Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #1 Skrevet 8. mars 2014 Er det noen her som har gått i terapi hos ATV (alternativ til vold) fordi dere har blitt utsatt for vold av bf? Ble dere meldt til barnevernet av dem? Anonymous poster hash: 091d7...786
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #2 Skrevet 8. mars 2014 Hvorfor skulle man blitt anmeldt til bv for å gå i terapi? Anonymous poster hash: 9190f...fb5
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #3 Skrevet 8. mars 2014 Er det noen her som har gått i terapi hos ATV (alternativ til vold) fordi dere har blitt utsatt for vold av bf? Ble dere meldt til barnevernet av dem? Anonymous poster hash: 091d7...786 Her har BF gått i terapi ca tre mnd (sluttet i desember) Han gjorde det fordi han trodde det ville få meg tilbake. Det gjorde det ikke;) Jeg har vært på krisesenter og politianmeldt BF også uten at jeg har fått noe med bv å gjøre.. Skulle ønske de tok kontakt for da hadde jeg stått sterkere mtp minimalt samvær med bf.. Jeg er IKKE trygg på han:( Anonymous poster hash: 4b7e4...58b
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #4 Skrevet 9. mars 2014 En venninne av meg var der i samtale. Der sa terapauten at hun hadde opplysningsplikt til bv. Barna hennes har ikke blitt utsatt for vold. Det ene barnet har sett at far har vært sint noen ganger, men ikke at han har vært fysisk mot henne. Terapauten mente likevel at dette var mishandling og ønsket å melde dette inn til bv. Mor bor ikke engang med faren. Jeg syns dette er å gå litt over streken av terapauten og lurer på om dette er vanlig prosedyre..? Har noen hørt om andre tilfeller som dette? Venninnen min er jo helt i filler på grunn av dette og angrer bittert på at hun tok kontakt med dem for å få hjelp.... Anonymous poster hash: 091d7...786
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #5 Skrevet 9. mars 2014 Ikke rart folk er redde for å be om hjelp. På trynet er det der! Stakkars venninnen din Anonymous poster hash: d0a51...109
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #6 Skrevet 10. mars 2014 Jeg forstår ikke helt hvorfor hun tar sånn på vei for det? Altså eg forstår selvfølgelig at det er ubehagelig osv. Men hvis hun tenker litt videre så kan de hjelpe henne å finne ut om barna trenger å snakke med noen, veilede henne i forhold til hvordan hun kan ta best mulig vare på dem. Eller kanskje hun bare får bekreftet at hun gjør en utmerket jobb med barna til tross for vanskeligheter? Barnevernet er der for barnas beste og jeg tenker det er det venninnen din vil også Anonymous poster hash: 31d20...66a
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #7 Skrevet 10. mars 2014 En venninne av meg var der i samtale. Der sa terapauten at hun hadde opplysningsplikt til bv. Barna hennes har ikke blitt utsatt for vold. Det ene barnet har sett at far har vært sint noen ganger, men ikke at han har vært fysisk mot henne. Terapauten mente likevel at dette var mishandling og ønsket å melde dette inn til bv. Mor bor ikke engang med faren. Jeg syns dette er å gå litt over streken av terapauten og lurer på om dette er vanlig prosedyre..? Har noen hørt om andre tilfeller som dette? Venninnen min er jo helt i filler på grunn av dette og angrer bittert på at hun tok kontakt med dem for å få hjelp.... Anonymous poster hash: 091d7...786 Det er ingenting å være redd for. Bv vil forsikre seg at alt er ok hos far,og er det ikke det vil hun få hjelp/ råd om hvordan gå frem for å ha samvær under tilsyn osv. Det viktigste er at hun ikke sender barna til en far som kan være skadelige for dem. Gjør hun ikke det har hun ingenting å frykte. Om mor har opplevd vold fra han og hun sender barna dit er det flott noen reagerer og at ting sjekkes opp. Anonymous poster hash: ec34e...bef
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #8 Skrevet 10. mars 2014 Jeg har opplevd at politiet meldte bekymring for barnet til barnevernet pga at far var voldelig mot sin samboer (jeg bor ikke med han). Jeg fikk opplyst fra barnevernet at dette gjorde politiet i mange tilfeller, selv om barna ikke var til stede. Faktisk fikk de melding fra andre steder i landet, ang fedre som ikke en gang hadde samvær. I mitt tilfelle er jeg glad for meldingen, for ellers ville jeg ikke fått visst hva som foregikk der. Jeg fikk dermed mulighet til å legge føringer for samværet. Venninnen din har ingenting å være redd for (med mindre hun tar tilbake fyren), hun bør heller se på BV som en ressurs. Anonymous poster hash: 4a90a...071
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå