Gå til innhold

Hvordan fortelle sjef om graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 8 nå.

Jobber på en plass hvor vi er få ansatte og har ingen ekstra å "ta av" om det er noe....

Jeg har jobbet der i 2 år nå og jeg gruer meg såååå til å fortelle om graviditeten.

Har tidlig ultralyd i neste uke og må nok si noe da pga jeg må ha fri en time da.......

Hvordan kan man si det?:S

Jeg har verdens beste sjef, men jeg tenker så at jeg blir gærn!:S

Ene kollegaen min sa for 1 år siden at det var ikke noe vondt ment, men hun håpte ikke jeg ble gravid enda pga de endelig hadde fått noen fast....:S

Jeg gruer meg!!!:-(

Anonymous poster hash: a9bcb...b5b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud det er da bare å si det.

Det er ikke ulovlig å få barn. Har arbeidsplassen problemer med det. Ja vel! Ikke DITT problem det.

Anonymous poster hash: 14b8a...356

Skrevet

Når du skal på ultralyd sier du at du har time hos legen. Du trenger ikke å si noe om hva du skal gjøre hos legen, det har de ikke noe med.

Du behøver ikke å si noe om graviditeten din før det har gått 3 måneder. Da er det også litt sikrere at denne graviditeten blir noe av. Skjønner at du gruer deg, men de må bare skaffe en vikar for deg. Så enkelt er det. At din kollega kommer med en såpass ubetenksom kommentar ift at hun håper du ikke blir gravid må du ikke tenke på og i alle fall ikke la deg påvirke av.

Dette kommer til å gå helt fint, og så lenge du sier ifra når det er gått 3 måneder har arbeidsgiver GOD tid til å ordne med vikar.

Anonymous poster hash: a0424...ec3

Skrevet

Du trenger ikke fortelle noe før 12 uker før du skal ut i permisjon.

Anonymous poster hash: 21425...e79

Skrevet

Ok... for det første dette er ditt liv. Du har rett til å bli gravid når du måtte ville det. Skjønner du gruer deg , men hopp i det. Det er bedre du sier det nå- slik at de får tid å finne en ny... du har ikke gjort noe galt. Gratulerer med baby i magen <3

Anonymous poster hash: a9e54...55a

Skrevet

En jobb skal jo ikke styre ditt liv! Det passer jo sjelden inn i livet å bli gravid føler jeg, men det er jo noe av det mest spesielle man går gjennom i livet så jeg hadde ikke ofret for mye bekymringer i forhold til en jobb.

Anonymous poster hash: ed559...095

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...