("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 8. mars 2014 #1 Skrevet 8. mars 2014 Har ei jente på snart åtte år som er veldig flink til å hjelpe til i huset. Hun starter å støvsuge uoppfordret, tørker støv å setter inn rene kopper fra oppvaskmaskinen o.l Jeg har aldri gitt henne penger for å hjelpe til, men alltid rost henne å takket henne for jobben hun gjør. Nå fikk jeg høre fra en av mødrene til en klassekamerat at det er vanlig å belønne barna med ukepenger når de er flinke. Hva mener dere om dette? Må legge til at hun aldri har etterspurt dette...
piranha Skrevet 8. mars 2014 #2 Skrevet 8. mars 2014 Vi har begynt med vår på 8 år siste halvåret. Ikke fordi han har etterspurt det, men fordi vi ønsker at han skal lære litt om penger og sparing. Synes det er greit for han å se at ting koster penger og at han kan spare for å kjøpe ting han ønsker seg
Monica Skrevet 8. mars 2014 #3 Skrevet 8. mars 2014 Her så får min på nesten 7 år det. Dette fordi han er veldig snill og flink, og alle hans penger går til lego, og sparing til lommepenger til feriene våres. Noe jeg synes er fornuftig bruk. Var litt for å motivere storesøster på 12 år og, fordi hun er ekspert på å rote og ikke hjelpe. Og det ser ut til å hjelpe litt.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #4 Skrevet 8. mars 2014 Jenta vår er 6.5, og vi har akkurat begynt. Jeg er så lei mas på butikken om å kjøpe blad, liogloss, og annet unødvendig småtteri og derfor får hun nå 50 kroner på lørdag som hun bruker til det hun vil. 50 lappen hun fikk i dag valgte hun å spare slik at hun kunne kjøpe Winx blad neste lørdag. Hun må holde rommet ryddig og hjelpe til å brette tøy for å få pengene. Anonymous poster hash: 443fe...e07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå