Gå til innhold

Skal i selskap i morgen - cøliaki

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt noen tråder om det at det aldri er mat tilpasset meg i selskaper pga cøliakien. 

Så i morgen skal vi i selskap, heldigvis har svigermor bakt en kake uten gluten, første gangen i historien det skjer. Men så skal det serveres smørbrød. Jeg tenkte først at jeg bare kunne ta pålegget av de andre skivene, men jeg tåler ikke en smule engang så det er jo en dårlig ide. Får fint smøre mine egne skiver og ta med, men føler det ser så teit ut, men får bare ta med et eget fat da eller og ha de på bordet der jeg sitter? 

Herregud, tenk at det skal være så stress med en så enkel sykdom egentlig..

Anonymous poster hash: 6dc0b...ffe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja hvorfor ikke ta med eget? Jeg spiser verken gluten eller meieri, når det er større selskaper osv så setter jeg pris på om det blir laget noe til meg og, men ikke et krav fra min side. Føler meg heller ikke dum når jeg tar med eget, folk må da forstå at det finnes allergier. :-)

Anonymous poster hash: 06b8b...5b8
Skrevet

Fikk nettopp tlf at det var bestilt glutenfrie smørbrød også! Etter 4 år med sykdommen er det første gang jeg kan kommet til dekket bord hos svigerfamilie. Jeg har alltid tatt med både mat og kake, så nå kan jeg faktisk glede meg til selskapet i morgen og ikke måtte styre med mat, i tillegg til gave og kle og stelle 3 små barn. 

Skrevet

Hehe, har hatt Cøliaki i 16 årig har vært sammen med mannen min i 10 år, min svigermor har heller aldri laget glutenfritt når jeg er der... Hun skulle på død og liv bake en kake til bryllupet vårt, ikke engang denne var glutenfri :P

Skrevet

Huff, blir du ikke ørlite irritert Hønemor? :P Jeg blir så sint til tider, samtidig føler meg sånn til bry! Det er akkurat som om de bare later som det snør når jeg kommer. Til tider har jeg bare kommet uten å lage noe til meg selv, så da har jeg blitt sittende med en tyggegummi og et glass brus, mens alle sier "staaaaaakkars deg" mellom kakejafsene sine ;)

HI

Skrevet

Så kjedelig når det er sånn.

Her i familien er det noen med cøliaki, og jeg har i alle år bakt glutenfritt. Også da jeg var 18 år. Synes det er viktig da man ber gjester, at man lager noe de kan spise. Jeg ville og tatt hensyn til en vegetarianer.

Anonymous poster hash: c5279...275
Skrevet

Huff, blir du ikke ørlite irritert Hønemor? :P Jeg blir så sint til tider, samtidig føler meg sånn til bry! Det er akkurat som om de bare later som det snør når jeg kommer. Til tider har jeg bare kommet uten å lage noe til meg selv, så da har jeg blitt sittende med en tyggegummi og et glass brus, mens alle sier "staaaaaakkars deg" mellom kakejafsene sine ;) HI Anonymous poster hash: 6dc0b...ffe

Hehe, har egentlig sluttet å bli skuffet egentlig :P men det morsomme er jo at på under tre mnd. Fikk to av barnebarna hennes plutselig konstantert cøliaki. Datteren min på 1,5 og svigerinnen min sin datter på 7 år. Og plutselig ble jeg gull verdt med all erfaringen min og oppskriftene mine :P

Så nå den siste mnd har hun blitt litt mer obs på hva hun serverer osv.

Men de siste ti årene har jeg gjort som deg! Sittet der med et glass brus og hørt på hvor uheldig jeg er som ikke kan spise vanlig mat...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...