Gå til innhold

tips til mat med lite kalorier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slanker meg og er dårlig på å spise variert... hva spiser dere som inneholder lite kalorier- tenker både til frokost lunsj middag og kvelds:)

Anonymous poster hash: 39be3...12a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rugsprø metter og inneholder lite kalorier. 

Salat med kyllingbiter.

Anonymous poster hash: 0a33f...0d5
Skrevet

Kyllingfilet med masse krydder som du steker i stekepose i ovnen. La den hvile ca. 10 minog skjer den opp i terninger.

Ha den i en variert salat med litt lett dressing.

Veldig godt.

Anonymous poster hash: 64166...662
Skrevet

Skyr, knekkebrød, egg, kylling uten skinn, alt av grønnsaker, mango, fisk..

Anonymous poster hash: d61a7...dce

Skrevet

Fiber balance knekkebrød har 35 kcal per skive, metter godt og smaker godt. Smøreost på tube har ikke så forferdelig mange kalorier.

Skrevet

Jeg spiser ofte kyllingfilet, kalkun, skinke, torsk, sei, krydret og stekt sammen med grønnsaker. Kan lett få en mettende rett til rundt 200 kalorier da.

Anonymous poster hash: 20d6a...bfc
Skrevet

Jeg hadde salat til ALT. Det metter godt. Jeg hadde alltid en "salatbar" klar i kjøleskapet så jeg lett kunne smelle sammen en salat.

Middag med grillet kylling feks litt byggris og en stor grønn salat. Jeg hadde alltid i litt Synnøve finden så lett ost i salaten. Noen sier mais ikke bør spises men jeg spiste det hver dag jeg.

Bak grovt brød og lag en kjempe brødskive med masse grønt, løk, avokado (noen sier du ikke bør spise det også men avokado er kjempe sunt) mager skinke og lett gulost. Taco middag kan bli kjempe sunt om du bruker kyllingkjøttdeig, mager gulost og mager kesam. Jeg droppet lefse og skjell og hadde masse grønt.

Jeg gikk ned 40 kg på 1,5 år. Bare bruk sund fornuft og sett av litt tid til å lage mat. Bruk masse godt krydder med smak.

Jeg laget ofte broccoli og blomkål grateng. Brukte soyamelk og eksperimenterte med krydder. Kjempe godt.

Man blir litt lei salat men da kutter du ned på det og tenker alternativt en periode.

Tenkt grovt og naturlig. Da kommer du langt.

Frukt spiste jeg massevis av. De sier ikke mer enn 3 frukt og to grønt om dagen men jeg spiste sikkert 8-10 porsjoner frukt.

Jeg raste ned i vekt.

Fyll kjøleskapet med grønnsaker og magre produkter. Det er lett å velge riktig om du har sunne valg innen rekkevidde.

Anonymous poster hash: eb4ac...bf5

Skrevet

Tusen takk for tips:)

Skrevet

Havregrøt, gulrøtter, kålrabi, cottage cheese, paprika

Anonymous poster hash: 6ccd4...8e6
Skrevet

Last ned denne appen - jeg bruker den. Helt dantastisk enkel og oversiktlig. Veldig greit å følge med på ting med den :-)

Lifesum

Anonymous poster hash: 81895...cdc

Skrevet

Den appen skal jeg prøve:)

Skrevet

1 beger 0,0% yoplait yoghurt i en skål med havregryn og noen rosiner i. Metter kjempegodt og utrolig lenge. De gangene jeg bytter ut den frokosten med brød eller knekkebrød blir jeg jo sulten igjen med en gang.

Mange fine oppskrifter på nettsiden til Grethe Roede.

Anonymous poster hash: 42001...86f
Skrevet

wok i alle mulige varianter, bare dropp olje/smør og bruk mindre av pasta/ris så blir det nokså kcal fattig. er du fysen så spis mager kesam + bær feks. eller lag gele på fun light ;) stek mer i ovnen og kjøttdeig f.eks kan man fint steke uten olje og smør. jeg har ikke brukt det de siste årene.

Anonymous poster hash: 99f0d...dab
Skrevet

Andre kommer med bra tips her. 

Jeg slenger likevel inn en veldig enkel og god oppskrift på gelé. Er blitt helt hekta, og om man deler oppskriften ut i 5-6 glass blir det under 10 kcal pr. porsjon. 

Legg tre plater gelatin i kaldt vann til de er helt myke. Kok opp et par dl vann, og putt gelatinen oppi (ikke kokende!). Hell oppi litt sterk saft med kunstig søtning. (f.eks fun, zero osv). 

Kjempegodt. Eneste minuset er at man må vente noen timer med å spise den. 

Anonymous poster hash: ab592...26e
Skrevet

Andre kommer med bra tips her. 

Jeg slenger likevel inn en veldig enkel og god oppskrift på gelé. Er blitt helt hekta, og om man deler oppskriften ut i 5-6 glass blir det under 10 kcal pr. porsjon. 

Legg tre plater gelatin i kaldt vann til de er helt myke. Kok opp et par dl vann, og putt gelatinen oppi (ikke kokende!). Hell oppi litt sterk saft med kunstig søtning. (f.eks fun, zero osv). 

Kjempegodt. Eneste minuset er at man må vente noen timer med å spise den. 

Litt sterk saft vil si i underkant av en liter, forresten :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...