Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #1 Skrevet 7. mars 2014 Sikkert mange i samme situasjon, men jeg lurer på hva årsaken er til at de ikke vil gifte seg? Min ser ingen vits med det for sin egen del og dessuten er han livredd for at noen stikker av med pengene/verdiene han skaffer seg i ekteskapet. Anonymous poster hash: 1ea51...872
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #2 Skrevet 7. mars 2014 Mannen min ville heller ikke gifte seg. Skjønte ikke vitsen. Han mener at bryllup kun er show for andre. Jeg ville gifte meg for jeg ser på det som en stor kjærlighetserklæring å være så knyttet (juridisk) til en annen person, føler man blir mer en enhet... Vi er riktignok gift da, men ingen som vet det. Så litt på alt det juridiske rundt arv, forsikringer, pensjon osv når junior var i magen, og fant ut at det beste var å være gift. Var en fantastisk dag med bare oss to :-) Vil du ha stort bryllup? Anonymous poster hash: 82691...269
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #3 Skrevet 7. mars 2014 Hørt om ektepakt? Anonymous poster hash: 4fba6...da5
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #4 Skrevet 7. mars 2014 Mannen min ville heller ikke gifte seg. Skjønte ikke vitsen. Han mener at bryllup kun er show for andre. Jeg ville gifte meg for jeg ser på det som en stor kjærlighetserklæring å være så knyttet (juridisk) til en annen person, føler man blir mer en enhet... Vi er riktignok gift da, men ingen som vet det. Så litt på alt det juridiske rundt arv, forsikringer, pensjon osv når junior var i magen, og fant ut at det beste var å være gift. Var en fantastisk dag med bare oss to :-) Vil du ha stort bryllup? Anonymous poster hash: 82691...269 Nei, vil absolutt ikke ha noe stort bryllup. Det er ikke festen og gaver ol som har noe å si, mer det at jeg finner en som vil ha meg så mye at han vil gifte seg med meg fordi det liksom "teller mer" da Anonymous poster hash: 1ea51...872
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #5 Skrevet 7. mars 2014 Om en av partene dør tidlig vil det være viktig om du er gift eller ikke. Får ikke etterlattepensjon som samboere. Tenker da på den saken der paret hadde vært samboere, hadde to barn og gift i ti dager før han døde. Hun fikk ikke etterlattepensjon, de hadde vært gift for kort. Saken skal opp i Stortinget over helga. Anonymous poster hash: 0bfd2...188
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #6 Skrevet 7. mars 2014 Mannen min og jeg var sammen i 12 år før vi giftet oss. Vi hadde aldri tenkt så mye på bryllup, og vi hadde iallefall aldri ønsket oss bryllupsfest. Men vi ble enige om å gifte oss til slutt, mye på grunn av det juridiske. Jeg begynte også å føle på det at jeg hadde lyst til å være gift. For mannen min sin del var det ikke så viktig bare å være gift i seg selv, men han gjorde det for min del. Tror nok at jeg hadde blitt såret hvis han nektet å gifte seg. Vi giftet oss på tinghuset på vei hjem fra jobben og gjorde ikke noe ut av det. Hvor lenge har dere vært sammen? Anonymous poster hash: 44911...447
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #7 Skrevet 7. mars 2014 Samboeren min har sagt lenge at han ikke er klar for ekteskap og barn. Nå har vi vært sammen i 6 år og jeg har vurdert å trekke meg ut fordi jeg føler forholdet står på stedet hvil. Og nå fikk han fart på seg...men føler vel at han kun vil gifte seg nå fordi han ikke vil at jeg skal gå. Anonymous poster hash: 2bc4c...ad8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå