Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #1 Skrevet 8. mars 2014 Dag 4. Kjenner jeg har lite energi (nattevåk med syke barn i tillegg) Gi meg STYRKE! Er sååååå nær å hive nedpå med lørdagsgodis. Anonymous poster hash: 938ca...e14
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #2 Skrevet 8. mars 2014 Hvorfor gjør du dette mot deg selv da? Anonymous poster hash: 6b9dd...403
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #3 Skrevet 8. mars 2014 Hvorfor gjør du dette mot deg selv da? Anonymous poster hash: 6b9dd...403 Ja, det lurer jeg også på. Den dietten er ikke sunn i det hele tatt. Anonymous poster hash: 7cf56...842
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #4 Skrevet 8. mars 2014 For å gå ned noen booster kilo som sitter for godt. 3 kg ned nå (myyye å ta av) får også endret litt tankemønsteret rundt maten. Er vel mer eller mindre avhengig av karbohydrater samtidig som jeg legger på meg veldig raskt. Anonymous poster hash: 938ca...e14
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #5 Skrevet 8. mars 2014 For å gå ned noen booster kilo som sitter for godt. 3 kg ned nå (myyye å ta av) får også endret litt tankemønsteret rundt maten. Er vel mer eller mindre avhengig av karbohydrater samtidig som jeg legger på meg veldig raskt. Anonymous poster hash: 938ca...e14 Og du synes at det å sulte deg, og dermed tulle til stoffskiftet ditt er rette måten å gjøre det på? Anonymous poster hash: 7cf56...842
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #6 Skrevet 8. mars 2014 Sulter meg ikke. Kan spise så mye suppe jeg vil. I morgen begynner biffdagene energinivået er nok lavt pga lite søvn over flere uker. Men innimellom så kommer søtsuget og da føles det litt håpløst. Jeg ønsker også å fullføre for å bevise for meg selv at jeg kan. Jeg eier nemlig ikke selvdisiplin. HI Anonymous poster hash: 938ca...e14
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #7 Skrevet 8. mars 2014 Selvpining og en diett som overhodet ikke er bra for kroppen din gjør ikke at du får bedre selvdisiplin altså.... Skjønner fremdels ikke hvorfor du plager seg selv med dette, og siden du også har barn er jeg veldig imot slike dietter. Hva slags signaler sender du til barna dine ved å gjøre dette? Jeg har et eksempel fra nærmeste omgangskrets, en pappa som stadig er på nye slankekurer. Går ned 17 kg på lavkarbo for så å gå de opp igjen, prøver en ny drastisk kur/diett og går ned for så å gå opp igjen og sånn fortsetter det. Har perioder med sykelig mye trening, for så å ha perioder hvor han sitter i sofaen med potetgullposen hver kveld igjen. Datteren hans som vokste opp i det huset ble lagt inn med alvorlige spiseforstyrrelser da hun var 16 år gammel, veide nesten ingenting. Hun er nå 21 år og går fremdeles til behandling og kommer nok aldri til å få et normalt syn på mat. Hva med å spise grovt og grønt, i passelige porsjoner, samme maten som ungene og gå naturlig ned i vekt. Jeg har selv gått ned 15 kg på denne måten, spiser det samme som ungene, og har nå et sunt kosthold i familien. Barna får lørdagsgodt og jeg spiser litt sammen med dem, men har kuttet ut å smugspise snop når de ikke ser det. De fleste av oss overvektige er nøye på at barna våre skal få et sunt kosthold, gode vaner når det kommer til snop og kaker osv så de ikke skal havne i samme uføret som oss selv. Skal vedde på at om du spiser akkurat den samme maten som du serverer ungene dine i et par uker så vil vekten din gå nedover helt av seg selv, eller? Kutt ut rare dietter ihvertfall, det er ikke bra for barna dine. Anonymous poster hash: 6b9dd...403
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #8 Skrevet 8. mars 2014 De er for små til å forstå jeg veier meg ikke engang foran dem pga at jeg ikke vil gi dem feil syn på vekt. Jeg får ikke selvdisiplin av å fullføre men kanskje jeg for en gangs skyld kan fullføre noe. Er kun en uke. Jeg skammer meg over å veie et tresifret tall og regner med å nå tosifret ganske snart. Da er det motivasjon nok å aldri gå tilbake. Jeg vet det ikke finnes enkle løsninger men må bare ha denne kickstarten for å ikke gi opp når det har stått stille på vekta så lenge. HI Anonymous poster hash: 938ca...e14
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #9 Skrevet 8. mars 2014 Ikke gi opp, for du klarer denne uken men du blir nok lei suppe en stund. Jeg har selv vært godt over 100 kg. og vet at når du blir desperat nok så prøver en det meste, og jeg har nok prøvd alt som prøves kan. Nå er jeg kommet meg ned til 75 kg. og har ikke så mye igjen heldigvis, og for tiden er det 5:2 dietten og trening jeg bruker og det ser ut til å hjelpe for meg. Anonymous poster hash: 15918...d15
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #10 Skrevet 8. mars 2014 Takk for en hyggelig kommentar Man blir litt desperat ja når man føler det er helt ut av kontroll. Jeg har prøvd det meste av dietter og alle har hatt god virkning. Men for hver graviditet legger jeg på meg igjen. Men nå er jeg ferdig med å føde barn så nå skal jeg ned og bli der. Det tok 2 år å komme ned til 80 kg sist. Jeg vil være istand til å springe med barna på fjellet og være aktiv og engasjert i livet deres. Neste uke skal jeg over på en mild form for lavkarbo med masse trening så flott at du har klart det ! Det er motiverende å høre om andre som lykkes med vektnedgang HI Anonymous poster hash: 938ca...e14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå