Gå til innhold

17 måneder og ikke et ord..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller, joda.. Han sier 'mamma' og 'ja'

Vanlig?

Storesøster sa maaaange ord da hun var 17 måneder..

Anonymous poster hash: 549a4...460

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Storebror prata masse tidlig, lillesøster derimot sa ikke et knyst når hun var 18 mnd, men sååå løsna det:) nå er hun 2,5 og prater nesten rent, kun R hun ikke kan:)

Anonymous poster hash: 631e0...c16

Skrevet

Håper det løsner snart.. Han er tydelig frustrert når vi ikke skjønner hva han vil..:/

Skrevet

Han går ikke i barnehage?

Sønnen min sa heller ikke mye før han begynte i barnehage å da var han nesten to år.

Etter bare 3 dager i barnehagen så begynte han å si nye ord :D

Anonymous poster hash: b136b...b50
Skrevet

Han går hos dagmamma :)

Skrevet

Har du fått sjekket hørselen?

Skrevet

dette er individuelt... noen babler masse ved 17 mndr, mens andre sier ikke noe... med ofte så løsner det, og de begynner å snakke med to og treordsytringer i stedet for et og et ord :)

Anonymous poster hash: 6c81f...18f
Skrevet

Min bare babler baby språk,er 17 mmd.Sier også kun mamma og pappa.Han går i barnehage.Jeg er ikke stresset ,det kommer,han er gutt;)

Skrevet

Min bare babler baby språk,er 17 mmd.Sier også kun mamma og pappa.Han går i barnehage.Jeg er ikke stresset ,det kommer,han er gutt;)

Kan jeg spørre hvor lenge han har gått i barnehage?

Jobber selv litt i barnehage å ser som oftest at språket kommer ganske fort etter at de begynner i barnehage,så ble bare litt nygjerrig hvor lenge han har gått der.

Anonymous poster hash: b136b...b50

Skrevet (endret)

Sånn var sønnen min også!

Men når han begynte i barnehage så løsnet det fort :)

Nå snakker han " lange" setninger å er bedre til å snakke enn flere på hans alder i barnehagen.

Endret av me_87
Skrevet

Ikke noe å stresse med.. det kommer! Noen snakker tidlig, andre snakker sent.. Hvordan er språkforståelsen? Skjønner han hva dere sier? 

Jeg jobber i barnehage, og har gjort det i mange år nå - og har vært med gjennom mange barns språkutvilking. Det er veldig individuelt, og det er ingen som forventer at en på 17 mnd skal ha et godt språk. Noen har det, men det er mange som ikke har det. Rundt 2 års alder bør derimot noen flere ord være på plass, men fortsatt ingen som forventer at en 2 åring skal snakke "rent" (altså masse ord og setninger - ikke hvordan uttalen er). Mellom 2 og 3 kommer som regel språket for fullt hos de fleste :) 

Snakk masse, sett ord på alt dere ser og gjør og herm etter lyder barnet lager. 

Anonymous poster hash: 5cd2f...135
Skrevet

Det er endel unger som er helt tause veldig lenge, vet om to som knapt sa noe som helst fram til de var tre.

Ikke fordi de ikke kunne, de bare ville ikke. Tror det faktisk er ganske vanlig - og ikke noe å bekymre seg over.

En dag så snakket de, og da kom setningene akkurat som andre unger på samme alder. Uten noe forvarsel og uten at foreldrene trengte å gjøre noe som helst.

Så ikke bekymre deg :-)

Skrevet

Språkforståelsen er vel det viktigste :) Min sa vel bare mamma. pappa, gakk gakk, vovvov, se, banan på den tiden. Han var veldig aktiv og ikke så veldig pratsom.  Så fort han ble 2 år så løsnet det. :)

Anonymous poster hash: 2da79...dbb
Skrevet

opp og ned det tror jeg. min nærmer seg 13 mnd og sier nam nam, mamma,pappa, nei, takk og hadet,mens min venninnes sønn på 16 mnd sier bare mamma,pappa og se

Anonymous poster hash: 8f392...f3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...