Gå til innhold

Tett i pappen ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det vil si tett i ørene. Etter en runde med halsbetennelse er jeg fortsatt flott og tett i ørene - ikke vondt, men hører dårlig (til Kjærestens frustrasjon).

Dr. FeelGood på legevakten var ikke fornøyd med ørene mine sist helg og ville at jeg skulle få dem undersøkt om et par uker. Han snakket også om ev.henvisning til ØNH-lege for å (skrekk og jammer) stikke hull (hjelpes!) på trommehinnene (?) for å få ut væske.

Nå har det gått en uke. Jeg er nesten like tett i ørene ... og kjenner at jeg begynner å bli nervøs.

Jeg er ingen pyse. Jeg elsker å gå til tannlegen, jeg er ikke redd for sprøyter eller blodprøver, MEN HALLOOO ... nål i øret?? Det er jo bare så feil :o

Trond Viggo sier at man ikke skal stikke noe mindre enn albuen din (eller var det tommelen?) inn i øret.

Er det noen her som har fått dette gjort? Er det veldig skummelt? Vondt? Fungerer det??

Noen som kan svare??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville bare si at jeg har hatt halsbetennelse i det siste og var syk i tre uker. Tett i alle kanaler i hvertfall to av de.hadde virkelig vondt i ørene. Det gikk over av seg selv. Aldri om noen hadde fått stukket noe inn i øret mitt. Kroppen leger seg selv.

Anonymous poster hash: 6b02f...8a5

Skrevet

Ville bare si at jeg har hatt halsbetennelse i det siste og var syk i tre uker. Tett i alle kanaler i hvertfall to av de.hadde virkelig vondt i ørene. Det gikk over av seg selv. Aldri om noen hadde fått stukket noe inn i øret mitt. Kroppen leger seg selv.

Ja, er du ikke enig i at det virker helt sykt å stikke en spiss gjenstand inn i en kroppsåpning??

Penicillinen tok knekken på halsbetennelsen raskt, ikke vondt noe sted - bare slapp og tett i toppen ;)

Skrevet

Eneste jeg har gjort med ørene mine før var at fastlegen skylte de da det satt mye ørevoks der. Jeg var da barn og slet med dette.

Men jeg hadde aldri som voksen tillatt at noen skulle stikke noe i øret mitt. Jeg ville gitt det noen dager til....

Skrevet

Takk for svar! Jeg strever veldig med hele "stikke en nål inn i øret"-konseptet :o

Skrevet

Det gjøres ofte på barn el at de setter inn et dren (el er det det samme?). Håper du slipper men må du så må du . Lykke til og god bedring!

Anonymous poster hash: 24f97...bd0

Skrevet

Prøv konseptet NÅL I ØYET. Etter det er det meste mindre skremmende.

Skrevet

Dette (det vil si operasjon av stær med lokalbedøvelse) ble faktisk diskutert med venninner i går. Nål i øyet er helt klart mer skremmende enn nål i øret. Er forøvrig ikke veldig lysten på noen av delene :o
Skrevet

Dette (det vil si operasjon av stær med lokalbedøvelse) ble faktisk diskutert med venninner i går. Nål i øyet er helt klart mer skremmende enn nål i øret. Er forøvrig ikke veldig lysten på noen av delene :o

Nål i øyet var hinsides motbydelig, jeg lover. Man har nemlig altfor god utsikt. Det slipper du i hvert fall.

Skrevet

Nål i øyet var hinsides motbydelig, jeg lover. Man har nemlig altfor god utsikt. Det slipper du i hvert fall.
*grøss* :o
Skrevet

Jeg går med en tett øretrompet, som jeg nok har hatt i årevis. Nå ble det i hvert fall påvist vann bak trommehinnen.

Legen min anbefalte meg å bruke nesehorn og skylle tre ganger pr dag med det i en periode.

Han mente det kan få det opp.

Så jeg har funnet frem nesehornet og skal begynne i morgen, tenkte jeg.

Her prøves ALT før de får stikke hull!!!

Anonymous poster hash: 153d7...ac9
Skrevet

Jeg har nesehorn!! Nå skal det skylles - tusen takk for tips. Dr.FeelGood sa at det var MASSE væske i øret og trommehinnene sto og bulte ut :o

Krysser fingrene for at nesehornskylling hjelper :)

Skrevet

Jeg har nesehorn!! Nå skal det skylles - tusen takk for tips. Dr.FeelGood sa at det var MASSE væske i øret og trommehinnene sto og bulte ut :o

Krysser fingrene for at nesehornskylling hjelper :)

Da krysser vi begge to :)

Husk riktig mengde salt i - en teskje til tre dl vann.

Jeg begynte førdagen og brukte en spiseskje i tre dl vann. Anbefales ikke :P

Tårene trillet og jeg tror jeg hadde litt samme følelsen som mannen med hårfjerningstråden til GeeGee ;)

Så en TEskje salt til 3 dl vann ;)

Anonymous poster hash: 153d7...ac9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...