Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #1 Skrevet 7. mars 2014 Jeg koker vann til mme, som bare står i kanna. Når behovet for melder seg setter jeg på kokeren, så den stopper på 40 grader. Kan det samme kokte vannet varmes opp til 40 grader ubegrenset ganger? For et rotete spørsmål... Anonymous poster hash: 3a280...c78
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #2 Skrevet 7. mars 2014 Har du sånn vannkoker med temperaturmåler? Jeg ville i så fall tatt friskt vann for hver gang. Kan fort bli litt "grums" nedi vannkokeren, vet ikke om det er så bra for baby med gammelt vann som er lunket på flere ganger. Anonymous poster hash: c48d5...e7b
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #3 Skrevet 7. mars 2014 Jeg tenker at jeg tar friskt vann om morran, og koker opp til 100 grader- så varmer opp det vannet opp til 40 grader. ( pr flaske) Har temperaturmåler ja. Vanskelig å forklare.. Anonymous poster hash: 3a280...c78
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #4 Skrevet 7. mars 2014 Ser ikke poenget, hvorfor ikke bare lage glere flasker da, og varme opp etter behov. Du vet jo omtrent hvor mye dere trenger? Anonymous poster hash: a49e4...56d
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #5 Skrevet 7. mars 2014 Neida, det er ingen problem. Bare lettvint å varme opp kokt vann til 40 grader, pr flaske.så er flasken klar på kort tid, og er akkurat passe varmt. Så slipper jeg å bruke tid på å mikrovarme. Men for all del, ikke no problem:) Anonymous poster hash: 3a280...c78
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #6 Skrevet 7. mars 2014 Det hjelper ikke å koke det opp om morgenen om det blir stående fremme hele dagen. Lunket vann er grobunn for bakterier og det kommer bakterier til så lenge det ikke er i en steril, lukket beholder. Hvis du koker det opp, tar det på en ren beholder og har det i kjøleskapet, så vil det ikke gro så mye at det blir et problem. Et triks flere jeg kjenner har brukt for å lage mme, er å ha kaldt, kokt vann i kjøleskapet, så har de kokt opp vann hver gang og blandet det nykokte, varme vannet med passe mengde kaldt vann så de har fått riktig temperatur på det. Tror ikke de blandet veldig mange ganger før de lærte seg forholdet. Anonymous poster hash: 44f50...225
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #7 Skrevet 7. mars 2014 Det hørtes veldig logisk ut. Ikke tar det så lang tid å varme opp i mikro heller. Det er vel helst når de blir så store at jeg ikke trenger å koke vannet, grademåleren kommer til nytte Takk for svar Anonymous poster hash: 3a280...c78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå