser for katt som for hund... Men hadde det vært hunden det var snakk om hadde jeg beholdt hunden!

Så det er viktigere at en hund har et hjem fremfor at et barn får et hjem?

Er det ikke noe som er litt galt når vi setter dyr foran barn....?

Skrevet

Jeg mener alle både mennesker og dyr har verdi og man skal legge tilrette for at alle skal ha det best mulig. Det ene utelukker ikke det andre heldigvis. Om katten har det bedre et annet sted bør den omplAsseres, evt avlives på human måte. Ingen fortjener å bli kastet på gaten for å sulte ihjel. Både katter og mennesker.

Anonymous poster hash: 69580...d35

Skrevet

Det er betenkelig at dyr blir viktigere i en slik situasjon ja. Kjenner ei som lett hadde latt ett barn i stikken ved for eksempel en brann, for å redde hunden sin. Det har hun sagt hvertfall, vet ikke hva hun hadde gjort i en virkelig situasjon da. Kjenner jeg blir provosert av slike uttalelser. Selv om man ikke har barn selv, eller ønsker barn...

Anonymous poster hash: 0779e...5b2

Skrevet

Så det er viktigere at en hund har et hjem fremfor at et barn får et hjem?

Er det ikke noe som er litt galt når vi setter dyr foran barn....?

Nei... Jeg ville ikke tatt til meg et barn som plaget dyr! Og en hund som har bodd med meg i 4 år er som et barn og ville kommet før et ukjent barn. 

Men vet ikke helt om jeg ser problemet, for et så aggressivt barn burde jo være under konstant oppsyn uansett. 

Skrevet

Slike hypotetiske spørsmål går det egentlig ikke an å svare ordentlig på.

Slike problemstillinger må jo vurderes fra sak til sak.

Å stille barn opp mot dyr på en slik enkel måte som du prøver på her, er ikke mulig, HI.

Altfor mange ubesvarte hvis i en slik situasjon.

Anonymous poster hash: be6b3...119
Skrevet

Jeg syns det er helt latterlig og verdisette mennesker og dyr på denne måten. For jorda sin del er ikke ett enkeltindivid av en art mer verdifullt enn ett enkeltindivid av en annen art. For oss mennesker vil vi ha sterkere emosjonelle bånd til andre mennesker, og dermed har andre mennesker høyere "verdi" enn andre arter her på jorda. En sebra vil knytte sterkere bånd til andre sebraer og dermed vil sebraen "verdsette" andre sebraer fremfor mennesker.

Og om jeg hadde kvitta meg med katten, ikke søren om jeg hadde, har selv vokst opp i fosterhjem og der måtte jeg pent lære meg å oppføre meg uansett hvor vanskelig det kunne være.

Anonymous poster hash: 749cb...8b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...