Gå til innhold

Kvinnedagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes du?

Jeg synes den fortsatt er viktig. Først og fremst på verdensbasis.

Kjør debatt.

Anonymous poster hash: 3b4f0...910

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er fremdeles viktig!

I år er den viktig også i Norge; særlig pga. reservasjonsretten. 

Anonymous poster hash: f2499...9ad
Skrevet

Selvfølgelig er den viktig.

(Og Dagrunn Eriksen kan ta seg en pære. Tenk om hun kunne fokusere litt på disse kvinnene som har det så fælt i verden i stedet for å kaste bort tiden på norske legers samvittighetskvaler).

Anonymous poster hash: 59d23...634
Skrevet

Jeg synes norske kvinner (de bloggene jeg har lest om dette) er fryktelig navlebeskuende. Det meste handler om hva norske kvinner må kjempe for.

For meg handler det om solidaritet for alle verdens kvinner. Ikke bare kvinner i Norge.

Skrevet

Jeg synes norske kvinner (de bloggene jeg har lest om dette) er fryktelig navlebeskuende. Det meste handler om hva norske kvinner må kjempe for.

For meg handler det om solidaritet for alle verdens kvinner. Ikke bare kvinner i Norge.

Eg trur nok dei klarar å ha to tankar i hovudet på ein gong. Det er og viktig at ein ikkje mister heilt fokus på norsk kvinnekamp. Når ein minst ventar det kjem det nokon og prøver å ta frå oss rettane våre. For eksempel sjølvbestemt abort.

Anonymous poster hash: c6eb9...3f7

Skrevet

Eg trur nok dei klarar å ha to tankar i hovudet på ein gong. Det er og viktig at ein ikkje mister heilt fokus på norsk kvinnekamp. Når ein minst ventar det kjem det nokon og prøver å ta frå oss rettane våre. For eksempel sjølvbestemt abort.

Ja selvsagt. Men det jeg har lest av kronikker og blogger handler bare om Norge. Kvinnedagen er en internasjonal dag.

Skrevet

Ja selvsagt. Men det jeg har lest av kronikker og blogger handler bare om Norge. Kvinnedagen er en internasjonal dag.

Kanskje fordi dette året er spesiellt viktig i Noreg?

Skrevet

Viktig!

Gleder meg til å gå i tog!

For verdens kvinner og mot reservasjonsretten.

Skrevet

Synes det er en viktig dag. Og spesielt i år, grunnet reservasjonsretten.

Jeg tok selv abort da jeg var ung, hadde en far som truet meg på livet, og kompisene hans truet meg og. Hadde en lege da sagt nei til meg, så hadde det knust meg.

Anonymous poster hash: 4df37...e6d
Skrevet

Det er bare å ta en titt på temaene her inne det, så ser man jo hvor NØDVENDIG og viktig den er!!! Eks: "til dere som er/har vært i voldelige forhold. " mannen gjør ikke noe hjemme". Bare å skrulle seg nedover så finner man kjapt ti knallgode grunner for å markere 8 mars. Jeg skal gå i tog ja!

Anonymous poster hash: 007b8...281

Skrevet

Har aldri brydd meg og kommer nok aldri til å bry meg om dagen for å si det slik.

Anonymous poster hash: 76a7c...531
Skrevet

Det er bare å ta en titt på temaene her inne det, så ser man jo hvor NØDVENDIG og viktig den er!!! Eks: "til dere som er/har vært i voldelige forhold. " mannen gjør ikke noe hjemme". Bare å skrulle seg nedover så finner man kjapt ti knallgode grunner for å markere 8 mars. Jeg skal gå i tog ja!

Anonymous poster hash: 007b8...281

Helt ærlig så tror jeg kvinner i dag er for likegyldige/dumme/naive og/eller historieløse til å bry seg. De forstår ikke at De skjønner ikke at noe så fundamentalt som retten til å bestemme over egen kropp og rett til å eie egne verdier er rettigheter som er tilkjempet gjennom HARDT arbeid, og de skjønner ikke at rettighetene like fort kan bli tatt fra oss. I dag står legenes rsamvittighetskvaler over å henvise til abort, en del av deres arbeidsoppgaver, sterkere enn en kvinnes rettigheter til å faktisk bli henvist til abort. Hva er det neste?

For mange kvinner er nok kvinnekamp for usexy. Og DET kan vi jo ikke identifiseres med. Vi vil jo være kvinner som menn vil like og finne sexye, det er prioritet nummer en.

Skulle likt å se menn finne seg i at leger nektet å utføre sterilisering av samvittighetsgrunner...

Kvinner er virkelig det svake kjønn. Primært grunnet vår manglende evne til å stå sammen, og vårt barnslige behov for å bli begjært og likt av menn.

Anonymous poster hash: 7fabc...007

Skrevet

Reservasjonsretten handler ikke om abortloven. Det er trist at dere ikke skjønner dette. Det finnes så ufattelig mange viktigere grunner til å markere kvinnedagen enn det. Vitner bare om at dere ikke har skjønt essensen av det hele.

Anonymous poster hash: 814fe...09c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...