Gå til innhold

skal være forlover, gruer meg til talen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig sjenert, mange folk i bryllupet. Tenker mye på dette.. noen tips til hvordan jeg skal "manne meg opp"...

Anonymous poster hash: a023b...044

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjorde jeg også i fjor. Er veldig sjenert av meg. Det endte opp med at jeg begynte å grine under talen foran hundre folk og i mikrofonen. Jeg gråt fordi jeg var så ukonfertabel. Heldigvis trodde alle at jeg gråt fordi jeg var rørt over brudeparet og det jeg snakket om.

Anonymous poster hash: 87517...ac6

Skrevet

Bare ikke gjør som jeg.. Jeg var på mitt 6.glass med vin innen det var min tur :P

Anonymous poster hash: 841ae...9e8

Skrevet

Forbered en bra powerpoint presentasjon om du har mulighet, med bilder og enkel tekst og bakgrunnsmusikk. Da blir det lettere for deg og alle ser på veggen) da kan du lettere fortelle litt om bakgrunnen for bildene osv om du vil . Forbered deg godt så går det mye bedre. Lykke til

Skrevet

Skriv talen på lapper med litt stor skrift. Øv hjemme foran speilet, foran familie, strek under de ordene du ønsker å legge trykk på, og øv, øv,øv. Jo bedre du kan det du skal si, jo mindre trenger du å bruke krefter på å grue deg for det som skal sies. Talen trenger dessuten ikke å være hverken lang, fantastisk, morsom eller gripende, den trenger bare å være noen ektefølte ord fra deg og til brudeparet. En av de beste taler av en forlover jeg har hørt, var over på under et minutt, og var ne sånt som dette: "Jeg har kjent deg hele mitt liv. Jeg har aldri sett deg mer lykkelig enn etter at du traff NN. Måtte det vare evig!"

Det varer uansett bare et øyeblikk, så er det over, og fokuset til de andre gjestene er uansett på brudeparet den dagen. Lykke til!

Skrevet

Enig med himmel og hva ang kort tale. Den bør være MAX en A4-side skrevet med skriftstørrelse 14 (på maskin), og med avsnitt.

Anonymous poster hash: 42ad1...5fe

Skrevet

Takk skal dere ha <3

Anonymous poster hash: a023b...044

Skrevet

Hei :) de fleste føler seg mer nervøse enn det de ser ut som. Dessuten er det så mange som er ukomfortabel ved å prate foran forsamlinger at man får mye goodwill. Pust med magen, ikke prat for fort, forbred deg godt, så går nok dette kjempebra! Lykke til :)

Anonymous poster hash: fa3a2...8c8

Skrevet

Skriv jukselappen på dialekt, det høres mer ekte ut.

(Har opplevd at brudgommens tale er rein opplesing av bokmål, "jeg elsker deg", når paret er sørlendinger. Hørtes heelt idiotisk ut.)

Skrevet

Power point er en super og underholdende løsning på det problemet :)

Anonymous poster hash: f966c...7f7

Skrevet

PowerPoint er grusomt i taler. Det ender nesten bestandig opp med å ta for lang tid.

Gjør det kort og ha gjerne med en eller annen rekvisitt. Tren mye. Gjerne forran speilet. Det går bra.

Anonymous poster hash: c84f4...a63

Skrevet

Jeg også!! Må attpåtil holde talen på engelsk!! Hjeeeelp :(

Skrevet

PowerPoint er grusomt i taler. Det ender nesten bestandig opp med å ta for lang tid.

Gjør det kort og ha gjerne med en eller annen rekvisitt. Tren mye. Gjerne forran speilet. Det går bra.

Vel, min PowerPoint tok like over 3 min. Mest gamle bilder og med musikk til. Hadde på automatisk slideshow. Sa noen ord til bruden før PowerPointen. Tror ingen rakk å kjede seg.

Skrevet

Vel, min PowerPoint tok like over 3 min. Mest gamle bilder og med musikk til. Hadde på automatisk slideshow. Sa noen ord til bruden før PowerPointen. Tror ingen rakk å kjede seg.

. Min og, enkel og kort. Alle lo og koste seg. Var over på 5 min inkludert et dikt jeg leste opp. Sa noen ord på slutten. Du føler deg tryggere med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...