Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #1 Skrevet 7. mars 2014 Hva var det som trigget mannen til å ty til vold? Fikk/får dere noen advarsel, eller kan det bare smelle helt plutselig? Anonymous poster hash: d29c1...496
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #2 Skrevet 7. mars 2014 Å ikke ville ha sex med han (gjerne de verste dagene under mensen) trigget min eks, men han var virkelig en livsfarlig mann :-( Anonymous poster hash: 97662...d67
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #3 Skrevet 7. mars 2014 Noen ganger ble jeg 'advart', noen ganger ikke. Vanskelig å vite hvilke humør han var i til enhver tid.. De gangene jeg ble advart, så fortsatte jeg bare å provosere han for å få det overstått på en måte. Det ble bedre etterpå, men han sa aldri unnskyld eller viste anger. Veldig forvirrende. Han la alltid skylden på meg og mitt humør, sa jeg var ustabil og premenstruell. Det var helt jævlig. For ikke å snakke om det psykiske og kommentarene, sjalusien og kontrollbehovet. Grøss:( Anonymous poster hash: ab8a5...c6d
skjotta Skrevet 7. mars 2014 #4 Skrevet 7. mars 2014 Sjalusi og kontrollbehov. mistet jeg bussen og ble sen hjem var jeg (i følge ham) utro. skjedde det noe uforutsett (f.eks. jeg var hos mamma og hun spurte om vi skulle ta en tur til min søster) var jeg utro. dersom en mannlig telefonselger ringte og han hørte det var jeg utro. dersom jeg tilfeldigvis smilte i retning av en fremmed var jeg utro. og så videre...
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #5 Skrevet 7. mars 2014 Noen ganger ble jeg 'advart', noen ganger ikke. Vanskelig å vite hvilke humør han var i til enhver tid.. De gangene jeg ble advart, så fortsatte jeg bare å provosere han for å få det overstått på en måte. Det ble bedre etterpå, men han sa aldri unnskyld eller viste anger. Veldig forvirrende. Han la alltid skylden på meg og mitt humør, sa jeg var ustabil og premenstruell. Det var helt jævlig. For ikke å snakke om det psykiske og kommentarene, sjalusien og kontrollbehovet. Grøss:(Anonymous poster hash: ab8a5...c6d Slik var det for meg også. Perioden før han var voldelig var værst, for da gikk jeg bare å ventet på at det skulle smelle. Så da var det ofte at jeg provoserte ham nok til "å få det overstått" slik at jeg kunne få ro noen dager. Andre ganger kom det helt plutselig. *dobbeltsjekke at anonymknappen er haket av* Anonymous poster hash: 75db6...def
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #6 Skrevet 7. mars 2014 Hvorfor bli i noe sånt? Forstår det muligens om man er redd for livet om man drar, men hvorfor bli, om man vet man skal få pryl? Jeg kan lese meg til å vite at det er vanskelig å gå, at man føler seg lite verdig, at man ikke vil ødelegge forholdet pga de gode periodene, at man vil vinne ved å forsøke å omvende han. Men, jeg forstår det ikke. Anonymous poster hash: 45927...045
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #7 Skrevet 7. mars 2014 I mitt tilfelle så hadde han over tid isolert meg fra både venner og familie. Han begynte i det små med å kontrollere tankene/følelsene mine ovenfor de rundt meg slik at jeg til slutt bare hadde ham. Det ble min hverdag. Jeg fortjente det som kom. Det var jo ofte jeg som provoserte det frem... Veldig vanskelig å forstå makten en psykopat har over et annet menneske før man har vært der selv. (og nei, jeg er ikke av de som strør om meg av diagnoser uten hold i.) Anonymous poster hash: 75db6...def
skjotta Skrevet 7. mars 2014 #8 Skrevet 7. mars 2014 Hvorfor bli i noe sånt? Forstår det muligens om man er redd for livet om man drar, men hvorfor bli, om man vet man skal få pryl? Jeg kan lese meg til å vite at det er vanskelig å gå, at man føler seg lite verdig, at man ikke vil ødelegge forholdet pga de gode periodene, at man vil vinne ved å forsøke å omvende han. Men, jeg forstår det ikke. Anonymous poster hash: 45927...045 de bryter deg ned til du føler at du ikke har noen egenverd. Til du føler at det du har er "as good as it gets" og at det du har tross alt er bedre enn ingenting. For meg var det også vanskelig å innrømme. Jeg følte på en måte at jeg måtte ligge i senga jeg hadde redd opp og å innrømme ovenfor familie og venner at han var voldelig var nesten nedverdigende siden jeg, tross alt, hadde valgt denne mannen. Nå ser jeg jo at dette ikke var rasjonelt i det hele tatt men der og da var det sånn jeg tenkte og følte. 10 år siden jeg ble fri!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #9 Skrevet 7. mars 2014 Det er ikke mulig å forklare hvorfor det er vanskelig å gå før man har kjent det på kroppen selv. Den makten han får. Det skjer så gradvis og usynlig at du skjønner det ikke før det er for sent og du sitter der med unger og skakkjørt økonomi. 6 mnd siden jeg ble fri:) Han har nå fanget en ny dame i nettet sitt, men hun tror meg ikke. Hverken om vold eller noe, for han er jo helt fantastisk!Enn så lenge.. Anonymous poster hash: ab8a5...c6d
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #10 Skrevet 8. mars 2014 1 år siden jeg ble fri. Anonymous poster hash: bc57a...87d
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2014 #11 Skrevet 8. mars 2014 Hva var dråpen som gjorde at dere kom dere ut? For min del var det at barnet mitt så en voldsepisode. (hun hadde sett flere før, men var da for liten til å gi uttrykk for noe- hvertfall verbalt). Hun spurte meg om det gikk bra med meg. Da rømte jeg til krisesenteret. Anmeldte det etterpå. Anonymous poster hash: ab8a5...c6d
skjotta Skrevet 8. mars 2014 #12 Skrevet 8. mars 2014 Hva var dråpen som gjorde at dere kom dere ut? For min del var det at barnet mitt så en voldsepisode. (hun hadde sett flere før, men var da for liten til å gi uttrykk for noe- hvertfall verbalt). Hun spurte meg om det gikk bra med meg. Da rømte jeg til krisesenteret. Anmeldte det etterpå. Anonymous poster hash: ab8a5...c6d jeg ble dyttet ned en trapp fordi jeg smilte til en på butikken (smilte som unnskyldning fordi jeg nesten kjørte på ham med handlevogna) Brakk en finger og to ribbein. Fastlegen min skjønte tegninga og fikk meg ut.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2014 #13 Skrevet 9. mars 2014 Å gjøre han sjalu, bli sjalu selv, ikke være fullstendig klar for sex 2-3 ganger hver dag. Anonymous poster hash: 24daa...5e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå