Gå til innhold

Slutt på snill pike!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det snart kvinnedagen. Kanskje vi skal bestemme oss for å slutte å väre så snille og heller stå opp for oss selv og kreve å bli respektert av oss selv og andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vært snill pike på lenge. De blir nemlig overkjørt. Gratulerer med dagen alle kvinneer om en time og 35 min, og ikke kom til meg med at vi har likestilling før dere ser nødvendigheten av å skaffe dere oversikt, balanse og økonomi til å klare dere sjøl.

Skrevet

Hvis man lurer på om vi har full likestilling eller ikke, er det vel bare å lese noen tråder her inne.

Skulle man trenge bevis på at Kvinnedagen trengs, holder det å henge litt på Gaustadforumet.

Gratulerer med dagen, jenter. ;)

Skrevet

Jeg trodde faktisk at likestillingen var kommet lenger helt til jeg begynte å henge på dib.

Det er ingen i min omgangskrets eller familie som har den rollefordelinger som man får inntrykk av er normalt inne på Gausdal. Litt tradisjonell organisering av kjernefamilien kan man finne, men ikke den 50 talls livsstilen man leser om der.

Gratulerer til alle og ikke minst til våre medsøstre i land som virkelig har en hard kamp foran seg. Vi har tross alt kommet et stykke på vei når det gjelder de grunnleggende rettighetene. Desto viktigere er det å kjempe for at de som styrer ikke skal reversere den likestillingen man har oppnådd.

Skrevet

Jeg har fram til nå oppdratt 3 barn helt alene, fulltidsjobb, eget hus og bil, og nå har mannen kommet og fram til han får seg jobb, lever "på" meg.

Han står opp med barna, lager frokost og matpakke og sender dem i vei på skole og bhg. Han vasker hus og klær, rydder osv osv. Slik at det for meg kun er å dra på jobb og komme hjem til ordnet hus  :)

Men jeg er uten tvil ei snill pike, uansett  :)

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Gratulerer med dagen :D

Henger meg på Miss Marple og sender gode tanker til de som har mye igjen å kjempe for.

Skrevet

Gratulerer med dagen til flotte damer! Jeg er nok nesten i samme liga som sug lut, sluttet i hvert fall å være snill pike for nokså lenge siden. Det er mye igjen å kjempe for, det viser jo anonymforum her i klare ordelag (synes forresten ikke så mye om å kalle dem annet enn anonymforum, liten vits i å synke ned på andres nivå). I mitt hverdagsliv ser jeg at menn tjener mer enn kvinner, at kvinner jobber mer deltid enn menn, at kvinner er mer sammen med barna og tar større ansvar for vasking og rydding. Og så har vi jo den reservasjonsretten jeg synes det er verdt å kjempe mot og for likelønn og like muligheter i yrkeslivet. 

Stå på damer! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...