Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #1 Skrevet 8. mars 2014 Jeg er gravid og er konstant kvalm. Verste er at jeg ikke får noen god start på morgenen med mat for jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal spise....jeg er så kvalm:S Har gått ned 1,5 kilo på noen få dager....... noen med noen gode tips?:S Anonymous poster hash: 3ae32...e5c
PRobert Skrevet 8. mars 2014 #2 Skrevet 8. mars 2014 Er i samme båt, klarer ikke spise før i tolvtiden som regel.. Får i meg et glass melk når jeg står opp, men utenom det er det sørgelige greier. Er jo så sulten i tillegg!
Ugl@ ruger... Skrevet 8. mars 2014 #3 Skrevet 8. mars 2014 Prøv med vannflaske og en pakke kjeks på nattbordet, forsøk å få i deg før du står opp, men ligg litt rolig hvis mulig etter en kjeks eller to før du står opp. Ellers småspising på feks kjeks, gulerot, agurk, potetgull osv osv samt å ligge mye i ro, ha det svalt i rommet kan hjelpe på. Det går som regel over om noen uker for de fleste og vekten snur da ofte raskt.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #4 Skrevet 8. mars 2014 ja er jo kjempesulten, men vil brekke meg til ALT!:-( langt er du på vei? Anonymous poster hash: 3ae32...e5c
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #5 Skrevet 8. mars 2014 Ha ritz kjeks i nattbordet. Ikke reis deg opp før du har spist et par kjeks Anonymous poster hash: a0de5...7f4
Appelsindyret Skrevet 8. mars 2014 #6 Skrevet 8. mars 2014 Jeg var kvalm i maaaange timer etter jeg stod opp og matlysten var på minussiden... Men så fort jeg fikk tvunget i meg noe følte jeg meg mye bedre! Redningen var ofte bare en banan eller noen kjeks
PRobert Skrevet 8. mars 2014 #7 Skrevet 8. mars 2014 Er 8 uker, vært kvalm ca en mnd. Klarer ikke få i meg brødskiver, blir som regel en liten skål havregrøt siden det ikke lukter eller smaker noe særlig. Så gjerne et eple eller en håndfull druer når jeg føler meg litt bedre. Pommes frites hjelper godt på da, av en eller annen grunn, så spiser det til kvelds med salt og ketchup. Supersunn.no
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #8 Skrevet 8. mars 2014 Flat cola, kun små mengder kan hjelpe på kvalmen Anonymous poster hash: 35329...1d3
Sisch Skrevet 8. mars 2014 #9 Skrevet 8. mars 2014 En frukt på nattbordet som spises rett etter du har våknet, og deretter spise annenhver time, er mine tips
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #10 Skrevet 8. mars 2014 Huff been there. Grusomt:( mitt best tips er salt kjeks, sure eppler, sånne start kjeks med litt smør på, prøv tynt knekkebrød med en brunost oppå? Drikk litt cola innimellom... ellerw synes jeg det var godt med en frisk saft (f.eks fun sin vannmelon) med maaasssee isbit oppi, farris med en sitronbåt oppi glasset. ... og best av alt dunder salt! Det hjalp litt mot kvalme med den salte smaken i munnen... hold ut, det blir bedre <3 Anonymous poster hash: d0999...ff6
Gjest babyplusme Skrevet 8. mars 2014 #11 Skrevet 8. mars 2014 Det eneste som gjorde det noe smule bedre for meg var å spise f.eks noe smågodt eller pommes frites. Det lureste er å ikke gå lenge mellom hver gang du spiser da blir det bare verre. Jeg endte opp meg å gå med et lager med mat i vesken... Ble ikke kvitt kvalmen før i mnd 4 og har kommet litt tilbake nå på slutten desverre.
Gulosten™ Skrevet 8. mars 2014 #12 Skrevet 8. mars 2014 Det eneste som funka for meg var Postafen. Prøvde å spise kjeks før jeg sto opp, sea bands, akupunktur, ingefær (ble bare mer kvalm) osv, men det var bare Postafen som hjalp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå