Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #1 Skrevet 7. mars 2014 Jeg skal forlate stefaren hennes? Etter å ha vært i forhold 4 år har jeg bestemt for å gå fra ham, jeg flytter ut om noen mnd til sommeren. Hun er 8 år og har ok forhold til ham men jeg vet hun blir nok lei seg, vi skal flytte hjem til familien vår som er langt erfra og det blir mye for henne å tilpasse, ny skole få nye venner Anonymous poster hash: 1f100...b0c
Nullstress;) Skrevet 7. mars 2014 #2 Skrevet 7. mars 2014 Du må nok bare sette deg ned med henne og fortelle det som det er . Noen ganger blir ikke ting som man ønsker, og man må ta noen vanskelige valg. Av og til triste valg. Si at dere vil passe bedre som venner enn som kjøærester, og fortell henne at alt vil bli bra der dere skal flytte. Ny skole og nye venner blir spennende. Vær ørlig med henne også, men si at du skal hjelpe henne med alt sammen. Dere kan be nye venner på filmkveld, på kino osv. Si til henne at du skal være der, ved hennes side hele veien, slik at hun ikke føler at hun er "alene" i prosessen til å få nye venner. Pass på å si til henne at ingenting av dette er hennes feil! Dette er et valg mellom to voksne, og hun har ikke gjort noe galt! Og pass på å si til henne at hun kan snakke med deg om alt. Det er ok å være lei seg. Lykke til, håper prosessen blir så lett som mulig for dere
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 7. mars 2014 #3 Skrevet 7. mars 2014 Du må nesten bare ta en alvorsprat med henne, og være ærlig. Vektlegg også at det selvfølgelig ikke er hennes skyld, og at det ikke er noen ting hun kan eller skal gjøre for at dere skal bli sammen igjen. For dette er et endelig brudd. Mange barn går rundt med et håp om at foreldrene skal bli sammen igjen, og selv om han er stefar, regner jeg med han oppleves som en farsfigur for henne. Jeg regner jo med at du tar en prat med din partner først? Datteren din kommer kanskje også til å ønske å snakke med ham om dette, og da burde hun få lov til det. Jeg synes dere bør legge en felles strategi. Og å flytte kan være veldig spennende, du må bare vinkle det sånn. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #4 Skrevet 7. mars 2014 Huff, høres ut som en trist situasjon. Håper stefar vil beholde kontakten med jenta, i aller all, selv om de ikke er i slekt. Kanskje tenke deg godt om før du går inn i nytt forhold, så hun får et begrenset antall stefedre. Mener ikke som formaning, bare veit hvor vanskelig det kan være for barn i sånne situasjoner.. Anonymous poster hash: 211f8...6b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå