Gå til innhold

Hva er dette tegn på?? Baby og amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 3,5 mnd har i det siste tullet mye ved brystet...hun drikker av pupp i 10 sek, så gråter hun, så 10 sek av pupp og gråt...sånn kan det fortsette veldig lenge. Hun har vært sånn i 5 dager så jeg har måttet gitt hun litt mme (da er hun rolig og drikker opp alt)

Begynner jeg og miste melken? Det stråler iallefall ut melk i alle kanter når jeg klemmer på brystet. Hmmm...

Virker ikke som magetrøbbel heller da hun er SÅ fornøyd når hun får mme...

Anonymous poster hash: 625d1...78e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har jo begynt å gi henne flaske, så da gidder hun ikke jobbe for maten i puppen.

Anonymous poster hash: d7e10...4ac

Skrevet

Du har jo begynt å gi henne flaske, så da gidder hun ikke jobbe for maten i puppen.

Så det er der kan ligge? Strevde med dette i 5 dager som sagt og jenta må jo få måt, så jeg så ingen annen løsning...men hun fikk jo ikke mme før, så rart hun plutselig ble sånn? Hm

Skrevet

Har du begynt med flaske, så ender du opp med flaskebarn. Enten må du kaste flasken og legge inn noen saftige økedøgn, eller så må du innse at ammingen er over.

Skrevet

Verden er ikke så svart / hvit når det kommer til amming. Det er IKKE slik at en baby automatisk nektet å ta pupp når den får flaske.

Jeg skulle ønske at dere hysteriske ammekjærringer kunne dempe dere litt, og ikke være så latterlig bastante!

Det er mange babyer, min egen inkludert som fint kan spise både av flaske, og amme.

Jeg er enig i en ting, og det er at jeg ville forsøkt å legge inn et økedøgn og la babyen amme så mye som mulig i noen dager for å se hva som skjer. Fungerer ikke dette så er det viktigste at babyen er mett og fornøyd, uansett om maten kommer fra pupp eller flaske.

Lykke til :)

Skrevet

Kan hun ha hatt økedøgn? Da oppfører de seg sånn en stund.. For å øke profuksjonen. De virker misfornøyde og må ammes hver time omtrent. Pleier å gå seg til når produksjonen møter behovet :-)

Skrevet

Hei, har du vurdert stille refluks? Min datter begynte også å gråte ved hver amming. Jeg gikk i den tro at hun var mett, men det var hun såklart ikke. Måtte gi flaske i tillegg da hun kunne sitte mer oppreist å spise og ikke gulpe så mye under spising. Disse problemene begynte da hun var tre mnd.

Skrevet

Har du begynt med flaske, så ender du opp med flaskebarn. Enten må du kaste flasken og legge inn noen saftige økedøgn, eller så må du innse at ammingen er over.

Det er jo ikke riktig.Kanskje dine barne ble det, men min ble ikke det :) 

Jeg kunne gi om hverandre i mange måneder :) 

Til HI:

Det kan jo hende det er økedøgn som flere nevner her :)

Hvilken type flaske bruker du?Om du har en flaske som hun ikke trenger å jobbe for så kan det hende hun vil foretrekke den fremfor puppen,hvor hun må jobbe.

Skrevet

Jeg hadde problemer da jenta mi var tre mnd. Hun ville nesten ikke ha pupp i det hele tatt. Jeg måtte gi flaske et par ganger, men gav meg slett ikke med ammingen. Etter noen dager med strev, fikk jeg plutselig mensen tilbake for første gang etter fødsel. Den dagen begynte hun å drikke pupp som en gal. Da fikk hun ikke nok. Snakket med HS om det, og hun sa at noen barn merker de små smaksforandringene melken kan få, feks før mens. De neste to gangene mensen kom, så var det samme slit..men da visste jeg hva det var. Gikk over etter hvert :) I dag er hun to år og jeg sluttet å amme for en mnd siden bare. Så ikke gi opp...kan være såå mange grunner til at det er en litt dårlig periode. Ha tro på deg selv. Dette klarer du ;) Ikke vær redd for å miste melka, for den kommer fort opp i menge ved litt hyppig amming ;) Lykke til.

Anonymous poster hash: eb863...001

Skrevet

Jeg pleier vanligvis ikke å slenge ut slikt, og jeg beklager om jeg tar feil. Men du kan ikke være gravid? 

Kjenner til tilfeller som det du beskriver hvor det har vist seg at mor er gravid på nytt. Melka kan da endre litt karakter, noe barnet har merket. 

Skrevet

Melken kan smake annerledes, f.eks kan det være mensen på gang. 

Ellers kan det gå helt problemfritt å veksle mellom flaske og pupp. 

Anonymous poster hash: 34272...fb3
Skrevet

Hmm, mye som kan stemme her, takk for svar! Nei, jeg er ikke gravid. (Tok test for 2 dager siden faktisk pga mensen, men slikt var visst normalt etter fødsel.)

Om økedøgn kan vare i hele 5 dager så er det kanskje det. Og jeg har heller ikke fått mensen (som jeg skulle hatt for 2 uker siden) så det kan også være ja! :)

Jeg får vell bare prøve og prøve, men gud for et slit når hun slipper puppen HELE tiden. Hehe! Hun bruker også 2 hull på tuten. Avent flaske. Til bruker som spurte om det! :)

Skrevet

Hmm, mye som kan stemme her, takk for svar! Nei, jeg er ikke gravid. (Tok test for 2 dager siden faktisk pga mensen, men slikt var visst normalt etter fødsel.)

Om økedøgn kan vare i hele 5 dager så er det kanskje det. Og jeg har heller ikke fått mensen (som jeg skulle hatt for 2 uker siden) så det kan også være ja! :)

Jeg får vell bare prøve og prøve, men gud for et slit når hun slipper puppen HELE tiden. Hehe! Hun bruker også 2 hull på tuten. Avent flaske. Til bruker som spurte om det! :)

Jeg hadde en økeperiode på 2-3uker når eldste var 3mnd. Så det er fullt mulig:-) Jeg holdt på å gi opp, men så gikk det seg plutselig til.

Anonymous poster hash: 114f9...ac5

Skrevet

Glemte å si, hard trening som gir melkesyre kan også gi rar smak på melken. Spis hvitløk, de skal visst like melken bedre da?

Anonymous poster hash: 34272...fb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...