Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #1 Skrevet 8. mars 2014 Hvordan trives dere? Er det veldig travel hverdag? Vurderer å søke, men ønsker å høre erfaringer... Anonymous poster hash: 0fd45...ebc
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #3 Skrevet 8. mars 2014 Tror det er stor variasjon fra sted til sted. Var selv i praksis et sted hvor det var rolig, vi hadde god tid til pasientene, og jeg fikk tilbakemelding fra pasientene at de følte seg godt ivaretatt. Mye av dagen gikk til samtale, kaffe og tilstedeværelse i pasientenes liv, samtidig som det var tid til pauser, oppfølging, forebyggende tiltak, planlegging osv. Samtidig var ene studievenninna mi i praksis i nabokommunen og hun kunne fortelle om ekstremt arbeidspress, det hun oppfattet som overtramp (pasientene ble avfeid og fikk ikke det de trengte), og mangel på pauser, evaluering og oppfølging. Med andre ord; umulig å svare på, dessverre. Anonymous poster hash: ba29d...5e3
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #4 Skrevet 8. mars 2014 Det varierer veldig fra dag til dag. Noen dager har man tid til å sitte litt hos pasientene, andre dager må man være effektiv. Arbeidsoppgaver går i medisinutdeling, tilsyn, stell, dusjing og husvask. Jeg trives veldig godt Anonymous poster hash: 7cc9b...0e8
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #5 Skrevet 8. mars 2014 Jeg stortrivdes bortsett fra noen pasienter som ikke var greie. Men det var mye stress og tungt så kroppen min sa stopp så jeg måtte slutte Anonymous poster hash: e0969...e0a
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #6 Skrevet 8. mars 2014 Det varierer veldig fra dag til dag. Noen dager har man tid til å sitte litt hos pasientene, andre dager må man være effektiv. Arbeidsoppgaver går i medisinutdeling, tilsyn, stell, dusjing og husvask. Jeg trives veldig godt Anonymous poster hash: 7cc9b...0e8 Husvask??????? Det er det vel hjemmehjelp som gjør? Eller er du på et ekstremt lite sted hvor hj spl gjør alt? Jeg syns ikke det er greit å skulle vaske huset til andre når jeg har brukt tre år på høgskole. Men det er min mening Anonymous poster hash: 50cf8...8db
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #7 Skrevet 8. mars 2014 Det varierer veldig fra dag til dag. Noen dager har man tid til å sitte litt hos pasientene, andre dager må man være effektiv. Arbeidsoppgaver går i medisinutdeling, tilsyn, stell, dusjing og husvask. Jeg trives veldig godt Anonymous poster hash: 7cc9b...0e8 Husvask??????? Det er det vel hjemmehjelp som gjør? Eller er du på et ekstremt lite sted hvor hj spl gjør alt? Jeg syns ikke det er greit å skulle vaske huset til andre når jeg har brukt tre år på høgskole. Men det er min mening Anonymous poster hash: 50cf8...8db Bor ikke på et lite sted nei. Og ja, sykepleiere må også vaske hus. Anonymous poster hash: 7cc9b...0e8
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #8 Skrevet 8. mars 2014 Jobber i Oslo, trives godt med jobben, selvom det har blitt mer hektisk etter omorganisering og samhandlingsreformen. Dårligere pasienter hjemme, og ansvar for flere. Mange forskjellige diagnoser og prosedyrer. Syns det har blitt mindre tid til oppfølging. Har aldri vært borti at vi må vaske hus da. (heldigvis!!) Anonymous poster hash: 7468a...e90
Liv & Røre Skrevet 8. mars 2014 #9 Skrevet 8. mars 2014 Det varierer veldig fra dag til dag. Noen dager har man tid til å sitte litt hos pasientene, andre dager må man være effektiv. Arbeidsoppgaver går i medisinutdeling, tilsyn, stell, dusjing og husvask. Jeg trives veldig godt Anonymous poster hash: 7cc9b...0e8 Husvask??????? Det er det vel hjemmehjelp som gjør? Eller er du på et ekstremt lite sted hvor hj spl gjør alt? Jeg syns ikke det er greit å skulle vaske huset til andre når jeg har brukt tre år på høgskole. Men det er min mening Anonymous poster hash: 50cf8...8db Det kommer an på hvordan kommunen har organisert tjenestene sine.
Liv & Røre Skrevet 8. mars 2014 #10 Skrevet 8. mars 2014 Det varierer veldig fra dag til dag. Noen dager har man tid til å sitte litt hos pasientene, andre dager må man være effektiv. Arbeidsoppgaver går i medisinutdeling, tilsyn, stell, dusjing og husvask. Jeg trives veldig godt Anonymous poster hash: 7cc9b...0e8 Husvask??????? Det er det vel hjemmehjelp som gjør? Eller er du på et ekstremt lite sted hvor hj spl gjør alt? Jeg syns ikke det er greit å skulle vaske huset til andre når jeg har brukt tre år på høgskole. Men det er min mening Anonymous poster hash: 50cf8...8db Det kommer an på hvordan kommunen har organisert tjenestene sine om det er en egen enhet som vasker hus eller ikke. I Trondheim er hjemmesykepleien og hjemmetjenesten (enheten som vasker hus) delt. Tidligere vasket hjemmesykepleien også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå