Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #1 Skrevet 7. mars 2014 Har to ganger siste uken opplevd at venninner inviterer på lunch hjemme hos seg selv, og ber gjestene ta med mat. Dette hadde vært greit dersom det var konsekvent slik alltid når man lunchet hos hverandre. Men disse jentene har flere ganger vært hos meg der jeg har disket opp lekre luncher for de. Sist lunch var det kun to av fire som hadde med mat, og det blir vel heller ikke riktig. Vertinnen selv hadde ikke laget noe. Hva tenker dere andre om dette? Anonymous poster hash: 435fa...edc
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #2 Skrevet 7. mars 2014 At det er sært. Hadde gitt beskjed om at enten får man gjøre det ordentlig eller ikke i det hele tatt. Anonymous poster hash: 35ac6...6ed
Ileus Skrevet 7. mars 2014 #3 Skrevet 7. mars 2014 Da hadde jeg på trass spist før jeg dro og ikke tatt med noe.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #5 Skrevet 7. mars 2014 Kan godt hende at jeg da hadde sagt at jeg ikke kom. Eller smurt meg egen matpakke Ber man noen får man stå for maten også. Anonymous poster hash: 5bf23...b66
DaenerysStorm Skrevet 7. mars 2014 #6 Skrevet 7. mars 2014 Så venninnene dine inviterer på lunsj for å spise gratis av det de ber deg ta med? Sært...
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #7 Skrevet 7. mars 2014 Haha. Ta med egen matpakke. Fantastisk løsning. Hadde vært gøy å se ansiktene deres. Ber man står man for maten. Vil noen bake en kake er det topp men intet krav. Anonymous poster hash: 64b39...5eb
annesmil Skrevet 7. mars 2014 #9 Skrevet 7. mars 2014 Veldig rart! Pleierne spørre om jeg skal til noen, skal jeg ta med noe. Har aldri fått ja ta med ... Har hent at noen har sendt meld og sagt, ups er tom for juice, melk, mel... gidder du å ta med når du kommer. Det er helt greit, men rart om det skade skjedd ofte.
anonymsuperbruker Skrevet 7. mars 2014 #10 Skrevet 7. mars 2014 I min familie er det alltid mye mat - og mye mer på bordet enn gjestene greier å spise opp... Kommer fra en matfamilie Man setter fram det beste man har å by på når det kommer gjester. Serverer gjestene først og passer på at de alltid har noe i glasset/koppen og på tallerkenen. Man tar selv til slutt. Skal man ikke ha det koselig når man har gjester, da? Om andre vil være gniene, så får de jo bare være det. Så får de se hvor hyggelig det blir...
frk Nilsen Skrevet 7. mars 2014 #11 Skrevet 7. mars 2014 Dårlig vertinne! Greit å ta med noe til kaffen eller noe som mangler, men ikke å stå for hele lunsjen når andre inviterer
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #12 Skrevet 7. mars 2014 Så utrolig sært å be gjestene ta med mat uten å lage noe selv... I min venninnegjeng har vi ofte sammenkomster der alle har med litt hver, men da står likevel vertinnen for det aller meste. Altså basisen, drikke, kaffe, brød, snacks, så tar man f eks med en tapasrett hver. Men venninnen din virker jo veldig spesiell... Anonymous poster hash: 0d41a...8ba
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #14 Skrevet 7. mars 2014 Hadde skjønt det dersom venninnen min akkurat hadde født eller hadde andre gode grunner til å ikke styre på kjøkkenet. Men ingen av disse to har en god grunn til å slippe unna. Det virker bare så lettvint å be andre ta med mat. Synes jo sånne ting er litt gi og ta. Anonymous poster hash: 435fa...edc
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #15 Skrevet 7. mars 2014 Greit med kurvfest, så blir det mindre stress og mer kos for vertinnen også. Men da bidrar alle. Jeg ba sist besøket om å ta med litt pålegg. Jeg sto for resten, type mere pålegg, brød, egg, smør, eggerøre, grønt til pynt etc. Veldig vellykket. Anonymous poster hash: 69da3...fdc
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #16 Skrevet 7. mars 2014 Når vi inviterer selv så handler vi å lager alt selv, hver gang jeg skal til andre er det også slik at den som inviterer handler å lager selv (det kan selvsagt hende at det er blitt glemt en ting og gjerne kommer på i siste liten, det er null stress for meg å ta med da). Men jeg har en venninne, hver gang de inviterer på middag, lunsj, besøk generelt så sender hun halve handlelisten til meg. Utrolig kjipt når vi disker opp for dem men må diske egen mat der. Anonymous poster hash: d1b07...1ea
MrsMilla Skrevet 7. mars 2014 #17 Skrevet 7. mars 2014 Synes dette hørtes litt rart ut. Greit nok om det er presentert som et spleiselag-lunch, da forventer man at alle stiller med noe - også vertsskapet. Men om man inviterer på lunch, er det vel normalt at vertsskapet faktisk stiller med lunch.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #18 Skrevet 7. mars 2014 høres ut som mi venninne.de tjener veldig godt begge to,men når hun en sjelden gang inviterer oss på middag (ok,vi blir tilsammen fire par,men likevel...) så ber hun oss ta med gulerøtter, poteter og brus,mens de står for kjøttet. Greit at man hjelper hverandre med eks dessert (som vi også står for)men grønnsaker? Synes venninna di er fryktelig dårlig vertinne,grådig faktisk... Anonymous poster hash: f36d9...386
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå