Serepta Skrevet 8. mars 2014 #1 Skrevet 8. mars 2014 På svømmekursene vi deltar på er det flere jenter som er med fedrene sine. Barna er fra 5 år og oppover, og disse jentene går i guttegarderoben frem til de er i stand til å klare seg helt selv (vanlivis i 6-7 årsalderen). Men vet dere hva. Som guttemama synes jeg det er HELT greit, og guttene mine føler seg ikke støtt på noen som helst måte selv om det er et par jenter der sammen med dem. De har et naturlig forhold til både egen og andres kropp, og anser garderobesituasjonen som noe praktisk de må gjennom for å kunne gå på kurs. Null strsss ! Jeg synes det er hårreisende hvordan enkelte jentemødre her inne ser på småguttene som av ulike grunner blir med mor i garderoben, som ekle, stirrende og frekke som bare er ute etter å stirre på dødrene deres fra de er 4 år gamle.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #2 Skrevet 8. mars 2014 Du måtte lage en egen tråd om dette i stedet for å svare i den tråden som allerede eksisterer? Du har fått med deg at det er flere i den tråden som har kommentert det samme? Anonymous poster hash: b6ae8...b86
Serepta Skrevet 8. mars 2014 Forfatter #3 Skrevet 8. mars 2014 Ja, det måtte jeg. For det finnes sikker 10 slike innlegg her med overskriften " Grusomme gutter i jentegarderoben" - mens det later til at det ikke finnes en motsatt problemstilling, eller mangel på problem for den del. Det er fritt frem å la være å gå inn på denne tråden.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 8. mars 2014 #4 Skrevet 8. mars 2014 Jeg er enig når det gjelder det med oppstyret og påstandene om at gutten stirrer på jentene og enda verre, antydninger om at det ligger noe seksuelt bak det. Der er det voksne som overfører sine tanker til barn, barn i småskolealder og under stirrer ikke fordi det har noe med sex å gjøre, selv ikke om smågutter får ereksjon, men fordi de er nysjerrige og undrende på forskjeller. Når det er sagt, er barn helt fra førsteklasse opptatt av romper og tiss og vil ikke vise seg fram, det kan til og med være problemer noen ganger om de har hatt et uhell fordi det er flaut når vi voksne må hjelpe dem. Jeg mener derfor at det er forkastelig med barn fra skolealder og oppover i garderober til det motsatte kjønn, enten det er jenter i guttegarderober eller gutter i jentegarderober. Så lenge det eksisterer, så kommer jeg ikke til å dusje uten badedrakt og jeg kommer ikke til å be mine unger om å dusje nakne. Jeg vil ikke risikere å stå naken i dusjen og en av "mine" førsteklassegutter skulle komme inn og jeg vet at mange førsteklassinger vil synes det er fryktelig ubehagelig å møte sine klassekamerater av motsatt kjønn uten klær i dusjen. Ja, det kan føre til at noen barn ikke får gått å svømme, men sånn er livet. Det er ikke alle som kan være med på alt bestandig.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #5 Skrevet 8. mars 2014 Nå er jeg både gutte og jentemamma. Og jeg hadde ikke sendt jenta mi i herre garderoben hvis hun var over skolealder. Og heller ikke gutten min i damegarderoben. Han er 4 år, og er ganske sikker på at han allerede nå hadde nektet å gå inn dit. Ihvertfall ikke dusjet naken. Ingen problem siden det er pappaen som tar seg av det. Og hadde jo ikke sendt han alene inn heller når han er under skolealder. Anonymous poster hash: a7f93...010
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #6 Skrevet 8. mars 2014 På svømmekursene vi deltar på er det flere jenter som er med fedrene sine. Barna er fra 5 år og oppover, og disse jentene går i guttegarderoben frem til de er i stand til å klare seg helt selv (vanlivis i 6-7 årsalderen). Men vet dere hva. Som guttemama synes jeg det er HELT greit, og guttene mine føler seg ikke støtt på noen som helst måte selv om det er et par jenter der sammen med dem. De har et naturlig forhold til både egen og andres kropp, og anser garderobesituasjonen som noe praktisk de må gjennom for å kunne gå på kurs. Null strsss ! Jeg synes det er hårreisende hvordan enkelte jentemødre her inne ser på småguttene som av ulike grunner blir med mor i garderoben, som ekle, stirrende og frekke som bare er ute etter å stirre på dødrene deres fra de er 4 år gamle. Jeg har ikke lest at noen mener det er ugreit at barnehagebarn er med i motsatt kjønn sin garderobe? Og det gjelder da begge veier.. Grensen går ved skolealder. Anonymous poster hash: f277e...473
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #7 Skrevet 8. mars 2014 Jeg reagerer ikke, men datteren min på 7 år reagerer når hun treffer på gutter fra klassen i garderoben. Men jeg skjønner at enkelte voksne har vanskeligheter for å ta hensyn til jentene så lenge guttene får sin "rett". Anonymous poster hash: 8572b...bb2
Serepta Skrevet 8. mars 2014 Forfatter #8 Skrevet 8. mars 2014 Jeg reagerer ikke, men datteren min på 7 år reagerer når hun treffer på gutter fra klassen i garderoben. Men jeg skjønner at enkelte voksne har vanskeligheter for å ta hensyn til jentene så lenge guttene får sin "rett". Anonymous poster hash: 8572b...bb2 Hva med motsatt da ? Det var det var det denne tråden handlet om, men det har ikke vært en eneste protest på at jentene går i guttegarderoben så langt. Og joda, har lest flere ganger folk som mener at gutter ned til 4 års alder bør klare seg alene i guttegarderoben, eller la være å lære seg å svømme om han ikke har en mann som kan følge. Det er også nevnt 6 åringer flere ganger i den tråden under her, og svært mange 6 åringer har faktisk ikke begynt på skolen enda - noe som blir fort glemt.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #9 Skrevet 8. mars 2014 Skolebarn bør være selvstendige nok til å klare seg selv i en garderobe. Man får heller ta en ekstra hårvask ved langt hår når man kommer hjem. Anonymous poster hash: 4fbaa...a5f
Serepta Skrevet 8. mars 2014 Forfatter #10 Skrevet 8. mars 2014 Ja, det er jeg helt enig i. Men det er ikke bra nok for mange av de jentemødrene som har svart i den andre tråden. Gutter er gutter uansett alder visst.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #11 Skrevet 8. mars 2014 Jeg reagerer ikke, men datteren min på 7 år reagerer når hun treffer på gutter fra klassen i garderoben. Men jeg skjønner at enkelte voksne har vanskeligheter for å ta hensyn til jentene så lenge guttene får sin "rett". Anonymous poster hash: 8572b...bb2 Hva med motsatt da ? Det var det var det denne tråden handlet om, men det har ikke vært en eneste protest på at jentene går i guttegarderoben så langt. Og joda, har lest flere ganger folk som mener at gutter ned til 4 års alder bør klare seg alene i guttegarderoben, eller la være å lære seg å svømme om han ikke har en mann som kan følge. Det er også nevnt 6 åringer flere ganger i den tråden under her, og svært mange 6 åringer har faktisk ikke begynt på skolen enda - noe som blir fort glemt. Du hadde sikkert fått bedre svar på den fra gutter og menn, vil jeg tro. Men jenta vår har ikke vært i guttegarderoben siden hun gikk i barnehagen. Guttene skal selvsagt også få være i fred. Litt merkelig er det at så mange voksne dusjer med badetøy på og vil ikke vise frem kroppen sin, men barn skal både tåle og takle at andre, også det annet kjønn, skal se dem nakne. Jeg dusjer ikke med menn fra jobben min. Gjør dere? Anonymous poster hash: 8572b...bb2
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #12 Skrevet 8. mars 2014 Jeg reagerer ikke, men datteren min på 7 år reagerer når hun treffer på gutter fra klassen i garderoben. Men jeg skjønner at enkelte voksne har vanskeligheter for å ta hensyn til jentene så lenge guttene får sin "rett". Anonymous poster hash: 8572b...bb2 Hva med motsatt da ? Det var det var det denne tråden handlet om, men det har ikke vært en eneste protest på at jentene går i guttegarderoben så langt. Og joda, har lest flere ganger folk som mener at gutter ned til 4 års alder bør klare seg alene i guttegarderoben, eller la være å lære seg å svømme om han ikke har en mann som kan følge. Det er også nevnt 6 åringer flere ganger i den tråden under her, og svært mange 6 åringer har faktisk ikke begynt på skolen enda - noe som blir fort glemt. Og så? Skolebarn bør ikke være i motsatt kjønns garderobe. Ferdig. Det handler om respekt for andre menneskers privatliv og integritet. Å gå i svømmehallen er ikke en selvfølge hvis man ikke har passende følge.. Anonymous poster hash: f277e...473
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #13 Skrevet 8. mars 2014 Det hadde aldri falt meg inn å sende et så stort pikebarn i en herregarderobe. For det første er det sikkert ubehagelig for henne å være naken foran så mange gutter og menn. I tillegg vet man aldri om det er noen ekle perverse mannfolksvin der inne. I tillegg kan det skape ubehageligheter for gutter og menn som er der inne. Anonymous poster hash: f9d09...dfb
Serepta Skrevet 8. mars 2014 Forfatter #14 Skrevet 8. mars 2014 Jeg reagerer ikke, men datteren min på 7 år reagerer når hun treffer på gutter fra klassen i garderoben. Men jeg skjønner at enkelte voksne har vanskeligheter for å ta hensyn til jentene så lenge guttene får sin "rett". Anonymous poster hash: 8572b...bb2 Hva med motsatt da ? Det var det var det denne tråden handlet om, men det har ikke vært en eneste protest på at jentene går i guttegarderoben så langt. Og joda, har lest flere ganger folk som mener at gutter ned til 4 års alder bør klare seg alene i guttegarderoben, eller la være å lære seg å svømme om han ikke har en mann som kan følge. Det er også nevnt 6 åringer flere ganger i den tråden under her, og svært mange 6 åringer har faktisk ikke begynt på skolen enda - noe som blir fort glemt. Og så? Skolebarn bør ikke være i motsatt kjønns garderobe. Ferdig. Det handler om respekt for andre menneskers privatliv og integritet. Å gå i svømmehallen er ikke en selvfølge hvis man ikke har passende følge.. Anonymous poster hash: f277e...473 Jeg snakker ikke om skolebarn, men 4,5 og 6 åringer.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #15 Skrevet 8. mars 2014 Jeg reagerer ikke, men datteren min på 7 år reagerer når hun treffer på gutter fra klassen i garderoben. Men jeg skjønner at enkelte voksne har vanskeligheter for å ta hensyn til jentene så lenge guttene får sin "rett". Anonymous poster hash: 8572b...bb2 Hva med motsatt da ? Det var det var det denne tråden handlet om, men det har ikke vært en eneste protest på at jentene går i guttegarderoben så langt. Og joda, har lest flere ganger folk som mener at gutter ned til 4 års alder bør klare seg alene i guttegarderoben, eller la være å lære seg å svømme om han ikke har en mann som kan følge. Det er også nevnt 6 åringer flere ganger i den tråden under her, og svært mange 6 åringer har faktisk ikke begynt på skolen enda - noe som blir fort glemt. Og så? Skolebarn bør ikke være i motsatt kjønns garderobe. Ferdig. Det handler om respekt for andre menneskers privatliv og integritet. Å gå i svømmehallen er ikke en selvfølge hvis man ikke har passende følge.. Anonymous poster hash: f277e...473 Jeg snakker ikke om skolebarn, men 4,5 og 6 åringer. Og jeg forsøker å få deg til å forstå at det er et svært lite antall mennesker som mener det ikke er greit med barnehagebarn.. Og at det selvsagt gjelder begge kjønn. Men du insisterer på å fortsette en diskusjon som du strengt ikke har noen motstandere i.. Anonymous poster hash: f277e...473
Serepta Skrevet 8. mars 2014 Forfatter #16 Skrevet 8. mars 2014 Greit, ingenting er bedre. Men jeg mener fortsatt at det står nevnt hundre ganger i de andre trådene at en 6 åring (gutt selvfølgelig) ikke har noe i en damegarderobe å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #17 Skrevet 8. mars 2014 På svømmekursene vi deltar på er det flere jenter som er med fedrene sine. Barna er fra 5 år og oppover, og disse jentene går i guttegarderoben frem til de er i stand til å klare seg helt selv (vanlivis i 6-7 årsalderen). Men vet dere hva. Som guttemama synes jeg det er HELT greit, og guttene mine føler seg ikke støtt på noen som helst måte selv om det er et par jenter der sammen med dem. De har et naturlig forhold til både egen og andres kropp, og anser garderobesituasjonen som noe praktisk de må gjennom for å kunne gå på kurs. Null strsss ! Jeg synes det er hårreisende hvordan enkelte jentemødre her inne ser på småguttene som av ulike grunner blir med mor i garderoben, som ekle, stirrende og frekke som bare er ute etter å stirre på dødrene deres fra de er 4 år gamle.[/quote Fra de er 4?? Er det virkelig noen som mener det? skjønner det fra 6-årsalderen da.. Men 4???? Anonymous poster hash: 4dace...a71
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #18 Skrevet 8. mars 2014 Greit, ingenting er bedre. Men jeg mener fortsatt at det står nevnt hundre ganger i de andre trådene at en 6 åring (gutt selvfølgelig) ikke har noe i en damegarderobe å gjøre. Og jeg leser da 6-åringer som skolebarn. Mange førsteklassinger er forøvrig bare 5 år gamle. Anonymous poster hash: f277e...473
Serepta Skrevet 8. mars 2014 Forfatter #19 Skrevet 8. mars 2014 Greit, ingenting er bedre. Men jeg mener fortsatt at det står nevnt hundre ganger i de andre trådene at en 6 åring (gutt selvfølgelig) ikke har noe i en damegarderobe å gjøre. Og jeg leser da 6-åringer som skolebarn. Mange førsteklassinger er forøvrig bare 5 år gamle. Anonymous poster hash: f277e...473 Nettop. 6 åringer kan være begge deler. Selv vil min gutt være 6 år og 7 mnd når han begynner på skolen. Det er flere barn som er født de 8 første mnd av året, enn de 4 siste.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #20 Skrevet 8. mars 2014 Greit, ingenting er bedre. Men jeg mener fortsatt at det står nevnt hundre ganger i de andre trådene at en 6 åring (gutt selvfølgelig) ikke har noe i en damegarderobe å gjøre.Og jeg leser da 6-åringer som skolebarn. Mange førsteklassinger er forøvrig bare 5 år gamle. Anonymous poster hash: f277e...473 Nettop. 6 åringer kan være begge deler. Selv vil min gutt være 6 år og 7 mnd når han begynner på skolen. Det er flere barn som er født de 8 første mnd av året, enn de 4 siste. Jada, men grensen må settes et sted, derfor sier jeg skolebarn. Jeg er fullt klar over alderspennet i førsteklasse. Poenget er at det skjer en endring i mange barns bevissthet når de begynner på skolen, da er det naturlig at foreldre tar hensyn til det. Anonymous poster hash: f277e...473
Serepta Skrevet 8. mars 2014 Forfatter #21 Skrevet 8. mars 2014 Enig i det. Og det er også grensen som er satt av svømmekursene vi har gått på, barn går i egen garderobe fra skolestart - helt greit. Men en 6 åring er ikke nødvendligvis skolebarn. Enda.
smurfis Skrevet 8. mars 2014 #23 Skrevet 8. mars 2014 Ja, det måtte jeg. For det finnes sikker 10 slike innlegg her med overskriften " Grusomme gutter i jentegarderoben" - mens det later til at det ikke finnes en motsatt problemstilling, eller mangel på problem for den del. Det er fritt frem å la være å gå inn på denne tråden. Nå er det jo fleste jenter/damer her inne da, så herrene i herregarderoben får ikke sagt sin mening. Hadde det vært 50/50 her inne med damer og menn så hadde vi nok hørt den andre siden av saken også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå