Gå til innhold

Får IKKE fast jobb!! (Lærer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber hardt,er pliktoppfyllende og flink. Foreldre, elever, kollegaer og ledelse er fornøyd med meg, men det blir ALDRI min tur :(

Hadde jeg visst dette hadde jeg ikke blitt lærer.. For en usikker framtid :( 7 år har jeg jobbet i engasjementer og vikariater..

Jeg er så lei av å aldri vite om jeg kan brødfø familien neste skoleår..

Lærermangel? Ikke her i hvertfall

Anonymous poster hash: 768e7...f38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usj, ikke si det, jeg regner med jeg starter på lærerutdanninga til høsten. Nå er jeg adjunkt, men der får jeg ikke jobb :-( vil helst jobbe i barneskolen... Hvilke yrinn har du?

Anonymous poster hash: a0a3c...f5e

Skrevet

Er det i samme skole du har hatt disse vikariata? Eller samme kommune? Ta det opp med ledelsen :) hos oss er vi fast ansatt i kommunen men om det ikke skulle være behov for oss på en skole kan vi bli flyttet til enn annen skole som har behov. Har uansett fast jobb :)

Anonymous poster hash: 46a82...1b6

Skrevet

Usj, ikke si det, jeg regner med jeg starter på lærerutdanninga til høsten. Nå er jeg adjunkt, men der får jeg ikke jobb :-( vil helst jobbe i barneskolen... Hvilke yrinn har du?Anonymous poster hash: a0a3c...f5e

Jeg er adjunkt med tillegsutdanning.

Har undervist på vgs 2 år, voksenopplæring i 1 år og 4 snart 5 år i 1-7 trinn. Nå er jeg kontaktlærer i 3. Klasse.elsker det og vil ikke at elevene mine som jeg nå har brukt 1år på å få inn i gode rutiner skal innkjøres med enda en lærer..

Skrevet

Har foressten hørt at vis du har jobba sammeplassen over 2? År er du fast ansatt men vet ikke om det stemmer :) enn annen ting du kan gjøre er å høre med fagforbundet om du ikke har noen rettigheter :)

Skrevet

Er det i samme skole du har hatt disse vikariata? Eller samme kommune? Ta det opp med ledelsen :) hos oss er vi fast ansatt i kommunen men om det ikke skulle være behov for oss på en skole kan vi bli flyttet til enn annen skole som har behov. Har uansett fast jobb :)Anonymous poster hash: 46a82...1b6

Voksenopplæring i en annen kommune, vgs er under fylkeskommunen. Bareskolen er på samme skole.

Ledelsen har lyst til å beholde meg, men andre står foran meg i køen

Skrevet

Har foressten hørt at vis du har jobba sammeplassen over 2? År er du fast ansatt men vet ikke om det stemmer :) enn annen ting du kan gjøre er å høre med fagforbundet om du ikke har noen rettigheter :)

det er fire år i samme stillingsbeskrivelse, før man kan kreve fast jobb....

Anonymous poster hash: 2a959...d03

Skrevet

Jeg fikk fast stilling etter 1 år. Det er veldig sjeldent, så jeg var griseheldig!!

Vanligvis er det oppbtil 4 år i vikariat i samme kommune. Lenger er det ikke lov, da må kommunen gi deg fast stilling!

Anonymous poster hash: 43e30...23d

Skrevet

Har foressten hørt at vis du har jobba sammeplassen over 2? År er du fast ansatt men vet ikke om det stemmer :) enn annen ting du kan gjøre er å høre med fagforbundet om du ikke har noen rettigheter :)Anonymous poster hash: 46a82...1b6

det er fire år i samme stillingsbeskrivelse, før man kan kreve fast jobb.... Anonymous poster hash: 2a959...d03

Og det benytter skolene seg av. Jeg fikk 3 år, så ble en annen vikar ansatt et år, før jeg fikk tilbud neste år igjen.. For de sier 4 år sammenhengende...

Skrevet

Flere i samme situasjon? Evt hvordan fikk du fast jobb?

Skrevet

Har foressten hørt at vis du har jobba sammeplassen over 2? År er du fast ansatt men vet ikke om det stemmer :) enn annen ting du kan gjøre er å høre med fagforbundet om du ikke har noen rettigheter :)Anonymous poster hash: 46a82...1b6

det er fire år i samme stillingsbeskrivelse, før man kan kreve fast jobb.... Anonymous poster hash: 2a959...d03

Og det benytter skolene seg av. Jeg fikk 3 år, så ble en annen vikar ansatt et år, før jeg fikk tilbud neste år igjen.. For de sier 4 år sammenhengende...

De står klart og tydelig i arbeidsmiljøloven at når det er opphold i mellom som er gjort fra arbeidsgivers side for å unngå fireårsregelen, så skal dette mellomrommet ikke regnet med. Gå inn på lovdata og se om dette kan gjelde for din situasjon. :)

Anonymous poster hash: 878b2...d6b

Skrevet

Flytte litt på deg? Mange steder i Norge det er lærermangel, kanskje vurdere andre steder?

Skrevet

Flytte litt på deg? Mange steder i Norge det er lærermangel, kanskje vurdere andre steder?

Har tenkt tanken. Jeg var selv et barn som flyttet mye, og har lyst til at mine barn skal oppleve lange vennskap, trygghet, gå på samme skole. Jeg gadd til slutt ikke å i nlede vennskap fordi det var så vondt når vi flyttet igjen etter 2-3 år.

Skal nå begynne å utrede vår skoleklare gutt.. Vil ikke begynne på nytt et annet sted.

Men ja.. Tanken har slått meg.

Skrevet

Usj, ikke si det, jeg regner med jeg starter på lærerutdanninga til høsten. Nå er jeg adjunkt, men der får jeg ikke jobb :-( vil helst jobbe i barneskolen... Hvilke yrinn har du?Anonymous poster hash: a0a3c...f5e

Dette skjønte jeg ikke. Om du er adjunkt har du vel allerede tatt lærerutdanning, da man blir adjunkt etter fire år på lærerskolen?

Anonymous poster hash: f0629...6dd

Skrevet

Om du har hatt årsvikariat mer enn fire år, har du rett på fast annsettelse. Ta en prat med ledelsen og be de om å fikse det. Du blir nok ansatt i kommunen, fortiden på en spesiell skole, og de kan da flytte på deg etter behov, som en annen skriver.

Skrevet

Om du ikke vil flytte på deg så får du ikke sympati fra meg. Har en annen høyere utdanning, må jobbe i minst 10 år samt flytte min 2 ganger før en begynne å drømme om fast jobb. Slik er livet. Vi er heldige som i det minste har midlertidig jobb.

Anonymous poster hash: 2ea43...e86

Skrevet

Om du ikke vil flytte på deg så får du ikke sympati fra meg. Har en annen høyere utdanning, må jobbe i minst 10 år samt flytte min 2 ganger før en begynne å drømme om fast jobb. Slik er livet. Vi er heldige som i det minste har midlertidig jobb.

Anonymous poster hash: 2ea43...e86

Ber ikke om sympati. Bare et utløp for frustrasjon!

Har du selv barn i skolealder? Hvordan tar de flyttingen?

Jeg var selv akkurat ferdig utdannet da jenta mi begynte på skolen..og lærermangelen skulle være så stor. Å flytte falt meg ikke inn da.

Skrevet

De står klart og tydelig i arbeidsmiljøloven at når det er opphold i mellom som er gjort fra arbeidsgivers side for å unngå fireårsregelen, så skal dette mellomrommet ikke regnet med. Gå inn på lovdata og se om dette kan gjelde for din situasjon. :)

Anonymous poster hash: 878b2...d6b

Det er verre å få bevist dette.. Skal ta en prat med ledelsen (DVS kun rektor)

Skrevet

Dette skjønte jeg ikke. Om du er adjunkt har du vel allerede tatt lærerutdanning, da man blir adjunkt etter fire år på lærerskolen?Anonymous poster hash: f0629...6dd

Jeg har bachelor og kan undervise på yrkesfaglig linje på vgs. Får ikke jobb der. Men ønsker å jobbe i barneskolen og det er jeg ikke kvalifisert til.

Skrevet

Dette skjønte jeg ikke. Om du er adjunkt har du vel allerede tatt lærerutdanning, da man blir adjunkt etter fire år på lærerskolen?Anonymous poster hash: f0629...6dd

Jeg har bachelor og kan undervise på yrkesfaglig linje på vgs. Får ikke jobb der. Men ønsker å jobbe i barneskolen og det er jeg ikke kvalifisert til.Anonymous poster hash: a0a3c...f5e

Har tatt 60(?) studiepoeng i pedagogikk og yrkesfaglig didaktikk, for å være korrekt.

Skrevet

Jeg har bachelor og kan undervise på yrkesfaglig linje på vgs. Får ikke jobb der. Men ønsker å jobbe i barneskolen og det er jeg ikke kvalifisert til.Anonymous poster hash: a0a3c...f5e

Har tatt 60(?) studiepoeng i pedagogikk og yrkesfaglig didaktikk, for å være korrekt.Anonymous poster hash: a0a3c...f5e

OK. Hva har du bachelor i da? Om det er et fag i skolen så burde du vel kanskje kunne få deg jobb på barneskolen nå? Og 60 studiepoeng er flere poeng enn pedagogikken i grunnutdanningen gir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...