Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #1 Skrevet 7. mars 2014 Han flytter ut i slutten av denne mnd/begynnelsen av neste mnd. Vi har solgt huset alt, og jeg har 3 mnd på meg til å finne boplass for meg og våre to barn (under 3 år). Jeg vet man skal gå til familievernkontoret, men når skal vi gjøre dette? Etter han har flyttet ut? Kan man gjøre det før? For å få meglingsattest. Han skal ha samvær med barna 2-3 timer 2 ganger i uken + 2 overnattinger av eldste i mnd, iogmed hun yngste bare er noen mnd gammel venter vi litt med at han skal ha henne på overnatting.. Jeg er for tiden i permisjon, har 3 mnd igjen. Får jeg muligheten for å overta hans del av permisjonen? Har barnehageplass fra 1. August til minste. Ho eldste har plass fra før av. Jeg må slutte i jobben da det er nattarbeid uten mulighet for å tilrettelegge. Har søkt meg inn på skole til høsten, vil jeg få mulighet til å begynne der, eller må jeg stå som arbeidssøker? Har en utdannelse fra før av, men det er umulig å få jobb i det yrket.. Så mange spørsmål i hodet mitt.. Har jeg mulighet til å få overgangsstønad? Og så lurte jeg på helt til slutt, hva skjer DERSOM man skulle finne tilbake til hverandre? Altså jeg skjønner jo stønadene man eventuelt mottar tar slutt, men det er jo ingen garanti for at man aldri finner tilbake til hverandre ved et brudd? Vi har bodd oppå hverandre i over 3 år og er lei av hverandre, jeg var veldig ung da vi ble sammen og vi trenger tid for oss selv. noen som kan gjøre meg litt klokere? Tankene kverner i hodet mitt og jeg går gal. Prøver å lete etter en liten leilighet for meg og barna i tillegg, men så vet jeg ikke hva jeg har å rutte med.. Anonymous poster hash: d607f...23e
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #2 Skrevet 7. mars 2014 Noen som vet? Anonymous poster hash: d607f...23e
Fru vims Skrevet 7. mars 2014 #3 Skrevet 7. mars 2014 Ja du overtar han sin del av permisjonen. Og du har også krav på overgangstønad. Også mens du tar utdannelse. Og ring familievernkontoret så fort som mulig. Kan være litt ventetid. Men dere må ha hver deres adresse før du får noe stønad.
Fru vims Skrevet 7. mars 2014 #4 Skrevet 7. mars 2014 Og ta gjerne kontakt med nav så får du en oversikt over hva du har krav på. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #5 Skrevet 7. mars 2014 Mener å ha lest om at det er nye regler rundt OS og studie, at det ikke skal være like "lett" å begynne på skole, for å få " gratis" utdannelse. Les på nav/snakk med dem, så finner du ut av mye Anonymous poster hash: 28740...c27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå