Gå til innhold

Dere mødre som "bare" har døtre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

.....er dere egentlig litt misunnelige?

Fordi dere aner at dere går glipp av noe, og dere vet at mannen savner en sønn eller flere.

....føler dere at  gutter/menn er fullstendig forskjellige fra dere?

Fordi dere er vokst opp med håpløse/stereotype brødre, fettere, fedre, onkler, bestefedre? Eller er omringet av søstre, mødre, bestemødre som overfører sitt mannehat på dere?

.....er dere innerst inne redd gutten/mannen?

Fordi dere er blitt utsatt for overgrep i barne/ungdomsår?

Noe snålt er det å høre dette gnålet fra "jentemødre", om alt de slipper av mas, og hvor stas og mer

givende det er med en datter.

Det er sjelden man hører det fra mødre med både jenter og gutter. De vet vel at personlighet går foran kjønn.

Anonymous poster hash: d60f1...3de
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ellers går det greit??

Anonymous poster hash: ad21f...55e

Skrevet

Herregud da, når skal dette ende. "Bare"  og "bare" jentemammaer burde ikke fått åpnet kjeften om det motsatte skjønn, før de eventuelt får det. NEI, det er ikke bedre med bare jenter og NEI det er ikke bedre med bare gutter. Jeg har en av hver og kan med hånden på hjertet si at de er like fantastiske begge to. Og veldig forskjellige, ikke fordi de er gutt og jente, men fordi de er to forskjellige personer. Gutten kan være mer lik moren enn jenta, og jenta kan være mer lik faren enn gutten.

Anonymous poster hash: 64098...a6d
Skrevet

skulle stå guttemammaer bak "bare". #4

Anonymous poster hash: 64098...a6d
Skrevet

Jeg er mamma til "bare" to jenter. Skal jeg føle meg truffet? Provosert? Mannehat?? Overgrep?? Hallo????

Anonymous poster hash: 24f9e...bfb
Skrevet

Har to døtre, det var det vi fikk og elsker de. Mannen er strålende fornøyd, det hadde vi vært om vi fikk sønner også. Ingen sterke ønsker om hva vi ønsket, men sterke og gode følelser for de vi fikk. Ikke mer komplisert enn det :-)

Anonymous poster hash: d82f3...f8e

Skrevet

Det er jo ikke akkurat sånn at man velger kjønn på sine barn...

Anonymous poster hash: de5a8...4c6

Skrevet

Jeg ønsket meg sterkt en datter, og hadde blitt skuffet hvis ultralyden viste gutt. Nå som jeg har fått datteren min, bryr jeg meg ikke om kjønnet på et eventuelt neste barn:)

Anonymous poster hash: d1cd2...d19

Skrevet

Første min ble en jente, og jeg var strålende fornøyd! Så fornøyd at jeg innerst inne ønsket meg en jente til da jeg ble gravid igjen. Ut kom diamantklumpen min, og jammen var det ikke en liten, vakker og perfekt gutt som hadde bodd der inne i 9 måneder :) Og jeg ble visst like strålende fornøyd som sist ;)

Hadde jeg fått enda en jente hadde jeg antageligvis fortsatt trodd at det er best med jenter (så teit må jeg innrømme at jeg kan være).

Eneste jeg kan tenke meg er litt "dumt" med gutter er at deres barn igjen kan bli mer knyttet til familien på morssiden (det har heldigvis ikke vært tilfelle i min familie).

Skrevet

Jeg hadde "bare" jenter til jeg nå nylig fikk en gutt. Følte ingenting av de tingene du beskriver, jeg var fornøyd og lykkelig med "bare" jenter, men ønsket meg et barn til før jeg fikk gutten. Jeg brydde meg faktisk fint lite om det ble jente eller gutt, kjønn betyr ingenting, noe jeg ytterlig fikk bekreftet da gutten kom for litt siden.

Anonymous poster hash: 6ad41...df4

Skrevet

.....er dere egentlig litt misunnelige?Fordi dere aner at dere går glipp av noe, og dere vet at mannen savner en sønn eller flere.....føler dere at  gutter/menn er fullstendig forskjellige fra dere?Fordi dere er vokst opp med håpløse/stereotype brødre, fettere, fedre, onkler, bestefedre? Eller er omringet av søstre, mødre, bestemødre som overfører sitt mannehat på dere?.....er dere innerst inne redd gutten/mannen?Fordi dere er blitt utsatt for overgrep i barne/ungdomsår? Noe snålt er det å høre dette gnålet fra "jentemødre", om alt de slipper av mas, og hvor stas og mer givende det er med en datter.Det er sjelden man hører det fra mødre med både jenter og gutter. De vet vel at personlighet går foran kjønn. Anonymous poster hash: d60f1...3de

er vokst opp med verdens best pappa og fantastiske brødre ( og søstre )Likevel var mitt foretrukne ønske jente da jeg ventede den første - hun ble akkurat som jeg drømte om og jeg må ærlig innrømme at jeg nå hvor jeg venter nr 2 håper på enda en jente. Hvorfor kan jeg ikke svare på, kanskje fordi jeg selv er så nær min søster.

Anonymous poster hash: a99ac...42b

Skrevet

.....er dere egentlig litt misunnelige?Fordi dere aner at dere går glipp av noe, og dere vet at mannen savner en sønn eller flere.....føler dere at  gutter/menn er fullstendig forskjellige fra dere?Fordi dere er vokst opp med håpløse/stereotype brødre, fettere, fedre, onkler, bestefedre? Eller er omringet av søstre, mødre, bestemødre som overfører sitt mannehat på dere?.....er dere innerst inne redd gutten/mannen?Fordi dere er blitt utsatt for overgrep i barne/ungdomsår? Noe snålt er det å høre dette gnålet fra "jentemødre", om alt de slipper av mas, og hvor stas og mer givende det er med en datter.Det er sjelden man hører det fra mødre med både jenter og gutter. De vet vel at personlighet går foran kjønn. Anonymous poster hash: d60f1...3de

er du bitter fordi du bare har gutter?

Skrevet

Venter jente nr to og er strålende fornøyd med det!

Skrevet

Jeg ønsket meg sterkt en datter, og hadde blitt skuffet hvis ultralyden viste gutt. Nå som jeg har fått datteren min, bryr jeg meg ikke om kjønnet på et eventuelt neste barn:)Anonymous poster hash: d1cd2...d19

slik jeg føler også. Har flere venninner som begynte grine når ul viste gutt, men de elsker deres gutter over alt på jord

Skrevet

Yess, nå kommer lørdagsunderholdningen...bare å sette seg tilbake og finne frem popcornet  :nigo:

Anonymous poster hash: 79054...22d
Skrevet

Har 3 jenter, og både mannen og jeg er superfornøyd med det :) Kompiser av mannen har spurt han om han ikke ønsket seg gutter, men han har visst svart at så snart den første var en jente har han bare ønsket seg jenter igjen ;) Han savner ikke gutter, og det gjør heller ikke jeg. Hvorfor skal vi det? Vi kan da gjøre akkurat de samme tingene sammen med jenter, hvis det er det det er snakk om.

Anonymous poster hash: 47787...d73

Skrevet

Har 3 jenter, og både mannen og jeg er superfornøyd med det :) Kompiser av mannen har spurt han om han ikke ønsket seg gutter, men han har visst svart at så snart den første var en jente har han bare ønsket seg jenter igjen ;) Han savner ikke gutter, og det gjør heller ikke jeg. Hvorfor skal vi det? Vi kan da gjøre akkurat de samme tingene sammen med jenter, hvis det er det det er snakk om.

Haha, at mannen din ikke har ønsket at minst en av jentene skulle vært en gutt er like sannsynlig som at en mor til tre gutter aldri har tenkt at hun skulle ønske at dnab dem var jente :)

Anonymous poster hash: b06cd...d5a

Skrevet

Haha, at mannen din ikke har ønsket at minst en av jentene skulle vært en gutt er like sannsynlig som at en mor til tre gutter aldri har tenkt at hun skulle ønske at dnab dem var jente :)

Tja, mannen min har også helst ville hatt jenter. Vi har to jenter fra før, og da ul viste at den i magen er en gutt ble han faktisk litt skuffet...

Anonymous poster hash: 828d3...e16

Skrevet

Tror du seriøst at noen skulle ønske at ett av barna de allerede har var en annen? :o

Én ting er å ønske seg et barn TIL av et annet kjønn, men ønske å forandre en av de man har? Det tror jeg ikke noen som er skrudd riktig sammen ønsker altså.

Skrevet

God bedring til veldig syk HI.

Anonymous poster hash: abd3a...b94

Skrevet

Jeg bare ett barn, en jente. Du hører ikke slikt gnål fra meg (jeg hører aldri det fra andre heller, men)

1. Jeg ønsket meg en gutt (men er selvsagt fornøyd med jenta mi). Føler at jeg har mer til felles med gutter /menn enn med jenter.

2. Jeg kan ikke få flere barn, så er glad for det jeg har.

Anonymous poster hash: 07a6d...54e

Skrevet

For noe tøys. Gutter og jenter er like vakre, like fascinerende, like herlige, like fantastisk morsomme, like fulle av personlighet, like mye verdt. Hilsen mor til ei jente og en gutt, og som elsker de like mye og verdsetter deres personligheter like mye. Og som aldri ville ønsket seg noe annet, og som aldri ble skuffet av en ultralyd.

Skrevet

Som min far sa: hva skal jeg med gutt? Jeg kommer jo sikkert til å få 4 flotte svigersønner en dag :)

Skrevet

Åh, dette evige styret om kjønn..

Kan vi ikke bare være enig om at vi alle er velsignet med å ha fått barn?

Jeg var lenge bare jentemamma, og trivdes utmerket med det. Når nummer to kom, ønsket jeg meg faktisk en jente til, fordi jeg ønsket at de skulle få gleden av å ha en søster begge to. Det fikk jeg og de har et enestående søsterforhold. Når tredjemann så skulle komme, så følte vi begge at jenter var noe vi "kunne", mens gutt ville bli noe helt nytt. Mannen innrømmet at han syns det likegodt kunne komme en jente til. Jeg som trodde han helt sikkert kom til å ønske gutt denne gangen. Vel, gutten kom, og han er enestående! Og det var ikke jenter vi kunne, det var BARN vi kunne! Og nå er vi altså velsignet med tre nydelige, fantastiske og herlige barn, 3 individer som overhode ikke er definert av hvilket kjønn de har. Vi er så takknemlig!

Anonymous poster hash: 6a1e2...288

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...