Gå til innhold

Er dette begynnelsen på kolikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 2 uker. Hun har i går og idag skreket på nøyaktig samme tid på kvelden, konstant skriking i ca 20 min før hun gir seg.

Hun får kun mme og har vært veldig hard i magen idag og i går. Har byttet merke idag.

Er dette kun en reaksjon på hard mage eller kan det være kolikk?

Anonymous poster hash: e0da6...809

Videoannonse
Annonse
Skrevet

går kolikk over på bare 20 minutter da?

Da er dere hvertfall "heldig".

Jeg hadde kolikkbaby som skreik i over 3 timer hver natt.

Anonymous poster hash: a47c5...d30
Skrevet

Kan være NAN evnt om du gav det, hard mage også bare. Prøve litt malt?

Kan også være låsninger og kolikk, men vil da tro at h*n ville skreket mer.?!

Uansett lykke til.

Hatt kolikkbarn og barn med låsninger og det kan være utrolig utfordrende før man finner ut av det.

Skrevet

Har gitt nan ha1, hun har fått malt i alle flaskene idag.

Har byttet til hipp nå, håper at det kun er det.

Hi

Anonymous poster hash: e0da6...809

Skrevet

Hvilket merke mme bruker du? Den ene av mine reagerte på nan, men en spesiell type hipp som jeg kjøpte på apoteket gikk fint. I tillegg kan du prøve malt eller slike dråper (glemt navnet) mot kolikksmerter man får kjøpt på apoteket.

Kolikkbarn gråter gjerne i timevis i strekk, så forhåpentligvis er det smerter fra hard mage. Lykke til og krysser fingrene for det ikke er kolikk.

Anonymous poster hash: 47cd7...788

Skrevet

20 minutter er jo ingenting. Når det er sagt begynner ofte urolighetene på den alderen, fra 2- 3 uker og utover. 

Anonymous poster hash: 0b072...a90
Skrevet

Jeg tror at nesten alle nyfødte får vondt i magen den første tiden. Eller i hvert fall skriker de pga et eller annet - ville ikke bekymret meg for kolikk, for det behøver det ikke å være.

Hvis babyen krøker knærne opp mot magen, er det gjerne tegn på magevondt. Du kan gi sukkervann, det er smertelindrende.

Skrevet

Høres bare ut som vanlig magevondt. Ikke uvanlig når de er så små. Kolikk er langt mer skriking enn 20 min. Da er det snakk om timer. Min jente skrek på det meste 9 timer kun avbrutt av spising hver 2 time og små dupper på 15 min.

Bad med massasje kan virke beroligende på vond mage. Prøv også å legg henne på ryggen og press bena mot magen forsiktig noen ganger. Dette kan få fart på luften/ fordøyelsen.

Lykke til:)

Anonymous poster hash: 22b11...51d

Skrevet

Min var sånn den første tiden, hadde den beryktede skriketimen :-) Hele familien kjente til den. Varte fra 18-19 hver dag i 5 mnd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...