Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #2 Skrevet 8. mars 2014 Troinnhjæmm!!! Anonymous poster hash: d6f81...bea
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #3 Skrevet 8. mars 2014 Æ si Tronhjæm. Anonymous poster hash: 0ba6c...546
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #4 Skrevet 8. mars 2014 Trondhjem! Anonymous poster hash: e48d5...913
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #5 Skrevet 8. mars 2014 Neida, heter Trndhm Anonymous poster hash: fc98f...069
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #6 Skrevet 8. mars 2014 Hehehe... Enig med Hi når det gjelder skrivemåte.. Men når jeg snakker sier jeg"Trånjæm". Anonymous poster hash: ec834...a81
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #7 Skrevet 8. mars 2014 Det skrives Trondheim ja :-) De fra Trondheim sier vel "Tronhjæm"? Jeg er fra Nord-Trøndelag og sier "Tronnheim" Anonymous poster hash: 0c277...f73
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #8 Skrevet 8. mars 2014 Men kåffår sei dåkk nå ainna einn d d hette da? E helt feil d, å d skjær i øran. Sei dåkk schøtt å schole å da eiller? Anonymous poster hash: ee4f1...147
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #9 Skrevet 8. mars 2014 Ja man skriver Trondheim, men sier det på forskjellige måter. Dialekt heter det! Her sier vi Tronnhaim! Anonymous poster hash: a35c1...d6d
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #10 Skrevet 8. mars 2014 På dialekt uttaler man da ofte ord annerledes enn det skrives? Jeg er fra midt i tjukkeste trondheim, og alle trondhjemmere jeg kjenner sier "trånnjæmm" Anonymous poster hash: a375b...4e4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #11 Skrevet 8. mars 2014 Dessuten så het jo Trondheim tidligere Trondhjem, så det er vel kanskje der det stammer fra? I Trondheim så sier vi jo ikke at vi skal "heim", vi ska "hjæm", vi Og mange institusjoner har beholdt den gamle skrivemåten, feks Trondhjems Turistforening... Anonymous poster hash: a375b...4e4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #12 Skrevet 8. mars 2014 Her sies det TRÅNNJEM Anonymous poster hash: 5d5ea...93f
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #13 Skrevet 8. mars 2014 Ja man skriver Trondheim, men sier det på forskjellige måter. Dialekt heter det! Her sier vi Tronnhaim!Anonymous poster hash: a35c1...d6d Det er da ikke dialekt når man sier et navn feil? Setter bokstaver på feil plass. Andreeas -ANdreas, samme rekkefølge ulikt trykk på bokstaver. Trondheim - Trondheim... Ser du? Ulike bokstaver. Anonymous poster hash: ee4f1...147
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #14 Skrevet 8. mars 2014 Hehe Trondheim kontra Trondhjem... Skrivefeil selvsagt;-) Anonymous poster hash: ee4f1...147
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå