Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #1 Skrevet 8. mars 2014 Til 1 års dagen "fikk" barnet vårt penger av svigermor. Men hun ville sette de inn på koto til barnet. Barnet hadde ikke fått konto ennå så vi opprettet en en uke etterpå. Månedene går og ingen penger kommer inn. Barnet blir 2 år, og svigermor gir ikgjen en tskjorte og penger som hun skal sette inn på konto. Dette er nå to mnd siden. Pengene barnet skulle få til 1 års dagen er ikke satt inn å pengene barnet skulle få til 2 års dagen er ikke satt inn. Far spurte om hun hadde glemt det i sommer, men da sa hun nei, "det hastet jo ikke". Og det gjør det jo forspise ikke, men syns jo at når man gir noe så bør man faktisk GI det også.. Svigers har ikke lite penger, kjøper det nyeste av det nyeste når det gjelder alt. Hun kjøper bare merkeklær. Så det er ikke det at hun har lite penger heller... Si noe, eller ikke? Anonymous poster hash: 23ea7...d9d
Fertila Skrevet 8. mars 2014 #2 Skrevet 8. mars 2014 Nei, jeg synes ikke du skal si noe. Men mannen din kan vel. Det er hans mor.
Liv & Røre Skrevet 8. mars 2014 #3 Skrevet 8. mars 2014 Ikke si noe. Synes det er litt smålig å gjøre det. Barnet merker det jo ikke likevel.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #4 Skrevet 8. mars 2014 Nei, jeg ville ikke sagt noe. Mannen din kan jo gi farmor kontonummeret på nytt siden hun "tydeligvis har glemt det", men synes ikke du skal si noe nei. Hva hun velger å gi og ikke gi får bli opp til henne selv... Anonymous poster hash: 06a83...0ad
skinnfilla Skrevet 8. mars 2014 #5 Skrevet 8. mars 2014 Syns det er merkelig å gi noe , for så å ikke gi noe likevel? Til og med min utrolig distré pappa ,klarer å sette inn penger på konto til ungene....
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. mars 2014 #6 Skrevet 8. mars 2014 Det synes jeg du skal overlate til mannen.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #7 Skrevet 8. mars 2014 hehe dette er helt og holdent din manns jobb! Hold deg unna temaet helt og overlat det til han å snakke med sin mor Hvis hun snakker om at det ikke er en haste sak så kan man jo si som sant er at konto for barn også har renter som bygger seg opp med årene hvis hun kommer med teite kommentarer Men jeg hadde ikke sagt noe om noe sånt med mindre det var til min egen mor/bestemor. Anonymous poster hash: 43909...092
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #8 Skrevet 8. mars 2014 Mannen kan gi kontonr på nytt slik noen foreslo over. Ikke ufint eller noe, og du slipper å få sure miner. Det er hans mor:) Anonymous poster hash: e0e54...a3f
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #9 Skrevet 8. mars 2014 Synes ingen av dere skal si noe jeg, det er litt lite classy. Er jo helt opp til henne om hun vil gi gave, barnet klarer seg jo helt fint med det han/hun får av dere. Anonymous poster hash: fdefb...0ca
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #10 Skrevet 8. mars 2014 Jeg hadde sikkert himlet litt med øya av svigermor, for det er jo en merkelig ting å gjøre. men hadde også latt det være med det.. Hvis barnet bare er 2 år så merker det jo ikke om det ikke har fått gave av bestemora, og det er jo ikke noe dere får gjort med det uansett (bortsett fra å spørre om det, noe jeg syns er litt freidig).. Så bare la det ligge hi.. Anonymous poster hash: c7e31...6a0
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #11 Skrevet 8. mars 2014 Når hun igjen kommer til 3 års dagen og sier hun skal sette inn penger kan du spørre. Samme som du skulle gjøre til 1 og 2 års dagen? Jeg syns det er teit å si at man skal gi gave og så ikke gjøre det. Enda verre at dette er besteforeldre. Anonymous poster hash: ab2cd...be1
Roheryn Skrevet 8. mars 2014 #12 Skrevet 8. mars 2014 Ville ikke purra, men hvis hun fortsetter på samme vis ville jeg tatt henne pent til side og sagt at fra nå av trenger hun ikke lenger gi bort tomme løfter...
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #13 Skrevet 8. mars 2014 Mannen din kan gi henne kontonr. Anonymous poster hash: 34a5d...639
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #14 Skrevet 8. mars 2014 Er du sikker på at hun ikke har opprettet en egen konto til barnebarnet? Anonymous poster hash: bdc65...5d7
Håper<3 Skrevet 8. mars 2014 #15 Skrevet 8. mars 2014 Synes ingen av dere skal si noe jeg, det er litt lite classy. Er jo helt opp til henne om hun vil gi gave, barnet klarer seg jo helt fint med det han/hun får av dere. Anonymous poster hash: fdefb...0ca Men her har jo dama allerede sagt hun skal sette inn og da burde hun jo gjøre det, syns du ikke? HI, jeg syns du/din mann kan ta dette opp, hun har jo sagt hun skal sette inn! Regner med dette er en form for sparekonto barnet skal ha til h*n blir myndig, da er det jo en del renter å tjene på at pengene blir satt inn, og jo før jo bedre... Syns det er utrolig irriterende når folk sier ting de ikke holder.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #16 Skrevet 8. mars 2014 Synes ingen av dere skal si noe jeg, det er litt lite classy. Er jo helt opp til henne om hun vil gi gave, barnet klarer seg jo helt fint med det han/hun får av dere.Anonymous poster hash: fdefb...0ca Men her har jo dama allerede sagt hun skal sette inn og da burde hun jo gjøre det, syns du ikke? HI, jeg syns du/din mann kan ta dette opp, hun har jo sagt hun skal sette inn! Regner med dette er en form for sparekonto barnet skal ha til h*n blir myndig, da er det jo en del renter å tjene på at pengene blir satt inn, og jo før jo bedre... Syns det er utrolig irriterende når folk sier ting de ikke holder. Joda, men nå har hun likevel ikke satt dem inn, og da får det bare være. Barnet er for lite til å merke noe til det. Anonymous poster hash: fdefb...0ca
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #17 Skrevet 8. mars 2014 Er du sikker på at hun ikke har opprettet en egen konto til barnebarnet? Anonymous poster hash: bdc65...5d7 Det er vel ikke lov til å opprette kontoer til andres barn? Kan ikke tro det er lov. Da kan jo bare noen opprette en konto i ditt navn også og misbruke den. Anonymous poster hash: ab2cd...be1
HeleneBeate Skrevet 8. mars 2014 #18 Skrevet 8. mars 2014 Er du sikker på at hun ikke har opprettet en egen konto til barnebarnet? Anonymous poster hash: bdc65...5d7 Det er vel ikke lov til å opprette kontoer til andres barn?Kan ikke tro det er lov. Da kan jo bare noen opprette en konto i ditt navn også og misbruke den. Anonymous poster hash: ab2cd...be1 Tror man kan opprette konto i eget navn, tilegnet barnet.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #19 Skrevet 8. mars 2014 Er du sikker på at hun ikke har opprettet en egen konto til barnebarnet? Anonymous poster hash: bdc65...5d7 Det er vel ikke lov til å opprette kontoer til andres barn?Kan ikke tro det er lov. Da kan jo bare noen opprette en konto i ditt navn også og misbruke den. Anonymous poster hash: ab2cd...be1 Tror man kan opprette konto i eget navn, tilegnet barnet. Ja kanskje det. Da er det ingen gave til barnet om bestemor skal ha styring over den. Det er foreldrene som er sine ungers verger og ikke besteforeldre. Jeg ville tenkt at disse besteforeldrene var sære. Ville sett de an i forhold til mye annet også da. Anonymous poster hash: ab2cd...be1
HeleneBeate Skrevet 9. mars 2014 #20 Skrevet 9. mars 2014 Er du sikker på at hun ikke har opprettet en egen konto til barnebarnet? Anonymous poster hash: bdc65...5d7 Det er vel ikke lov til å opprette kontoer til andres barn?Kan ikke tro det er lov. Da kan jo bare noen opprette en konto i ditt navn også og misbruke den. Anonymous poster hash: ab2cd...be1 Tror man kan opprette konto i eget navn, tilegnet barnet. Ja kanskje det.Da er det ingen gave til barnet om bestemor skal ha styring over den. Det er foreldrene som er sine ungers verger og ikke besteforeldre. Jeg ville tenkt at disse besteforeldrene var sære. Ville sett de an i forhold til mye annet også da. Anonymous poster hash: ab2cd...be1 Ja, jeg vet om noen sære besteforeldre..
Peggy Sue Skrevet 9. mars 2014 #21 Skrevet 9. mars 2014 Synes ingen av dere skal si noe jeg, det er litt lite classy. Er jo helt opp til henne om hun vil gi gave, barnet klarer seg jo helt fint med det han/hun får av dere. Anonymous poster hash: fdefb...0ca Selvfølgelig er det opp til svigermor om hun vil gi gave eller ikke. Men når man har sagt at man skal gi så må man jo følge opp. Eller mener du seriøst at det er greit si at man skal gi penger, bli takket for det, for så å la vær å gi noe? Når har barnet ditt bursdag? Gi meg kontonummeret ditt så skal jeg sitte inn 1000 kr til deg. Nå må du si tusen takk, selv om vi begge vet at du aldri kommer til å se de pengene. For du burde ikke henge deg opp i at pengene ikke kommer, det er jo det du mener HI ikke skal gjøre.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #22 Skrevet 9. mars 2014 Er du sikker på at hun ikke har opprettet en egen konto til barnebarnet?Anonymous poster hash: bdc65...5d7 Det er vel ikke lov til å opprette kontoer til andres barn?Kan ikke tro det er lov. Da kan jo bare noen opprette en konto i ditt navn også og misbruke den. Anonymous poster hash: ab2cd...be1 Min eldste på 18 fikk penger på konto, som ble opprettet av besteforeldrene, når hun ble døpt. Det er mulig det har skjedd en endring siste årene. Anonymous poster hash: bdc65...5d7
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #23 Skrevet 9. mars 2014 Synes ingen av dere skal si noe jeg, det er litt lite classy. Er jo helt opp til henne om hun vil gi gave, barnet klarer seg jo helt fint med det han/hun får av dere.Anonymous poster hash: fdefb...0ca er vel mere en prinsippsak, sier man at man skal gi noe og så ikke gjør det. Da får hun heller ti stille, eller innrømme hun ikke vil gi gave Anonymous poster hash: be748...493
HeleneBeate Skrevet 10. mars 2014 #24 Skrevet 10. mars 2014 (endret) Er du sikker på at hun ikke har opprettet en egen konto til barnebarnet?Anonymous poster hash: bdc65...5d7 Det er vel ikke lov til å opprette kontoer til andres barn?Kan ikke tro det er lov. Da kan jo bare noen opprette en konto i ditt navn også og misbruke den. Anonymous poster hash: ab2cd...be1 Min eldste på 18 fikk penger på konto, som ble opprettet av besteforeldrene, når hun ble døpt. Det er mulig det har skjedd en endring siste årene. Anonymous poster hash: bdc65...5d7 Ja, det har skjedd en stooor endring de siste årene. Nå må begge foreldre med foreldreansvar gi sitt samtykke til at det skal kunne opprettes konto for barnet. Dersom du er aleneforsørger må du kunne dokumentere nettopp det at du er aleneforsørger/har foreldreansvaret alene for i det hele tatt å kunne opprette en konto til ditt barn. Endret 10. mars 2014 av HeleneBeate
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå